Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je unikátní Brabus 190E 3.6S. Jediný kus na světě vznikl později, než byste asi čekali

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Německá společnost Brabus má na svědomí spoustu pozoruhodných automobilů. Mezi ty nejzajímavější určitě patří také sedan s označením 190E 3.6S.

Jak napovídá jméno, vůz vychází z Mercedes-Benzu 190E. Není to ale tak jednoduché. Abychom si v příběhu tohoto jedinečného auta udělali jasno, musíme se nejprve vypravit do roku 1988.

Právě tehdy Brabus představil vlastní přestavbu Mercedesu 190E. Brabus 190E 3.6S zaujal nejen řadovým šestiválcem o objemu 3,6 litru pod kapotou (odtud označení 3.6S), ale také radikálním odstrojením interiéru. Úpravce ze sedanu udělal dvoumístný speciál se skořepinovými předními sedadly a ochrannou klecí. Také výbava byla nekompromisně spartánská.

Jenže pro zákazníky to bylo už moc, proto byl nakonec i tento prototyp pro jednoho klienta upraven na poněkud přátelštější auto s klimatizací, lepším odhlučněním, komfortnějšími sedadly a zadní lavicí.

Na původní Brabus 190E 3.6S se tedy mohlo vcelku snadno zapomenout. Naštěstí se tak ale nestalo, v roce 2008 si na radikální sedan vzpomněl Sven Gramm, PR manažer společnosti Brabus. A rovnou si jeho stavbu objednal.

Stejně jako v osmdesátých letech se začalo u Mercedesu 190E 2.6 s řadovým šestiválcem o objemu 2,6 litru, který podstoupil všechny úpravy jako jeho vzor z 80. let. Použity byly jen dobové díly ze skladů firmy Brabus, pokud nějaký chyběl, pak byl vyroben.

Hotovo bylo za 10 měsíců. Brabus 190E 3.6S z roku 2008 svému vzoru odpovídal zvoleným odstínem červeného laku karoserie, provedením odlehčeného interiéru, v němž opět byla jen dvě přední sedadla a ochranná klec.

Nechyběl řadový šestiválec o objemu 3,6 litru s nejvyšším výkonem 203 kW (272 k) a točivým momentem 365 N.m, který prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky pohání zadní kola. Podvozek dostal sportovní tlumiče Eibach.

Dynamika také nevypadá špatně: akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 6,3 sekundy, maximální rychlost činí 258 km/h.

Gramm jedinečný exemplář vlastnil až do roku 2017, kdy jej prodal současnému vlastníkovi do Velké Británie. A ten se ho snaží už nějaký pátek zbavit, aktuálně ho s nájezdem nižším než 10.500 km nabízí prostřednictvím firmy Fast Classics za 99.995 liber, což jsou v přepočtu asi 3 miliony korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme