Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K-Speed K-Storm: Slavná Honda Super Cub ve stylu café raceru

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 12. 2018
30
1
Zobrazit náhledy (30)
K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm K-Speed K-Storm
Thajští K-Speed složili bronzovo-černou poctu Super Cubu od Hondy. Co na tom, že základ techniky se nezměnil? Jakou krasavici lze udělat z obyčejného, byť ikonického stroje, to až bere dech...

Honda Super Cub je nejmasověji vyráběným motorovým vozidlem v dějinách. Jeho kariéra odstartovala už před šedesát lety a loni vznikl stomiliontý exemplář. Letos v červenci byla prezentována nejnovější stopětadvacítka, stále jednoválcová vzduchem chlazená se čtyřstupňovou poloautomatickou převodovkou, samočinnou odstředivou spojkou a dokonce ABS. Tenhle kříženec malé motorky a skútru vypadá vlastně skoro pořád stejně, modernu prozrazují na první pohled paprsková litá kola a přední kotoučová brzda.

Na Super Cuby, které pozná okamžitě snad každý, narazíte hlavně v Asii, kam míří největší část produkce. Také zde vznikají, a to zdaleka nejen v Japonsku. Originály, o licencích, kopiích a inspiracích nemluvě. Vyráběl se či stále vyrábí ve více než dvacítce zemí světa, v Belgii (!) Jižní Americe i několika afrických státech. Prostě legenda, která však slouží i úpravcům ke stavbě jedinečných strojů.

Jeden aktuální příklad za všechny? Thajští K-Speed vzali za základ dvoumístnou verzi 110, která z přesného objemu 109 cm3 dává 6 kW a 8,5 N.m točivého momentu. Motor je mimochodem čtyřdobý. A nebylo na něj sáhnuto. Kreace K-Storm tedy není žádným trhačem asfaltu, čemuž se při pohledu na dvojici kotoučů snad ani nechce věřit, ale ten vzhled! Jde vlastně o jakýsi café racer. Samozřejmě s přimhouřením oka, případně obou, protože ze „super štěněte“ prostě klasické „kafíčko“ neuděláte, když chcete zachovat původní nezaměnitelnou siluetu. A ta zůstala.

Výsledek je ovšem neuvěřitelně půvabný a stylový, vypadá fantasticky, ale zároveň agresivně. Široké gumy na plných kolech, absence blatníků jediné sedlo, přední teleskopická vidlice s kratším zdvihem, ledkové „oko“ posunuté dolů, koncová rudá světla nad zadními pružinami, svisle otočená tabulka pro případnou registrační značku vlevo a spousta vizuálních svalů.

Uplatnila se tu dokonce i uhlíková vlákna a hlavně efektní kombinace černé a bronzové barvy. Výfuk na pravé straně je opravdu kraťounký, stačí jediný budík. Jestli tímhle chtěli K-Speed vyseknout Super Cubu poklonu, tak se jim vážně povedla! Odvedli precizní práci a vyladili každý detail. Pro srovnání přidali i oficiální fotky od Hondy, kde je vyobrazeno výchozí přibližovadlo.

Zemi původu přestavby se divit nelze, Thajsko má přece velmi slušné motocyklové závodníky, jezdí se tam superbiky a od letoška i silniční mistrovství světa. Jednostopá vozidla chrlí ve velkých sériích a exportuje je, ve vývozu je co do peněžního objemu tenhle stát čtvrtý na světě.

Foto: K-Speed/Honda

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Pekné
oak3
| 16. 12. 2018
Hodiť do toho väčší motor alebo elektromotor a baterky a myslím, že by si to svoju klientelu našlo

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku