Karma mění pohled na elektromobilitu. Odpovědí je elegantní kupé se spalovacím srdcem
Po přesunu k čínskému majiteli dostává Karma Automotive nový nádech a vyhlídky na početné portfolio. Prvního modelu se dočkáme letos, následovat ho bude šarmantní kupé.
Příběh značky Fisker je plný pádů a znovuzrození, která postupně opět přešla do dalšího úpadku. Kalifornská automobilka nyní patří pod čínská křídla a po přejmenování na Karma Automotive se vrací na scénu plná novinek. Těžko říct, jestli tentokrát uspěje, protože její plány jsou opět trochu zmatečné.
Při pohledu do nabídky to vypadá, že se šesti vyobrazenými modely to rozjela ve velkém. Jenže elektrické sportovní kupé Kaveya představila už v roce 2023. Vůz tehdy oslnil výkonem 746 kW, maximální rychlostí 290 km/h a dojezdem přes 400 kilometrů. Kvůli klesající poptávce po elektromobilech se plány vstupu na trh posunuly z letoška na rok 2027.
Stejné je to i se čtyřdveřovým elektromobilem Gyesera, který měl premiéru loni v březnu a považuje se za nástupce současného sedanu Revo. Ještě v roce 2024 se měla rozjet sériová výroba, ale nakonec byl termín přesunut na konec letošního roku kvůli transformaci na plug-in hybridní pohon a změně designu. Stejně jako u ostatních modelů tu spalovací motor funguje jako prodlužovač dojezdu.
Aby toho nebylo málo, nyní se Karma pochlubila dalším modelem zvaným Amaris. Ten bude fungovat jako plug-in hybridní alternativa k ostrému kupé Kaveya, avšak designově se více podobá sedanu. Zatímco vnější design je plně odhalen, Karma neukázala podobu interiéru. Víme jen, že dveře se vyklápějí nahoru pro pohodlnější nastupování. Pokud se vám líbí, doufejte v dodržení termínu výroby v roce 2026.
Designová podoba Amarisu a Gyesery není náhodná. Oba vozy vycházejí ze stejné celohliníkové platformy, jejíž kořeny sahají k původním vozům Fisker Karma. Karoserie hojně využívá karbon a hliník. Značka si zvláště zakládá na 22palcových kolech Constellation s futuristickým vzhledem.
Kupé přinese vylepšenou verzi současného plug-in hybridního pohonu s vyšším výkonem. Nositelem pokroku je přeplňovaná patnáctistovka od BMW, která je zdrojem energie pro baterii a dvojici elektromotorů. Kombinovaný výkon by měl dosáhnout 400 kW se 746 Nm točivého momentu. Stovku zvládne Amaris pod 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 266 km/h.
Aktuálně si můžete koupit jen čtyřdveřové cestovní kupé Revero s evropskou cenou v přepočtu 4.380.000 Kč, případně jeho výkonnější variantu Invictus za 6.410.000 Kč. V prvním případě je objem výroby nastaven na 160 kusů, v tom druhém na pouhých 30 exemplářů.
