Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Každé třetí Audi bude v budoucnu SUV

David Bureš David Bureš 8. 5. 2013 • 07:37
53
Ingolstadtská automobilka chce v příštích letech dále rozšířit nabídku svých SUV. V jejích plánech figurují hned čtyři takové modely.

Audi zahájilo stavbu své továrny v mexickém městě San José Chiapa. Při této příležitosti generální ředitel značky Rupert Stadler prohlásil, že každé třetí Audi bude do roku 2020 SUV.

Na českém trhu už Audi tohoto cíle takřka dosáhlo. Loni se v Česku podle statistik Svazu dovozců aut prodalo 3.810 Audi, z čehož 1.087 exemplářů tvořila SUV Q3, Q5 a Q7.

Právě budovaný závod má k tomuto cíli výrazně napomoci. Od poloviny roku 2016 se zde bude vyrábět nástupce dnešní Q5. Automobil tak bude dostupnější pro americké zákazníky, jeho dovoz z Mexika je pro Audi totiž výhodnější než dovoz z Německa, kde se Q5 vyrábí dnes.

Nová továrna má mít zpočátku výrobní kapacitu 150.000 aut ročně, v delším časovém horizontu však má vzrůst až na 300.000 aut ročně. To znamená, že zde bude volný prostor i pro výrobu dalšího SUV. Stadler naznačil, že by se zde mohl vyrábět například model Q6, chystaný vůz vyplňující mezeru mezi Q5 a Q7.

Vozy vyráběné v Mexiku budou postaveny na platformě MLB. Ta je určena pro větší auta, v současnosti ji používají například modely A4, A5 a Q5.

I díky novým SUV chce automobilka Audi zvýšit své prodeje na americkém trhu, cílem je zde do roku 2018 prodávat 200.000 aut ročně. Loni se v USA prodalo 139.310 vozů se čtyřmi kruhy ve znaku.

Čtyři z 10 loni prodaných Audi na americkém trhu patřily mezi tzv. light trucky, kam jsou řazena SUV Q5, Q7 a zvýšené kombi A4 Allroad. Nejmenší SUV od Audi – Q3 – se v USA neprodává.

Rozšíření nabídky SUV má Audi pomoci dosáhnout jeho hlavního cíle – stát se největším prémiovým výrobcem světa. V Ingolstadtu plánují hned čtyři nová SUV – Q2, Q4, Q6 a Q8.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2013 22:59
Re: Audi a premiovost
Jak aby "dav" ROZHODOVAL (co je a co není kvalita)? :-)
PS: Mixo to napsal vlastně víceméně SPRÁVNĚ: modely A6-8 to JSOU "prémiové" vozy (no vypustila bych z toho předokolku A6 2.0 Tdi, ale "to nic" ;-) ), ty menší vozy v kombinaci s předním pohonem - hmm, to zas TAK "prémiové" zboží NEní :-)
Avatar - Jaros71
9. 5. 2013 22:56
Re: Audi a premiovost
Jasně..premiové je jedině Bugatti... ;-)
Audi nechme dělníkům.. :-!
Koncern určitě poděkuje za skvělé rady..
Myslím , že je lepší to nechat na koncovém zákazníkovi!
9. 5. 2013 22:25
Re: MPV?
MB-R budis, ale pruserom tohoto auta bola cena, ktora prekracoval MB-E a fakt, ze bolo urcene najma pre USA (hlavne ta velkost auta).... AK by existovalo nieco zmysluplnejsie ako napr. MB-B u audi, alebo inej konkurencie (luxusny derivat Tourana a o triedu vyssie Sharana, samozrejme za luxusny priplatok, ale nie cenu, ktora atakuje MB-S, BMW 7 ;-) . S tou krabicou za malo penazi strielas vedla, tieto auta su drahsie ako ich technicky ekvivalent v danej triede (golf vs. touran) a o kusok lacnejsie ako auta o triedu vyssie (passat)
Avatar - Hammunasakra
9. 5. 2013 21:34
Re: Audi a premiovost
To opravdu NEvím, když ne "tik" (pardon ;-) ) tak špatný software převodovky?
PS: Bylo to na rovině? To by snad ještě mohlo mít vliv...
Avatar - poterienko
9. 5. 2013 18:50
Re: Audi a premiovost
Nevím, jak může mít tik rozměry, ale ok. Btw prostě jsem prošlápl plyn, auto podřadilo na 7, rozjelo se, začal jsem předjíždět a najednou to podřadilo ještě o dva stupně...a já se ptám proč, vzhledem k tomu, že zrychlování pokračovalo stejným tempem?
Články odjinud