Kahn nabízí prototyp šestikolového Defenderu za 7,7 milionu korun
Kahnův Flying Huntsman 110 WB 6x6, monstrózní přestavba ikonického Land Roveru Defender, debutoval letos v Ženevě. Afzal chtěl konkurovat famóznímu třínápravovému Mercedesu G63 z Affalterbachu, který už se ovšem od dubna 2015 nevyrábí. Povedlo se? To ukáže až čas. Zatímco po géčku se jen zaprášilo, arabští šejkové mají zase čím řádit v poušti, jeho „defík“ zůstane asi jen kusovkou, nicméně zajímavou. Záleží samozřejmě na množství objednávek.
První postavený exemplář je ovšem na prodej. „Prototype Mission 1“ je poháněn vidlicovým osmiválcem General Motors LS3 z legendární Corvetty. Při objemu 6,2 l nabízí jistě dostatečných 373 kW, šestistupňový automat přenáší točivý moment na všech šest kol, jak je patrné z názvu vozu. V interiéru nechybí patřičná leštěná plaketka, která říká, o jaký unikát se vlastně jedná. Kabina je čalouněna červenou kůží a Alcantarou, sedačky, v prvních dvou řadách dokonce anatomické, ovšem přírodní hovězinu kombinují s tvídem značky Harris. Jsme přece v Anglii... Ostrovní teréňák má i prosklenou střechu a hlavně, na tachometru svítí údaj o pouhých 250 ujetých mílích. To znamená 402 kilometrů.
Do garáže si jej může postavit kdokoliv, stačí maličkost: 199.875 liber (7,66 milionu korun). Málo to není, ale německý soupeř stál více. Kahn ovšem nabízí i podstatně levnější způsoby, jak si pořídit kus z jeho řady Flying Huntsman (létající lovec, nebo též vůdce smečky). Není třeba hned utrácet za exkluzivní vlajkovou loď nabídky. Třídveřový 105 Longnose s prodlouženou přídí (americký vidlicový osmiválec se prostě musí někam vejít) přijde minimálně na 125 tisíc liber, tedy 4,79 milionu Kč. Obdobný Pick Up (oficiální označení) s krátkou kabinou pak stojí doslova pakatel, jen 58.875 liber. V přepočtu na naši tvrdou měnu je třeba zaplatit necelých 2,26 milionu. Necelých 30 % ceny šestikolky!
S agresivními a dramaticky vyhlížejícími zakázkovými Defendery od Afzala Kahna však budou jejich vlastníci určitě středem pozornosti vždy. Ale o to tady jde přece především.