Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kenworth a Toyota spolupracují na vývoji nákladních vozidel s nulovými emisemi

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 1. 2019 • 04:06
21
Zobrazit náhledy (21)
Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0 Toyota Project Portal 2.0
Kenworth Truck Company a Toyota North America společně připravují těžká nákladní vozidla s elektrickými pohonnými jednotkami a vodíkovými palivovými články.

Kenworth Truck Company a Toyota North America oficiálně oznamují, že společně pracují na vývoji a výrobě deseti těžkých nákladních vozidel s nulovými emisemi. Ta budou využívána při přepravě nákladu v Los Angeles.

Základem těchto nákladních automobilů se stanou tahače Kenworth T680, jehož konvenční vznětový motor nahrazuje elektrický pohonný systém s vodíkovými palivovými články, který zajistí Toyota.

Kenworth Truck Company a Toyota North America touto spoluprací navazují na své dosavadní projekty s těžkými nákladními vozidly s nulovými emisemi škodlivých výfukových plynů v místě provozu.

Kenworth na loňském lednovém veletrhu CES v Las Vegas prezentoval projektu Zero Emission Cargo Transport (ZECT), jehož součástí je tahač s krátkou denní kabinou, který vychází ze sériového vozidla řady T680, ale namísto konvenčního vznětového motoru využívá ke svému pohonu elektromotor.

Kenworth ZECT, disponující nejvyšším výkonem 412 kW (560 k), byl vybaven kombinací palivových článků a 100 kWh lithium-iontových baterií. Dojezd vozidla s maximální rychlostí omezenou na 105 km/h se měl pohybovat okolo 240 km.

Na ZECT pak Kenworth navázal ještě projektem Hybrid Electric Cargo Transport (HECT), jehož součástí byl tahač s krátkou denní kabinou, vycházející ze sériového vozidla řady T680 a využívající hybridní pohonný systém.

Toyota se pak vývoji těžkých nákladních vozidel s palivovými články věnuje již několik let a prozatím poslední evoluci prezentovala v létě loňského roku. Tehdy byl představen Project Portal 2.0, jehož pohonný systém disponoval nejvyšším výkonem 493 kW (670 k) a maximálním točivým momentem téměř 1800 N.m.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku