Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Katalánská rallye po 2. dnu: Dotáhne Meeke vedení?

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Brit Kris Meeke vede s továrním vozem Citroën C3 WRC po druhém dnu Katalánské rallye, jedenáctém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích. Za sebou má dva dravce s továrními Fordy Fiesta WRC´17.

Vedoucí jezdec šampionátu Sebastien Ogier z Francie ztrácí 13 sekund a Estonec Ott Tänak má manko 14,5 sekundy. V sobotu se dařilo také českému jezdci Janovi Kopeckému (Škoda Fabia R5), který skončil v závěrečné zkoušce dnešního dne dokonce na druhém místě absolutně.

Zatímco v pátek zápolili účastníci rallye s nástrahami šotolinových tratí, večer jejich mechanici vozy přestavěli a dnes už se závodilo na asfaltu. Stejný povrch čeká účastníky také v neděli, kdy je na programu šest rychlostních zkoušek v celkové délce 74,26 kilometru.

Meeke spěchá opatrně

Pokud bychom počítali časy dosahované na rychlostních zkouškách pouze za druhý den, byl by nejrychlejší Meeke. Ne nadarmo je také lídrem soutěže a zatím na nejlepší cestě napravit si svou letošní pošramocenou reputaci.

„Byl to dobrý den. Auto je fenomenální. Naším cílem bylo zabrat na první dnešní erzetě a to se nám podařilo. Pak už jsme jeli s menší rezervou. Na závěrečné sobotní superezetě jsem se snažil neudělat nic hloupého, abych nepřišel o šanci na úspěšný výsledek. Teď se musím soustředit na závěrečný den,“ prohlásil skromně Meeke.

Šotolinová převodovka na asfalt

Obhájce titulu a vedoucí jezdec šampionátu Sebastien Ogier vyhrál během soboty tři rychlostní zkoušky a přiblížil se vedoucímu jezdci. „Chtěl jsem být rychlejší. Vyvážení auta se zlepšilo a při druhém dopoledním průjezdu jsme byli lepší. Odpoledne byly místy dost ošidné úseky, ale jsem šťastný v cíli. Neděle je výzva a třináct sekund není velká vzdálenost na prvního jezdce. Musím si však uvědomit, že Ott (Tänak) je blízko za mnou a rozhodně se nevzdá,“ konstatoval Ogier.

Video se připravuje ...

Jeho jmenovaný týmový kolega Tänak měl dopoledne problémy s transmisemi a v servisní zóně mu museli dát mechanici převodovku. Brčenou šotolinové specifikace, ačkoliv se rychlostní zkoušky jely na asfaltu. „Neměli jsme ty nejlepší podmínky. Boj byl pro nás trochu obtížnější, ale dařilo se nám držet tempo (jedno druhé místo v RZ). Uvidíme, co bude poslední den, ale můžu vám slíbit, že budu tvrdě bojovat,“ uvedl odhodlaně Tänak.

Černý pátek, veselá sobota

V pátek měl tovární tým Toyota Gazoo Racing doslova černý den a jeho jednička Jari-Matti Latvala musel odstoupit. Bohužel do dalšího průběhu soutěže zasáhnout nemohl. Jeho dva kolegové Juho Hänninen a Esapekka Lappi ho však důstojně zastoupili. Prvně jmenovaný si vylepšil pozici z osmé na čtvrtou a druhý Fin zase z desáté na šestou.

„Začátek sobotního dne nebyl špatný, ale další erzeta už byla o mnohem lepším pocitu. Cítím se teď v pohodě. Auto se skvěle řídí a časy tam pak chodí samy. Zítra zase pojedu naplno,“ řekl odhodlaně Hänninen. Finovi se v posledních soutěžích daří. Ve Finsku byl třetí, v Německu čtvrtý a stejné umístění drží aktuálně v Katalánsku.

Když se připlete kámen

V týmu Hyundai Motorsport si možná po druhém dnu Katalánské rallye uvědomí, že smolná není pověstná třináctka, ale dvanáctka. Na rychlostní zkoušce s tímto pořadovým číslem totiž skončily naděje jeho jezdců Španěla Daniho Sorda a Nora Andrease Mikkelsena. Na 7,5 kilometru zkoušky nejprve poškodil Španěl řízení o velký kámen a o několik minut později přesně na stejném místě ulomil kolo svého vozu norský pilot. „Na šotolině autu rozumím, ale na asfaltu zjišťuji, co je nejlepší nastavení. Bude to o velkém učení a postupném poznávání auta. Musím se opravdu ještě hodně učit,“ řekl Mikkelsen, který po páteční části soutěže dokonce vedl.

Video se připravuje ...

Čest korejské značky se snaží zatím zachraňovat Thierry Neuville, ale… „Auto je šíleně neotáčivé, vůbec se nedá řídit. Na konci osmé zkoušky jsme přišli o tlak v hydraulice. Auto nešlo nastartovat. Pak jsme rychle přejížděli na start další erzety. Udělal jsem hodiny a naboural zadek. I v dalším průběhu dne jsem měl nějaké technické problémy, ale snažíme se. Možná bychom si zasloužili lepší umístění, než máme,“ postěžoval si v sobotu večer Belgičan, který je aktuálně na pátém místě.

Kopecký vyhrál všechno

Jediný český zástupce ve startovním poli Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) byl v pátek navečer hodně rozzlobený, protože pořadatelé ho chybou poslali příliš brzo za vozem, který za sebou zanechával spousty prachu. Navíc je blokoval a Češi ztratili sedmdesát sekund.

Tovární pilot týmu Škoda Motorsport však během soboty vyhrál všech sedm rychlostních zkoušek v rámci kategorie WRC2. Zůstává v kategorii stále na druhém místě a během jednoho dne snížil manko vedoucího Fina Suninena o 34,4 sekundy. Ve třinácté superspeciálce dokonce dojel na druhém místě, pouhých 0,6 sekundy za Sebastienem Ogierem na továrním fordu. „Snažil jsem se jet naplno, abych ukázal potenciál našeho auta na asfaltu,“ řekl Kopecký.

Průběžné pořadí (po 13 z 19 RZ): 1. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC] 2:16:21,1; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +13,0; 3. Tänak, Jarveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) +14,5; 4. Hänninen, Lindström (Fin./Toyota Yaris WRC) +34,0; 5. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +53,2; 6. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:22,1; 7. Ostberg, Eriksen (Nor./Ford Fiesta WRC´17) +1:39,8; 8. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën C3 WRC) +2:00,7; 9. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC´17) +3:15,1; 10. Camilli, Veillas (Fr./Ford Fiesta R5) +5:40,8; 11. Sunninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta R5) +6:18,6 (1. ve WRC2); 12. Veiby, Sklaermoen (Nor./Škoda Fabia R5) +6:44,7; 13. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +4:39,1 (2. ve VRC2); 14. Loubet,. Landais (Fr./Ford Fiesta R5) +9:01,4; 15. Guerra, Cué (Mex./Škoda Fabia R5) +9:56,8.

Zbývající program Katalánské rallye

Neděle – 7.00 RZ14 (6,28 km); 7.38 RZ15 (16,35 km); 8.38 RZ16 (14,50 km); 10.14 RZ17 (6,28 km); 10.53 RZ18 (16,35 km); 12.18 RZ19 (14,50 km).

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)