Kia Carens: První živé dojmy
Třetí generaci Kii Carens bychom mohli nazvat nafouknutým Cee'dem SW, a to co se týče rozměrů i jednotlivých detailů. Toto kompaktní MPV navíc svojí techniku sdílí právě se Cee'dem.
Tvary přídě Carense jsou známé – maska i hlavní světlomety jsou takřka shodné se Cee'dem. Pouze jsou, jak již bylo řečeno, nafouknuté, jako by Kia nižší střední třídy dostala žihadlo a otekla. Větší je jak maska, tak světla, která pokračují až do boku auta a končí až nad předními koly.
Hrana kapoty leží dosti vysoko, což je dáno i předpisy na ochranu chodců. Přední blatníky jsou velice masivní, jsou podobně vysoké jako kola.
Zatímco zvenku je jasně patrná spřízněnost se Cee'dem, kabina je velice jiná. Palubní deska je zcela odlišná, připomíná americké vozy a není tak šikovně natočena k řidiči jako u Cee'du. Zatímco hatchback zůstává sportovně laděn i vevnitř, MPV uvnitř připomíná, že je primárně rodinným vozem.
Nová Kia Carens je s délkou 4.525 milimetrů o 20 mm kratší než předchozí generace a naopak o 20 mm delší než aktuální Cee'd SW. Kompaktní MPV je široké 1.805 mm a vysoké 1.610 mm, výška se tedy shoduje se Soulem. Rozvor činí 2.750 mm, o 100 mm více než v případě Cee'du SW.
Dovnitř se vejde až sedm osob. Ze sedadla řidiče je dozadu dobře vidět, horší je to však s pohledem dopředu, hrana kapoty se kvůli hraně čelního skla špatně hledá. Parkování s Carensem tak bez parkovacích senzorů bude těžší oříšek.
Sedáky v druhé řadě sedadel jsou uloženy dosti nízko, dá se zde však rozumně sedět ve třech lidech, je tu více místa než například v Citroënu C4 Picasso. Na šířku je zde 149 cm prostoru, výška nad sedákem u verze s panoramatickou střechou činí 96 cm.
Zavazadlový prostor má 103 litrů objemu, pokud se sklopí třetí řada sedadel, má 492 litrů. V tomto případě je dlouhý 89 cm, široký 106 cm a vysoký 40 cm po plato. Nakládací hrana leží vysoko, ve výšce 67,5 cm nad zemí. Zavazadelník má dvojité dno.
Zákazníci v Evropě budou mít na výběr čtyři motory – dva zážehové a dva vznětové. Z benzinových je to 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 GDI (130 kW), z dieselových pak 1,7 CRDi ve verzích s 85 kW a 100 kW. Všechny jednotky jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem, u silnějších agregátů bude k dispozici také automat se šesti stupni.
Automobil se bude vyrábět v Koreji, na trh dorazí v první polovině roku 2013.