Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ken Block vyvezl svou repliku Audi Sport Quattro, má 730 koní a gumy pálí na počkání

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Replika Audi Sport Quattro, přezdívaná Turbo Monster, poprvé ukázala svoje působivé dovednosti.

Ken Block se v listopadu minulého roku pochlubil svým novým vozem, kterým se stala replika ikonické Audi Sport Quattro. Slovo replika by zde přitom nemělo být vnímáno nijak negativně. Sluší se totiž připomenout, že Audi původně vyrobila pouze 224 kusů modelu Sport Quattro s rozvorem zkráceným o 320 mm oproti klasické Audi Quattro.

Vůz se sice svými působivými výkony zapsal do historie rallye, a zejména tedy divoké „Group B,“ Ken Block má však na vůz poměrně vysoké nároky a často si své vozy nechává modifikovat. Upravovat vzácnou klasiku by však byl hřích. Replika tak dává dokonalý smysl, obzvlášť při volbě tohoto konkrétního kusu.

Vůz, který Block prezentuje jako Turbo Monster, totiž postavila německá společnost LCE Performance, která se na tyto vozy specializuje. Tým kolem Kena Blocka původně plánoval objednávku zcela nového vozu, kvůli nedostatku času se však nakonec rozhodl koupit testovací prototyp LCE, který byl původně lakován červenou barvou. Na přání Blocka byl však vůz přelakován na bílo a dostal pár dalších úprav.

Video se připravuje ...

Samotná karoserie přitom vznikala podobně, jako originální Sport Quattro. Přední polovina vozu je použita ze starého sedanu Audi A80, zadní část pak z klasického modelu Quattro. Uvnitř vidíme bezpečnostní výztuhy a jednoduchý interiér s pár moderními prvky, karoserie pak dostala lehké a pevné karbonové panely.

Zřejmě nejpůsobivější je však pohonná jednotka. Zatímco původní Audi Sport Quattro byla osazena 2,1litrovým řadovým pětiválcem s přeplňováním turbodmychadlem, který nabízel výkon cca 302 koní, Turbo Monster je osazen vcelku unikátní pohonnou jednotkou, sestavenou z různých motorů a doplněnou o další komponenty.

Základem motoru by měl být řadový pětiválcový blok z 2,5litrové vznětového motoru Volkswagen, použitého například ve starší Audi A6 nebo Transporteru T5 2,5 TDI, horní část motoru by měla být modifikovaná dvacetiventilová hlava, převzatá z modelu Audi S2. Motor ale dostal i další vylepšené komponenty, upravené přeplňování a byl důkladně vyladěn.

Přes šestistupňovou převodovku pak na systém pohonu všech kol posílá víc než působivých 730 koní, což z téhle repliky Audi Sport Quattro dělá skutečné Turbo Monstrum, schopné držet krok s bláznivými kousky Kena Blocka.

Video se připravuje ...

To je ostatně vidět i na nedávno zveřejněném videu, ve kterém Ken Block vyvezl svůj nový vůz na okruh Willow Springs. Během prvního testování se sice objevily problémy s předním diferenciálem, přesto známý jezdec předvedl pár působivých průjezdů, střihl si pár osmiček i „donutů“ a proměnil vzorek pneumatik v hustý dým.

Zatím není zřejmé, co přesně Block s novým vozem plánuje. Po jeho přechodu k týmu Audi už se totiž pochlubil „služebním“ e-tronem GT na běžné ježdění i elektrickým závodním speciálem S1 E-Tron Quattro Hoonitron, se kterým se objeví v novém pokračování série Gymkhana.

Už teď je ale jisté, že se máme na co těšit. Jízdu s Audi Sport Quattro „Turbo Monster“ totiž bude na rozdíl od elektrického S1 E-Tronu Hoonitron radost nejen sledovat, ale i poslouchat. Zvuk tohohle nadupaného pětiválce, doplněného o speciální výfukový systém Borla, je totiž opravdovým skvostem.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme