Kenworth představuje vozidla s elektrickým pohonem a vysokým stupněm autonomního řízení
Kenworth K270E představuje nejnovějšího zástupce své značky mezi užitkovými vozidly s elektrickým pohonem. Kenworth T680 demonstruje pokroky v oblasti vývoje autonomních systémů řízení.
Severoamerický výrobce užitkových vozidel značky Kenworth využil veletrh CES (Consumer Electronics Show), pořádaný v první polovině ledna roku 2020, k oficiálnímu oznámení spolupráce se společností Dana na vývoji a výrobě elektrických pohonných jednotek pro středně těžké nákladní automobily. Zároveň byla na veletrhu CES představena vozidla K270E s elektrickým pohonem a T680 s autonomním řízením úrovně 4.
Kenworth K270E využívá k pohonu elektrický systém Dana Spicer Electrified. Elektromotor je uložen v prostoru pod kabinou, v němž je u konvenčních vozidel řady K270 uložen vznětový motor. Baterie jsou rozděleny do dvou sad umístěných ve schránkách po stranách rámu vozidla v prostoru mezi přední a zadní nápravou. Software a ovládací prvky vyvinuté společností Dana umožňují diagnostiku a telemetrii celého systému.
Kenworth uvádí, že zákazníkům nabídne nákladní vozidla s elektrickým pohonným systémem v provedeních K270E a K370E s dojezdem na jedno nabití baterií kolem 160 km a 320 km. Moderní baterie s vysokou energetickou hustotou má být možné dobít zhruba za hodinu za využití stejnosměrného rychlonabíjecího systému. V roce 2020 má být vyrobeno až 100 exemplářů nákladních vozidel Kenworth s elektrickým pohonem.
Kenworth T680 s autonomním řízením úrovně 4 byl zkonstruován a postaven v inovačním centru koncernu PACCAR. Vozidlo je pro jízdu bez zásahu řidiče vybaveno kamerami, senzory LiDAR a radary. Globální navigační satelitní systém s inerciální měřící jednotkou v kombinaci s dalšími systémy umožňují lokalizaci pozice vozidla s přesností na centimetry.
Cílem tohoto vývojového konceptu na základech sériového modelu T680 má být studium možností a využití autonomního řízení v reálném provozu.
Zdroj: PACCAR Inc., Kenworth Truck Company