Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Carens: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (20)
Novou generaci jihokorejského MPV jsme si prohlédli během exkluzivní předpremiéry den před zahájením pařížského autosalonu.

Třetí generaci Kii Carens bychom mohli nazvat nafouknutým Cee'dem SW, a to co se týče rozměrů i jednotlivých detailů. Toto kompaktní MPV navíc svojí techniku sdílí právě se Cee'dem.

Tvary přídě Carense jsou známé – maska i hlavní světlomety jsou takřka shodné se Cee'dem. Pouze jsou, jak již bylo řečeno, nafouknuté, jako by Kia nižší střední třídy dostala žihadlo a otekla. Větší je jak maska, tak světla, která pokračují až do boku auta a končí až nad předními koly.

Hrana kapoty leží dosti vysoko, což je dáno i předpisy na ochranu chodců. Přední blatníky jsou velice masivní, jsou podobně vysoké jako kola.

Zatímco zvenku je jasně patrná spřízněnost se Cee'dem, kabina je velice jiná. Palubní deska je zcela odlišná, připomíná americké vozy a není tak šikovně natočena k řidiči jako u Cee'du. Zatímco hatchback zůstává sportovně laděn i vevnitř, MPV uvnitř připomíná, že je primárně rodinným vozem.

Nová Kia Carens je s délkou 4.525 milimetrů o 20 mm kratší než předchozí generace a naopak o 20 mm delší než aktuální Cee'd SW. Kompaktní MPV je široké 1.805 mm a vysoké 1.610 mm, výška se tedy shoduje se Soulem. Rozvor činí 2.750 mm, o 100 mm více než v případě Cee'du SW.      

Dovnitř se vejde až sedm osob. Ze sedadla řidiče je dozadu dobře vidět, horší je to však s pohledem dopředu, hrana kapoty se kvůli hraně čelního skla špatně hledá. Parkování s Carensem tak bez parkovacích senzorů bude těžší oříšek.

Sedáky v druhé řadě sedadel jsou uloženy dosti nízko, dá se zde však rozumně sedět ve třech lidech, je tu více místa než například v Citroënu C4 Picasso. Na šířku je zde 149 cm prostoru, výška nad sedákem u verze s panoramatickou střechou činí 96 cm.

Zavazadlový prostor má 103 litrů objemu, pokud se sklopí třetí řada sedadel, má 492 litrů. V tomto případě je dlouhý 89 cm, široký 106 cm a vysoký 40 cm po plato. Nakládací hrana leží vysoko, ve výšce 67,5 cm nad zemí. Zavazadelník má dvojité dno.

Zákazníci v Evropě budou mít na výběr čtyři motory – dva zážehové a dva vznětové. Z benzinových je to 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 GDI (130 kW), z dieselových pak 1,7 CRDi ve verzích s 85 kW a 100 kW. Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem, u silnějších agregátů bude k dispozici také automat se šesti stupni.

Automobil se bude vyrábět v Koreji, na trh dorazí v první polovině roku 2013.

David Bureš
Diskuze (20)
28. 9. 2012 23:36
Re: Dalších pár fotek interiéru...
A tady jsou ještě další fotky. hlavně interiéru 7-místní verze: [odkaz]
28. 9. 2012 23:33
Re: Šířka vzadu...
Zatím bych ty údaje o rozměrech bral opatrně. Těch 492 litrů je podle všeho obsah kufru 7-místné verze se zapuštěnou 3. řadou. Čili u 5-místné verze bude obsah jiný. Kromě toho je 2. řada posuvná, každá sedačka samostatně, takže obsah kufru bude variabilní, podobně jako i ix20/Vengy. Zdá se ale (podle tiskové zprávy, kde se mluví jen o posuvných sedadlech), že 2. řada nebude vyjímatelná. To by odpovídalo koncepci použité u Vengy, takže bych u 5-místné verze čekal i výškově polohovatelnou podlahu kufru. Všechno se asi brzy dozvíme.
27. 9. 2012 23:23
Re: Šířka vzadu...
Přesně tak, tahle obludka (předek) se na takovou Lodgy nemůže chytit. Kdepak dneska Korejci...
27. 9. 2012 17:49
Šířka vzadu...
Autor článku je tak trochu mimo s tímto tvrzením "Sedáky v druhé řadě sedadel jsou uloženy dosti nízko, dá se zde však rozumně sedět ve třech lidech, je tu více místa než například v Citroënu C4 Picasso. Na šířku je zde 149 cm prostoru" - C4 Picasso i GP mají vzadu 153cm a to není méně, ale více >:D :no:

BTW i objem kufru je na MPV velký zklamámím, pouze 492 litrů? Čekal jsem o dost víc...
27. 9. 2012 16:26
...
hmm, kia umí :yes: