Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karosárna Zagato ukázala další specialitku. Vzdává poctu pozapomenuté italské značce

Jan Zajíc Jan Zajíc 3. 8. 2020 • 15:44
36
1
Zobrazit náhledy (36)
Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964

Italská karosárna Zagato je možná nejznámější díky spolupráci s britskou automobilkou Aston Martin, věnuje se ale i jiné práci.

Poslední novinkou této společnosti je IsoRivolta GTZ, která tak oživuje jméno italské automobilky Iso Autoveicoli, kterou v roce 1953 založil podnikatel Renzo Rivolta. O 21 let později však firma svou činnost ukončila.

Za tu dobu postavila několik zajímavých luxusních a sportovních vozů. IsoRivolta GTZ pak má být poctou jednomu z nich - modelu Iso Grifo A3/C, což je auto s nesmírně zajímavým příběhem.

Poprvé se světu ukázalo na ženevském autosalonu v roce 1963, společně s modelem Grifo A3/L. Zatímco písmeno L odpovídalo italskému výrazu Lusso, tedy luxus, písmeno C znamenalo Corsa, závod.

Iso tedy představovalo dvě verze modelu Grifo - silniční, luxusní GT a také závodní speciál s hliníkovou karoserií. Oba vozy se následně dostaly i do výroby. Jenže také se objevily spory mezi konstruktérem Giotto Bizzarrinim a Renzo Rivoltou, které vyvrcholily rozchodem obou pánů.

Výsledkem bylo rozdělení výroby - Iso mělo civilní Grifo GL, Bizzarrini se soustředil na závodní A3/C, které dokonce převzalo jeho jméno - Bizzarrini A3/C. Podle dostupných informací před rozchodem partnerů vzniklo jen 22 exemplářů vozu Grifo A3/C. Podle jiných zdrojů jich mohlo být až 29.

Omezený počet kusů postaví také Zagato, prý jen 19. Pro devět z nich už karosárna našla kupce. Karoserie, jejíž tvary zřetelně navazují na A3/C, je z uhlíkových vláken, technika pochází z Chevroletu Corvette Z06 generace C7.

O pohon se stará pod přední kapotou uložený 6,8litrový osmiválec, přeplňovaný kompresorem. Lehce tak narostl objem, motor ve Vette má objem 6,2 litru. Je tedy možné, že se zvýšil i výkon, Z06 standardně dává 485 kW.

Mimochodem, spojení jména Iso a techniky z Corvetty není náhodné, italská automobilka ve svých vozech motory od Chevroletu používala často. I v modelu Grifo.

Související články

Témata
4. 8. 2020 12:11
Krása
Nádherný dizajn. Jak staré auto, tak ten nový návrh.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Více o modelu Zagato
Články odjinud