Když Felicia Pick-up byla krátká: Unikátní Laureta je na prodej
Koncem minulého tisíciletí se na českém trhu začala prodávat unikátní prodloužená užitková Škoda Felicia, která byla automobilce trnem v oku. Jmenovala se Laureta a stejnojmenná mladoboleslavská společnost ji chtěla vyrobit v až 300 kusech. Nakonec jich bylo méně.
Už pravidelně v českých automobilových inzerátech hledáme netradiční youngtimery a veterány. A teď jsme našli opravdovou specialitu, jakou bychom mohli lidově pojmenovat „Felicie jezevčík“. Ihned na úvodní fotografii inzerátu nám totiž padla do oka až nezvykle dlouhá užitková Škoda Felicia, která sice není oficiálním produktem mladoboleslavské automobilky, zato je velkou raritou.
Jmenuje se Laureta a je zvláštním počinem české společnosti Laureta Auto. Kdysi ji vedl Jaroslav Jelínek a sídlila v Mladé Boleslavi, domovském městě automobilky Škoda Auto. Jaroslav Jelínek koncem minulého tisíciletí našel novou obchodní příležitost, když si uvědomil, že Škoda Pick-up může být pro některá využití příliš krátká a nepraktická, a tak přišel s inovací.
V roce 1999 zahájil výrobu prodlouženého pick-upu na základech užitkové Felicie, když rozvor náprav prodloužil o 600 milimetrů. Výslednou delší škodovku však musel přejmenovat, protože automobilka se od projektu distancovala a rozhodla, že nově vznikající přestavby nesmí nést typické logo automobilky. Nová Laureta následně vyráběla v otevřených verzích i s uzavřenou nástavbou.
Speciální Laureta nejčastěji sloužila jako dodávka, montážní vůz, sanita nebo pohřební vůz a vyrobila se v relativně malém počtu. Mladoboleslavská společnost Laureta plánovala produkci až 300 vozů, ale nakonec jich vyrobila pouze okolo 265. A není divu, že dnes jsou velmi ceněnou raritou.
V dnešních dnech se v Česku prodává pick-up Laureta s otevřenou korbou a typickou čtyřválcovou třináctistovkou o maximálním výkonu 50 kW (68 koní). Prodejce v nabídce na inzertním serveru Ráj veteránů uvádí, že zakládá na Felicii z roku 1997 a během svého „života“ ujela 189 tisíc kilometrů. Novému zájemci by ji pak nejraději přenechal za rovných 250 tisíc korun.