Kamaz a Cummins budou vyvíjet elektrická užitková vozidla
Ruský Kamaz i severoamerických Cummins v případě pohonných jednotek charakterizují především vznětové motory, ale obě společnosti se věnují i alternativním pohonným systémům.
Kamaz se mimo jiné podílí na vývoji a výrobě v loňském roce představených elektrických mikrobusů s autonomními systémy řízení a zmínit lze i dodávky elektrických autobusů KAMAZ-6282 pro dopravní společnost Mosgortrans, zajišťující hromadnou dopravu v Moskvě.
Cummins pak například v loňském roce představil plně funkční koncept tahače AEOS, jehož pohonný systém tvoří pouze elektromotor a baterie s kapacitou 140 kWh, s níž se má jeho dojezd na jedno nabití pohybovat kolem 160 km.
Memorandum o porozumění mezi společnostmi Kamaz a Cummins, které za první jmenovanou podepsal její výkonný ředitel Sergej Kogogin a za druhou Tom Linebarger, předseda představenstva a generální ředitel, je zaměřeno na vývoj elektrifikovaných pohonných systémů pro novou řadu vozidel značky Kamaz.
Cummins má podle dohody vyvíjet a dodávat elektrické pohonné systémy pro středně těžká nákladní vozidla a městské autobusy značky Kamaz. Vedle toho pak mají obě společnosti spolupracovat na vývoji hybridního pohonného ústrojí pro těžká nákladní vozidla.