Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Každé 10. auto prodané v Rumunsku je Dacia Duster

David Bureš
Diskuze (32)
Dusteru se v březnu v Rumunsku nadmíru dařilo, výrazně vzrostl jeho podíl na trhu.

Dacia na domácím rumunském trhu prodala během letošního března 483 exemplářů Dusteru. To znamená, že toto SUV dosáhlo 9,9% podílu na trhu. Nejprodávanějším vozem v Rumunsku už od září 2004 zůstává Dacia Logan, jeho pozice už ale není tak silná.

Na rumunském trhu bylo během března 2012 registrováno 4.902 nových aut, o 29 % více než během loňského března.

Dacia v Rumunsku během letošního března prodala 630 Loganů. To tomuto sedanu bohatě stačilo, aby zůstal nejprodávanějším vozem na tomto trhu, jeho podíl na trhu už ale klesá. V březnu podíl Loganu na trhu činil 12,9 %, zatímco za celý rok 2011 činil 21,3 %.

Na druhou stranu Duster tak vysoký podíl na trhu jako letos v březnu v Rumunsku ještě nikdy neměl. Pokud vozu vysoké prodeje vydrží, může s Loganem bojovat o titul nejprodávanějšího auta v Rumunsku. Za letošní rok má Dacia Duster zatím 7,2% podíl na trhu.

Na třetím místě po prvním Loganu a druhém Dusteru skončil Ford Fiesta. Během letošního března se v Rumunsku prodalo 309 Fiest.

Fordu se vůbec dařilo, za březen měl v rumunské top ten hned tři modely. Vedle Fiesty pátý Focus (254 prodaných kusů) a deváté Mondeo (96 prodaných kusů).

Čtvrtá byla Škoda Octavia s 280 prodanými kusy. Český model nižší střední třídy je v této balkánské zemi velice populární, v letech 2010 a 2011 zde byl dokonce druhým nejprodávanějším vozem.

Škoda Fabia byla v březnu celkově dvanáctá (80 prodaných kusů), Superb pak skončil na 21. příčce (39 prodaných kusů).

Dále se v minulém měsíci velice dařilo sedmému VW Jetta (120 prodaných kusů), desátému Suzuki SX4 (92), sedmnáctému Peugeotu 508 (54) či Range Roveru Evoque na 32. místě (26).

Rumunský trh: Statistiky prodejů (březen 2012)
Poř.ModelProdej v 3/2012 [ks]Tržní podíl v 3/2012 [%]Prodej za 1-3/2012 [ks]Tržní podíl za 1-3/2012 [%]
1Dacia Logan63012,902.17315,60
2Dacia Duster4839,901.0077,20
3Ford Fiesta3096,305033,60
4Škoda Octavia2805,708406,00
5Ford Focus2545,205443,90
6VW Golf1463,004523,20
7VW Jetta1202,403162,30
8VW Passat1002,003242,30
9Ford Mondeo962,001871,30
10Suzuki SX4921,901781,30
11Opel Astra901,802762,00
12Škoda Fabia801,603222,30
13Renault Fluence791,601771,30
14VW Tiguan711,402171,60
15Hyundai ix35651,301721,20
16VW Polo551,101681,20
17Peugeot 508541,10720,50
18Renault Megane521,101551,10
19Dacia Sandero460,901691,20
20Ford Kuga440,901471,10
21Škoda Superb390,801230,90
22VW Touareg380,801090,80
23Opel Insignia370,801280,90
24Mercedes ML Class370,801170,80
25Nissan Qashqai360,70920,70

David Bureš
Diskuze (32)
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 00:18
Re: Spotřební ejakuláty
Jenže ta povrchová koroze je na nijak ošetřeném díle, protože tyhle díly se většinou ani neošetřují. To je jako brzdové kotouče... i u nového auta jsou po umytí druhý den se zrezlo vrstvou. Jo, kdybys tady nahodil zrezlý plech nebo výfuk, to je něco jiného, tam neznám bratra, ale na náboji a poloose? Sím tě...

Nesouhlasím s tím, že auta v 80. a 90l. letech vydržela více. Průměrný nájezd v těch letech ZDALEKA nebyl tak velký, jako dnes. I přes astrnomické ceny benzínu jezdíme více a více. Dyť 30t km ročně je dnes takový dobrý průměr u nového auta, kdy tohle bylo?
A že vydržely? Vydrželo jich pár, ty, kterými majitel moc nejezdil a garážoval. Ty, co jezdili běžně celoročně a 30t km, co dnes spoustu aut jezdí, ty jsou dnes už sešrotovány. A za pár let tu taky zůstanou jen ty, co dostaly péči a budeme říkat "podívej se, co ta auta vydržela".
Prostě to vidíš krátkozrace.

Já měl ještě předloni krásného favorita a kamarád mi říká při pohledu na vedle stojící zrezlo Felícii, že má pocit, že ty Favority nerezly tak hodně jak Feldy a nakonec ještě vydržely více. Já na to "jo, jenže Favority, které dostaly takovou péči, co ta Felicie, ty už jsou na vrakovišti, že je můj jako nový není dáno větší výdrží, ale že má jen opravdových 150t km najeto a dostalo neskutečně velkou péči, Felda se stejnou péči bude taky hezká".
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 00:11
Re: Spotřební ejakuláty
Divil by ses :-) ;-) Teď zamakali... ale konečně mi došlo, proč vždy poláci měli trochu hůře v zimě udržovanou sjízdnost... když je veškerá posypová sůl v salámech, není se co divit.
Na jejich obranu nutno říci, že v polsku zakoupený salám (ne ten u nás v tescu) je daleko lepší než český.
9. 4. 2012 21:48
Re: Spotřební ejakuláty
prosim tě v Polsku jsou rádi, že vůbec nějaký silnice mají o kousku dálnice nemluvě >:D
9. 4. 2012 21:46
Re: Dacia je king
klid, moc hulí ;-)
Avatar - KubikCv
9. 4. 2012 18:02
Re: Spotřební ejakuláty
Ale já moc dobře znám rozdíl mezi povrchovou a hloubkovou korozí...ale když je povrchová koroze na dílech které mají sice dost masa,že to nemá na jejich funkci vliv...budiž...ale pokud je tam koroze,sice povrchová,ale je už od nového auta,jak můžu věřit zbytku? Nehledě na začátky Loganu.Nejsem proti Daciím,kus auta za malou cenu,ale je to prostě jen další ze spotřebních aut.Automobilky pořád zvyšují výrobu,to ale nejde do nekonečna,někde se to prostě musí projevit....ve výdrži takových aut.Auta z 80-90 let fungují 20-30let.To co se vyrábí dnes vydrží 6let leasingu.
Jsem tak trochu blázen,ale tyhle starý auta mě prostě baví a ještě mi vydělají.