Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee’d: V Paříži se představí start-stop, hybrid se testuje jako prototyp

Diskuze (6)
Pro Kiu Cee’d se chystají dvě novinky – systém start-stop se představí už příští měsíc na autosalonu v Paříži, hybridní verze, která je jím také vybavena, se zatím testuje jako prototyp.

Systém start-stop v Kii Cee’d vypne motor, pokud jede auto pomaleji než 15 km/h nebo stojí, při stlačení plynového nebo spojkového pedálu se motor znovu automaticky nastartuje. Pokud se baterie vybije na 75 % své kapacity, systém se odpojí, aby opakovaným startováním nedošlo k vybití akumulátoru.

V prodeji se tato novinka objeví na začátku příštího roku u benzinových motorů. Pro diesely se začne nabízet později. Příplatek start-stop zatím nebyl zveřejněn.

Cee’d také jako hybrid

Pro stejný model se také chystá hybridní pohon, který spojí benzinový motor 1,6 CVVT, elektromotor (15 kW, 105 Nm) s lithiovými bateriemi a bezestupňovou převodovku. Elektromotor pomáhá autu při rozjezdu a zrychlování, Cee’d hybrid ale nebude schopen čistě elektrického provozu. Celkový výkon je 103 kW, maximum točivého momentu 227 Nm.

Prototyp má kombinovanou spotřebu 4,81 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,8 s a maximální rychlost je 185 km/h. Také hybridní verze je vybavena systémem start-stop. Termín zahájení sériové výroby Cee’du Hybrid Kia zatím nezveřejnila.

Diskuze (6)
18. 9. 2008 11:43
Re: kladivo na Skodu Octavii
Jo jo. Vsak netvrdim, ze se za 3 roky zmeni svet. Mluvim o trendech. Ty jsou zrejme. Proto pohlavari koncernu budou muset otevrit oci a urychlene prehodnotit pristup k teto technologii. Konkurence je donuti. Obmena vozoveho parku v CR trva cca 20 let. To zustane stejne. Troufnu si tvrdit, ze pokud se bude na konci tohoto obdobi jeste prodavat spalovaci motor, pak ale uz ani jeden bez hybridni casti.
Avatar - Ondore
18. 9. 2008 11:23
Áno ale...
No a čo, ale má to adaptivní tlumiče DCC, adaptivní tempomat ACC, poloautomatický parkovací systém Park Assist, parkovací senzory Park Pilot a asistent pro rozjezd do kopce? A čo zadní parkovací kameru Rear Assist? >:-[]
Avatar - Ricardo
18. 9. 2008 11:08
Re: kladivo na Skodu Octavii
Ty to ale bereš vždycky podle sebe a vyhlížíš rychlou revoluci. Konec dieselů rychle nepřijde, to by se musela nafta přestat prodávat nebo dramaticky a trvale zdražit. Lidi kupují to na co jsou zvyklí nebo jsou naučení kupovat, takže nějaká masovější obměna přijde nejdřív řekněme do deseti let - až prodají současná auta a nakoupí a prodají další, tedy při následující obměně aut. Toť můj tip.
18. 9. 2008 10:50
Re: kladivo na Skodu Octavii
"Skoda neplanuje nasazeni draheho hybridu v nejake omezene tride aut, protze to je velmi drahe reseni" tolik slova soucasneho sefa Skody. Ja tvrdim, ze koncern nenasadi hybridy dokud nebude padat na hubu, protoze je desi, ze hybrid jim znici milovane a smradlave hracky - dyzly. Vzdyt podivejte - spotreba 4.8 a cena u Korejcu, vsadim se s vami, nebude vyssi nez predrazene koncernove dyzly. Takze shrnuto - spotreba +- stejna jako dyzl (pro lidi co jezdi po meste naopak hybrid jeste lepsi), o trochu levnejsi palivo, o trochu cistsi, o trochu provozne levnejsi (je to vlastne normalni benzinak) a o trochu spolehlivejsi. Takze dyzlu ubyde vetsina zakazniku a zustane jen zlomek, kteri hodne jezdi po dalnici. Myslim, ze koncernu bude jeste horko. Ale mohou si za to jen a jen sami - ignoruji nove technologie. Korejci jsou kladivo na lenive mastodonty spolehajici na marketing jako nastroj manipukace zakazniku.
18. 9. 2008 10:31
kladivo na Skodu Octavii
Zni to mozna jako pohadka,ale pokud francouz a Korejec vyjedou s nissi stredni tridou stop-start + hybrid + petrol nebo diesel do 7 let, tak skodovka cili VW nebo Porsche nyni jako hlavni akcionar bude muset zapracovat na nove strategii.