Kompaktní crossover Kia EV3 přijíždí na český trh se základní cenou 899.980 korun. Za to nabídne slušnou výbavu a přes 200 koní výkonu. Ceníkem je však blízko citelně větší Škodě Enyaq.
Pár měsíců po odhalení konkurenta budoucí Škody Elroq a zhruba měsíc po prvních eurových evropských cenách se konečně dozvídáme, kolik peněz si budou muset připravit čeští zákazníci. A zjišťujeme, že cenou je EV3 nebezpečně blízko větší Škodě Enyaq.
Nechoďme však kolem horké kaše a ponořme se do ceníku. EV3 bude k mání ve třech výbavách Air, Earth a GT-Line a se dvěma kapacitami akumulátoru – 58,3 a 81,4 kWh. V obou případech vůz pohání jeden 204k (150kW) elektromotor.
Kia EV3 – český ceník | ||
Výbava | Kapacita baterie | Cena od |
Air | 58,3 kWh | 899.980 Kč |
81,4 kWh | 1.024.980 Kč | |
Earth | 58,3 kWh | 969.980 Kč |
81,4 kWh | 1.094.980 Kč | |
GT-Line | 81,4 kWh | 1.249.980 Kč |
Verze Air se základní cenou těsně pod 900 tisíci korunami nabídne LEDkové světlomety, elektrická zrcátka, 17“ litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup a startování, 12,3“ centrální displej s navigací, couvací kamerou a zrcadlením smartphonu, adaptivní tempomat, látkové čalounění sedadel a parkovací čidla na obou koncích auta.
Připlatit lze 35 tisíc korun za tepelné čerpadlo a vyhřívaná přední sedadla s volantem, a dále 25 tisíc korun za paket ADAS, který přidává sledování mrtvého úhlu, lepší asistent pro nouzové brzdění v případě hrozící nehody vpředu, asistent pro jízdu po dálnici, což znamená de facto aktivní vedení ve středu jízdního pruhu, a elektricky sklopná zrcátka. A samozřejmě za barvy, které stojí navíc 10–40 tisíc korun v závislosti na tom, kterou si vyberete; nejdražší je matný lak.
Varianta Earth přidává elektricky výsuvné kliky dveří, elektricky sklopná zrcátka, bezdrátovou nabíječku mobilů, funkci Digital Key pro odemykání smartphonem, elektrochromatické vnitřní zrcátko, vyhřívané sedačky a volant, výškově stavitelné sedadlo i pro spolujezdce a tepelné čerpadlo pro nižší spotřebu energie v zimě, kdy bude třeba si zatopit.
Mezi příplatky je také paket ADAS a stejně drahý paket V2L, který nabízí konektor do nabíjecí zástrčky vozu, z nějž lze napájet elektrospotřebiče pracující s napětím 230 V. Celkový výkon, který takto vůz dá, je 3,6 kW.
Vrchol s názvem GT-Line má větší, 19“ kola, lepší LEDkové světlomety s vítací funkcí, LEDkové zadní lampy, elektrické páté dveře, audiosystém Harman Kardon, čalounění umělou kůží, elektricky nastavitelná přední sedadla navíc s ventilací, výsuvnou odkládací podložku pod středovou loketní opěrkou, sledování mrtvého úhlu, lepší asistent pro nouzové brzdění v případě hrozící nehody vpředu a asistent pro jízdu po dálnici.
Připlatit lze opět za paket V2L, 35 tisíc korun za prosklenou střechu a LEDkové bodové osvětlení interiéru, a konečně 45 tisíc korun za paket Tech. Jeho součástí je 360° kamerový systém, kamerový pohled do mrtvého úhlu při zapnutí blinkru, inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním, asistent pro zabránění kolizím při parkování a head-up displej.
Kia EV3 – nabíjení | ||
58,3 kWh | 81,4 kWh | |
Domácí zásuvka 230 V/12 A, 10-100 % | 23 h 10 min | 32 h 10 min |
Wallbox 11 kW, 10-100 % | 5 h 20 min | 7 h 15 min |
Stejnosměrná 50kW nabíječka, 10-80 % | 55 min | 1 h 19 min |
Stejnosměrná 150kW nabíječka, 10-80 % | 29 min | 31 min |
Kia se v rámci ceníku pochlubila také detailními technickými daty vozu, jejichž součástí jsou i informace o době nabíjení v ideálních podmínkách. Všimněte si času 29, resp. 31 minut při připojení k ultrarychlé 350kW nabíječce – to je trochu zavádějící, neboť EV3 na rozdíl od větších EV6 a EV9 má 400V architekturu pohonného ústrojí. Nejvyšší nabíjecí výkon je 128 kW u větší baterie a dokonce jen 102 kW u menší baterie. Proto se taky na ultrarychlé nabíječce má vůz nabíjet půl hodiny – nedokáže její plný výkon využít. Při cestování vám budou stačit 150kW nabíjecí stojany, netřeba tedy hledat ty nejrychlejší.
Právě zde se nabízí zmíněné srovnání s enyaqem, jehož základní cena je také 899 tisíc korun. Má také 400V elektrosoustavu, jeho baterie má 55 kWh celkové kapacity (52 kWh využitelné kapacity) a z 10 na 80 % se nabíjí 25 minut, o čtyři minuty kratší dobu, než EV3. Maximální nabíjecí výkon je zhruba stejný, rozdíl tady bude spíš v o něco menší kapacitě baterie. Základní enyaq má také slabší elektromotor se 125 kW výkonu, ale má pohon zadních kol, díky čemuž se do řízení nepřenáší nežádoucí síly z pohonu.
Skočíme-li k enyaqu Tour 85 se 77kWh využitelnou kapacitou akumulátoru, jsme na základní ceně 1,129 milionu korun. To už je o sto tisíc víc než EV3 Air s větší baterií, ale taky má enyaq o 60 kW vyšší výkon elektromotoru. Verze enyaqu Tour má navíc už v základu hlídání mrtvého úhlu, vyhřívaná přední sedadla či elektricky sklopná vnější zrcátka a to vnitřní s automatickým stmíváním, za což všechno je třeba u EV3 připlácet. A taky je o 34 cm delší v celkové délce a o 8,5 cm na rozvoru náprav, což se jistě podepíše do prostornosti interiéru i velikosti zavazadelníku.
Kia EV3 – technická data | ||
58,3 kWh | 81,4 kWh | |
Elektromotor | Synchronní s permanentními magnety | |
Pohon kol | Přední | |
Nejvyšší výkon | 150 kW (204 k) | |
Nejvyšší točivý moment | 283 Nm | |
Zrychlení 0-100 km/h | 7,5 s | 7,7 s (7,9 s – GT-Line) |
Trakční baterie | Li-Ion, 369 V, 158,2 Ah, 375 kg | Li-Ion, 343 V, 237,3 Ah, 470 kg |
Nejvyšší dojezd na jedno nabití | 429 km | 600 km |
Nejvyšší dobíjecí výkon | 102 kW | 128 kW |
Provozní/nejvyšší hmotnost | 1.725-1.845/2.270 kg | 1.810-1.930/2.355 kg |
Nejvyšší hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu | 300/300 kg | 1.000/750 kg |
Délka × šířka × výška | 4.300 × 1.850 × 1.560 mm | |
Délka × šířka × výška – GT-Line | 4.310 × 1.850 × 1.570 mm | |
Rozvor náprav | 2.680 mm | |
Min. světlá výška | 140 mm (147 mm – GT-Line) | |
Standardní/maximální objem zavazadelníku (VDA) | 460/1.251 l | |
Přední zavazadelník | 25 l | |
Pneumatiky | 215/60 R17 (215/50 R19 – GT-Line) |