Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karbonová Cobra po ikoně F1 jde do aukce. Touhle bestií si udělal radost Damon Hill

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Nadšenci do legendární Cobry, pozor! Už o víkendu se bude dražit karbonová AC Cobra Mk.IV, jejímž prvním majitelem byla hvězda Formule 1 Damon Hill. Ten si ji koupil na začátku nového milénia jako jeden z celkem 37 vyrobených kusů.

Když je vaším služebním autem nejmodernější monopost Formule 1, jen těžko najdete silniční sporťák, v němž budete rychlejší. Nepochybně však můžete najít automobilovou legendu, s jakou zažijete výrazně větší vzrušení. Je to rozhodnutí a nákup, co na začátku nového milénia udělal i Damon Hill, mistr světa Formule 1 z roku 1996, když si koupil novou AC Cobru. A ta teď může být vaše.

Jeden z nejslavnějších amerických sporťáků, snad až mistrovské dílo Carrolla Shelbyho vyvinuté z britského AC Ace, dodnes přitahuje hvězdy motorsportu, benzinové nadšence milující puristický řidičský zážitek i sběratele. Jenže Damon Hill při výběru své Cobry zapomněl na originální kousky a koupil si novodobou repliku. Díky tomu si užil její sílu a rychlost, aniž by se musel ohlížet na rizika a historickou hodnotu.

A dnes je jeho bývalá AC Cobra Mk.IV opravdu zajímavá. Je vyrobena specialisty z Autokraft, kteří nejprve vyráběli specifické náhradní díly a v roce 1982 vyvinuli novou reinkarnaci vozu. O čtyři roky později koupili bývalou značku AC Cars a udělali ze své Cobry součást její historie. A současně vsadili na modernější technologie, díky nimž se z už tak lehoučké Cobry stala ještě zběsilejší hračka.

Damon Hill si v roce 2001 koupil „novodobou“ Cobru z modelové řady Carbon Road Series, zajímavou ocelovým trubkovým rámem s kompletně karbonovou karoserií. Výrobce takových kousků vyrobil celkem 37, všechny váží přibližně 1.050 kilogramů a vybavil je technikou, se kterými mohou být konkurenceschopnými řidičskými hračkami i dnes.

Video se připravuje ...

Srdcem AC Cobry Mk.IV je tehdejší pětilitrový vidlicový osmiválec z Fordu Mustang o 225 koních při 4.200 otáčkách za minutu, díky němuž se Cobra pyšní více než 200 koňmi výkonu na jednu tunu hmotnosti. Ve spojení s pětistupňovým manuálem Tremec, samosvorným diferenciálem Hydratrak a pohonem zadních kol bude pálit gumy a nadšeně se u toho smát. A vy také. A pokud se až moc rozdovádíte, vždycky se můžete spolehnout na kotoučové brzdy AP Racing.

Cobra, jejímž prvním majitelem byl Damon Hill, má dnes najeto necelých 25 tisíc kilometrů, je 34. vyrobeným exemplářem a už v pátek se bude dražit na aukci Bonhams na britském Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Očekává se, že bude prodána za přibližně 2,8 milionu korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme