Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Každé třetí Audi je quattro

Ondřej Láník
Diskuze (69)
Podíl modelů s pohonem všech kol v minulém roce vzrostl na rekordní hodnotu 33,1 %. Automobilka je podle zveřejněné tiskové zprávy nejúspěšnějším výrobcem luxusních osobních automobilů 4x4.

V roce 2006 prodali obchodníci Audi 306.318 vozů s přívlastkem quattro, zatímco v roce 2005 to bylo jen 219.288 kusů. Velkou zásluhu na tom má nový model Q7, který vzniká v bratislavském závodě VW Group a je dodáván výhradně s pohonem všech kol. V minulém roce se vyrobilo celkem 72.188 vozů Q7. Důležitým příspěvkem k rozšíření rodiny quattro byla řada RS4, která vznikla v 7.639 kusech (v roce 2005 jen 569 ks).

Audi dosud vyrobilo 2,3 milionu vozů s pohonem všech kol. Audi prodává vozy 4x4 teprve od roku 1980 ale v současnosti už je pojem quattro jedním z pilířů marketingu bavorské automobilky.

Ve všech modelových řadách existuje možnost zvolit pohon všech kol, pokud již není součástí standardní výbavy.

Ondřej Láník
Diskuze (69)
7. 2. 2007 11:46
Re: Šotolina AUDI , aneb dvojí metr
Opat jeden prispevok o nicom, haniaci a ponizujuci inych diskuterov. Pis o autach a nehadz spinu na inych. Kto Ti dal pravo hodnotit, ze je niekto maly a zbabely, odkial mas tu drzost hodnotit a zosmiesnovat schopnosti niekoho, odkial beries tu neznesitelnu nafukanost, ktora Ti rozhodne nedava pravo oznacovat nieci styl za primitivny? Radsej nepis, urobis lepsie. Ano, Alessio nesuhlasi s tym co si pisal, ale nevidim tam (na rozdiel od Tvojej reakcie) jediny hanlivy vyraz. A s jeho zaverom sa da jedine suhlasit, rozhodne prinos je v bezpecnosti a jazdnych vlastnostiach. Mozno by Ti pomohlo precitat si obcas svoje starsie prispevky, alebo si aspon pamatat, co si kde tvrdil, aby si nemusel byt nikomu na smiech (alebo na plac). ----------------------------------------… Stvorkolka ma urcite nieco do seba, sice uz davnejsie, ale vyskusal som si Calibru dvojliter s nahonom na vsetky styri, bolo to na snehu a nedalo sa to porovnavat s klasickym ci uz prednym alebo zadnym nahonom. Trochu nevyhoda vacsej hmotnosti, odporov a tym padom vyssej spotreby a tiez vyssej nadobudacej ceny, ale takyto pohon ma podla mna svoje opodstatnenie. A v sucasnej dobe globalneho oteplovania a velkych klimatickych zmien este vacsie, bude viac vody, viac blata a niekde aj viac snehu alebo vsetkeho dokopy....
7. 2. 2007 11:31
Re: Hodně? Ne, spíš málo!
u VW sa mi ovela viac pacilo stare oznacenie pohonu na vsetky kolesa Syncro...kto ho mal, mohol sa pochvalit, ze ma "synchráč". Od koho dnes počuješ, že by sa chválil Golfom "formoušn"?
7. 2. 2007 11:28
Re: QUATTRO
Nie som si isty, ci Subaru chce mat odpoved na take auto...Myslim, ze tieto znacky maju kazda iny zaber a nekonkuruju si priamo, napriek pohonu na 4 kolesa.
6. 2. 2007 21:43
Re: Podíl 4x4 na celkovém počtu za 2006 v ČR.
Trocha statistiky za rok 2006 a ČR. Čísla postupně znamenají nově registrovaná OA, nová OA+LUV, 4x4/OA, 4x4/(OA+LUV), LUV/(OA+LUV). Audi -> 1650/2804/51%/63%/41%; BMW -> 1105/1912/31%/45%/42%; MB (mezi LUV je i Sprinter) -> 1415/3734/23%/27%/62%; Lexus -> 194/230/38%/43%/16%; Porsche -> 78/117/54%/68%/33%. Vyzdvihnul bych 2 čísla a obě se týkají Porsche. Porsche je Porche je Porsche a přesto 1/3 je náklaďák (Abych byl korektní, tak užitkáč.) A druhé a to je velmi zajímavé, že 54% OA Porsche je 4x4 - v těchto 78 kouscích jsou ale jen 4 Cayenne. Jinými slovy polovina (51%) ze všech (911, Boxster, Cayman) nově registrovaných v ČR 2006 je 4x4.
6. 2. 2007 21:21
Re: Málo!
Málo. Je s podivem, že pouze 1/3 kupců si vybere Audi s pohonem, který vlastně pozvedl značku z průměru o trochu výš. V roce 2005 snad mělo BMW větší podíl 4x4 než Audi.