Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kalifornie odmítla úpravu volkswagenů s podvodným softwarem

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 14. 7. 2016
75
Volkswagen musí nadále pracovat na řešení emisního skandálu. Kalifornské úřady totiž odmítly úpravu aut s třílitrovým turbodieselem.

Úřady v Kalifornii ve středu odmítly navrhovaný plán německé automobilky Volkswagen na opravu 16.000 naftových aut s třílitrovým motorem, pro které se v souvislosti s rozsáhlým skandálem kolem měření emisí stále hledá řešení. Informovala o tom agentura Reuters. Úprava těchto vozů by společnosti pomohla vyhnout se dalšímu nákladnému odkupu aut.

Plán je podle úřadů v americkém státě "v řadě oblastí neúplný a nedostatečný". I nadále ale chtějí s automobilkou jednat, aby bylo dosaženo řešení.

Volkswagen se v červnu dohodl, že v USA zaplatí celkem 15,3 miliardy dolarů (375 miliard Kč) za skandál kolem měření emisí, na jehož řešení se dohodl s americkými úřady a tamními majiteli svých naftových vozů. Automobilka za odkoupení 475.000 naftových aut s dvoulitrovým motorem vynaloží zhruba deset miliard dolarů. Kromě toho souhlasila, že převede celkem 4,7 miliardy dolarů do fondu pro řešení otázky nadměrných emisí a do fondu na podporu zelených technologií v automobilovém průmyslu. Oddělené vyrovnání se 44 americkými státy pak Volkswagen vyjde na 603 milionů dolarů.

Otazníky ale dál visí nad zmíněnými tisíci auty značek Volkswagen, Audi a Porsche s třílitrovým motorem. Kdyby Volkswagen tyto větší a dražší vozy musel odkoupit, mohlo by ho to stát další miliardy dolarů navíc.

Skandál propukl loni v září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) automobilku Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno celkem asi 570.000 vozů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

SPRÁVNĚ CALIFORNIA !! FAK DIESEL RAKOVINOMET !!
jupo
| 14. 7. 2016
Uz 2016 ma normalny volic prevodovky, teda volic je ten isty akurat sa nevracia do povodnej polohy. Ja mam este ten povodny a nikdy som s nim nemal ziaden problem. To ze su niektori majitelia tupci, za to automobil nemoze. Len tak mimochodom, v bmw je ten isty princip volica, pokial sa nemylim. Tiez sa vracia do stredovej polohy.
a co v Europe?
jamp
| 14. 7. 2016
Najbezpecnejsie pocas tych 10 rokov v reichu a este dalsich 10 u nas ( jasne ze je malo jety, ten nemecky duchodce, co byl predchaejici prepeclivy majitel, byl invalidni duchodce na voziku , jedno voko nemel a na druhy byl slepej, jo milej pane, ten golf vas jeste prezije >:D >:D >:D ) bude nechodit pesi, ale jazdit vsade autom, lebo v aute mas kabinovy filter, moze byt aj uhlikovy a upravu vzduchu ozonom , takze vlastne vzdusik cistucky a zdravucky. No a cyklisti....to maju blbeee, aspon kym tie TDI nepredate na ukrajinu, balkan a bohvie kam este.
Avatar - Hammunasakra
SPRÁVNĚ CALIFORNIA !! FAK DIESEL RAKOVINOMET !!
Hammunasakra
| 14. 7. 2016
Ozvi se až někdy pojedeš na doraz 50 km :-)

Pro začátek možná stačí 5 km >:-[]
Avatar - Hammunasakra
SPRÁVNĚ CALIFORNIA !! FAK DIESEL RAKOVINOMET !!
Hammunasakra
| 14. 7. 2016
Tak nějak [odkaz] ;-)

Chlape co furt vymejšlíš = je to Toyota :-)
SPRÁVNĚ CALIFORNIA !! FAK DIESEL RAKOVINOMET !!
Blatouch
| 14. 7. 2016
Takze spalovaci motor v Toyote je konstruovan na zivotnost aku? . >:D