Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo ji bude mít větší? Mercedes třídy S chystá odpověď na obří ledviny BMW 7

David Bureš
Diskuze (6)

Vlajkové lodi německých automobilek do budoucna podle všeho poznáte podle obřích masek chladiče. Po BMW něco takového chystá i Mercedes.

Mercedes-Benz třídy S je s námi v současné generaci už od roku 2013, a tak se pomalu blíží doba příchodu nástupce. Ten už se opravdu rýsuje, chystá se pro rok 2020. Už teď však tušíme, jak by nová S-Klasse, s interním označením W223, mohla vypadat.

Na internet totiž unikl snímek hliněného modelu, který podle všeho ukazuje podobu právě nové generace třídy S. Vidíme na něm příď, kterou tvoří nově koncipovaná maska chladiče s velkolepými rozměry, doplněná o vcelku úzké světlomety. Pokud se skutečně jedná o nové S-Klasse, bude se svým způsobem jednat o odpověď na modernizované BMW řady 7 s kontroverzními obřími ledvinkami.

Zda se však skutečně jedná o novou vlajkovou loď Mercedesu, však zatím s jistotou nevíme. Může se třeba jen jednat o jeden z možných návrhů.

Buď jak buď, podle zákulisních zpráv se nabídka nového eska zúží. Jestliže stávající generace je dostupná hned v šesti karosářských variantách, včetně kupé a kabrioletu, nástupce má být opět výhradně sedanem, s různými délkami rozvoru. Očekává se však i konec nejkratšího provedení, které je dnes velikostně velice blízko menší třídě E, a tak by novinka mohla být minimálně 5,3 metru dlouhým vozem.

Naopak z hlediska techniky auto použije to nejmodernější, co je k dispozici. Ostatně u třídy S to nebývá jinak, jakožto vlajková loď Mercedesu je vždy vybavena nejmodernějšími prvky. Očekávají se hlavně novinky na poli elektronických systémů, které podle všeho zase o krok přiblíží dobu autonomních vozidel.

Údajně se pracuje na autonomních systémech na úrovni 3, v níž už vozidlo zvládne na vybraných úsecích (typicky dálnicích s dobře vyznačenými pruhy a dalšími potřebnými značkami) zcela převzít řízení. Bohužel soudobá legislativa takové systémy zatím neumožňuje.

Podobná moderna má platit také pro motory. Kvůli emisním normám budou všechny varianty minimálně mildhybridy. Počítá se však také s nasazením plug-in hybridu, který by dokonce mohl dosáhnout v elektrickém režimu dojezdu až 100 kilometrů. Naopak dvanáctiválcová varianta podle všeho skončí. Nepřijde ani čistě elektrická verze – Mercedes totiž pracuje na samostatně stojícím modelu EQS, vlajkové lodi své elektrické řady.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Londonbridge
19. 7. 2019 19:29
Re: Kdo jí bude mít větší? ...to je titulek?
Po tej Aranke by som este dal hodne soli do toho kyblu s vodou :*) nech nesvieti ako cerveny semafor....