Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je neobvyklá kempovací dodávka. Buchanka z roku 1980 nabízí i výklopnou střechu

Jan Zajíc Jan Zajíc 16. 1. 2023 • 03:38
33
56
Zobrazit náhledy (33)
UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980) UAZ Buchanka (1980)

Nevybíráte zrovna nějaké kempovací auto s retro charakterem? Tohle by se vám snad mohlo líbit. Ale upozorňujeme, že retro je to opravdu pořádné.

V dokladech sice najdeme rok výroby 1980, což nezní až tak moc strašidelně, jenže v případě tohoto auta rok produkce takřka nehraje roli. Jde totiž o UAZ-452, tedy legendární ruskou Buchanku, jejíž kořeny sahají do 50. let minulého století - až k modelu UAZ-450. UAZ-452 s pohonem všech kol se vyrábí od roku 1965.

Video se připravuje ...

Exemplář, který jsme našli na prodej v Německu tedy pochází z roku 1980, zajímavý je ale především skutečností, že byl upraven do podoby kempovací dodávky. Z informací ze staršího inzerátu vyplývá, že Buchanka prošla renovací a přestavbou u nejmenované ukrajinské společnosti.

Na dostupných snímcích si můžeme prohlédnout skutečně slušně vyhlížející Buchanku s karoserií lakovanou armádní zelenou a červenými koly obutými do pneumatik s bílými bočnicemi.

Vidíme také výklopnou střechu s prostorem na spaním, pohled do kabiny odhaluje částečně rozkládací nábytek, chybí však prezentace kempingového vybavení. Vnitřek vypadá, že je nově čalouněn, omlazen zřejmě byl také prostor pro posádku vpředu, například novými sedadly. Kabina dostala moderní osvětlení a dostalo se také na USB porty vhodné k dobíjení telefonů.

Podle informací z nizozemského registru, v němž jsme trambusovou dodávku našli podle registrační značky, bylo auto registrováno roku 2021 v Nizozemsku. Mezi dostupnými informacemi najdeme poznámku o 2,4litrovém motoru o výkonu 56 kW. V inzerátu však prodejce hovoří o 2,9litrovém čtyřválci, jehož výkon dosahuje 74 kW. Spojen je se čtyřstupňovou manuální převodovkou, nechybí samozřejmě pohon všech kol. Nájezd prý činí 11 tisíc kilometrů.

A cena? Neobvyklé kempovací vozidlo je na prodej za 16.495 eur, což je v přepočtu asi 396 tisíc korun.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
17. 1. 2023 16:57
Re: Bravo hoši
Abych to dopsal, nebot sem už neměl čas a musel sem odjet: to co jim tam posílíme my je stará vylepšená sovětská technika.

To umí rus taky, jmenuje se to T-90M Proryv-3, který byl vybaven nejlepší optoelektronikou dostupnou v Rusku, založenou na termovizních kamerách z Francie, které výrazně zlepšují situační přehled posádky, a řadou dalších vylepšení.

romě toho tank dostal novou verzi kanonu 2A46M-5 ráže 125 mm upravenou pro použití nové munice s delším penetrátorem APFSDS s lepšími parametry a reaktivní pancíř Kontakt-5 byl nahrazen těžkým dvouvrstvým řešením Relikt schopným vypořádat se s protitankovými řízenými střelami nebo granátomety vybavenými tandemovou hlavicí.

Samozřejmě i tento tank jde zničit, jak dokládají důkazy z Ukrajiny. Zničit jde dnes jakýkoliv tank.

Ostatně z us techniky nebo unijní už bylo taky leccos zničeno - viz polské dělové houfnice AHS Krab.
https://techsvet.cz/…ahs-krab/daniel/

Takže tu můžeme 3 hodiny debatovat co je zastaralé co se jak dá zničit. A co třeba není tak lehké zničit https://techsvet.cz/…vit/jandvoracek/

Jo a pračky a ledničky jim ochotně dodá Korea a Čína, ty toho chrlí miliardy. To je ten nejmenší problém. Že je rusové kradou na Ukrajině je věc druhá, ono taky se taky leccos krade, co je "snadno dostupná a jakobyzadarmo" https://www.idnes.cz/…rava-zpravy_palj
Avatar - Barrichello
17. 1. 2023 16:46
Re: Bravo hoši
O EU sem psal v souvislosti s články o elektromobilech nebo omezení spalováků, které tady redakce hojně dávala. Ale vždycky to bylo v souvislosti s auty.

O polistopadových vládách si fakt nevzpomínám kdy sem psal. Možná v souvislosti s devadesátkama a těžkým vytunelováním podniků a krachu půlky průmyslu díky expertům jako byl pan DLouhý. Na toho dodnes někteří podnikatelé vzpomínaj a cuká jim ruka :-)
Avatar - Ozzman
17. 1. 2023 13:56
Re: Bravo hoši
To si nás pamatuje víc...
Avatar - honzaHK
17. 1. 2023 13:44
Re: Bravo hoši
Ne, není to pravda, o politice jsi psal v širším kontextu, o EU, o současné vládě a ne vždy v souvislosti s automotive. Pamatuju si to a teď tady bonzuješ na ostatní za to samé, tohle se nezapomíná.
Avatar - Ozzman
17. 1. 2023 13:32
Re: Bravo hoši
Neříkám, že něco starého je špatného, ale jen to ukazuje tu totální zkrachovalost ruské federace. jo i ta technika musela bejt vybavena lepšími systémy od nás :D To je ono...