Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia EV3
Kia EV3
Kia EV3
Kia EV3
39
Fotogalerie

Kia EV3 má české ceny. Vybavený základ přijde na 900 tisíc

Kompaktní crossover Kia EV3 přijíždí na český trh se základní cenou 899.980 korun. Za to nabídne slušnou výbavu a přes 200 koní výkonu. Ceníkem je však blízko citelně větší Škodě Enyaq.

Pár měsíců po odhalení konkurenta budoucí Škody Elroq a zhruba měsíc po prvních eurových evropských cenách se konečně dozvídáme, kolik peněz si budou muset připravit čeští zákazníci. A zjišťujeme, že cenou je EV3 nebezpečně blízko větší Škodě Enyaq.

Nechoďme však kolem horké kaše a ponořme se do ceníku. EV3 bude k mání ve třech výbavách Air, Earth a GT-Line a se dvěma kapacitami akumulátoru – 58,3 a 81,4 kWh. V obou případech vůz pohání jeden 204k (150kW) elektromotor.

Kia EV3 – český ceník
VýbavaKapacita baterieCena od
Air58,3 kWh899.980 Kč
 81,4 kWh1.024.980 Kč
Earth58,3 kWh969.980 Kč
 81,4 kWh1.094.980 Kč
GT-Line81,4 kWh1.249.980 Kč

Verze Air se základní cenou těsně pod 900 tisíci korunami nabídne LEDkové světlomety, elektrická zrcátka, 17“ litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup a startování, 12,3“ centrální displej s navigací, couvací kamerou a zrcadlením smartphonu, adaptivní tempomat, látkové čalounění sedadel a parkovací čidla na obou koncích auta.

Připlatit lze 35 tisíc korun za tepelné čerpadlo a vyhřívaná přední sedadla s volantem, a dále 25 tisíc korun za paket ADAS, který přidává sledování mrtvého úhlu, lepší asistent pro nouzové brzdění v případě hrozící nehody vpředu, asistent pro jízdu po dálnici, což znamená de facto aktivní vedení ve středu jízdního pruhu, a elektricky sklopná zrcátka. A samozřejmě za barvy, které stojí navíc 10–40 tisíc korun v závislosti na tom, kterou si vyberete; nejdražší je matný lak.

Video placeholder
Kia EV3 • Kia

Varianta Earth přidává elektricky výsuvné kliky dveří, elektricky sklopná zrcátka, bezdrátovou nabíječku mobilů, funkci Digital Key pro odemykání smartphonem, elektrochromatické vnitřní zrcátko, vyhřívané sedačky a volant, výškově stavitelné sedadlo i pro spolujezdce a tepelné čerpadlo pro nižší spotřebu energie v zimě, kdy bude třeba si zatopit.

Mezi příplatky je také paket ADAS a stejně drahý paket V2L, který nabízí konektor do nabíjecí zástrčky vozu, z nějž lze napájet elektrospotřebiče pracující s napětím 230 V. Celkový výkon, který takto vůz dá, je 3,6 kW.

Vrchol s názvem GT-Line má větší, 19“ kola, lepší LEDkové světlomety s vítací funkcí, LEDkové zadní lampy, elektrické páté dveře, audiosystém Harman Kardon, čalounění umělou kůží, elektricky nastavitelná přední sedadla navíc s ventilací, výsuvnou odkládací podložku pod středovou loketní opěrkou, sledování mrtvého úhlu, lepší asistent pro nouzové brzdění v případě hrozící nehody vpředu a asistent pro jízdu po dálnici.

Připlatit lze opět za paket V2L, 35 tisíc korun za prosklenou střechu a LEDkové bodové osvětlení interiéru, a konečně 45 tisíc korun za paket Tech. Jeho součástí je 360° kamerový systém, kamerový pohled do mrtvého úhlu při zapnutí blinkru, inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním, asistent pro zabránění kolizím při parkování a head-up displej.

Video placeholder
Kia EV3 • Kia

Kia EV3 – nabíjení
 58,3 kWh81,4 kWh
Domácí zásuvka 230 V/12 A, 10-100 %23 h 10 min32 h 10 min
Wallbox 11 kW, 10-100 %5 h 20 min7 h 15 min
Stejnosměrná 50kW nabíječka, 10-80 %55 min1 h 19 min
Stejnosměrná 150kW nabíječka, 10-80 %29 min31 min

Kia se v rámci ceníku pochlubila také detailními technickými daty vozu, jejichž součástí jsou i informace o době nabíjení v ideálních podmínkách. Všimněte si času 29, resp. 31 minut při připojení k ultrarychlé 350kW nabíječce – to je trochu zavádějící, neboť EV3 na rozdíl od větších EV6 a EV9 má 400V architekturu pohonného ústrojí. Nejvyšší nabíjecí výkon je 128 kW u větší baterie a dokonce jen 102 kW u menší baterie. Proto se taky na ultrarychlé nabíječce má vůz nabíjet půl hodiny – nedokáže její plný výkon využít. Při cestování vám budou stačit 150kW nabíjecí stojany, netřeba tedy hledat ty nejrychlejší.

Právě zde se nabízí zmíněné srovnání s enyaqem, jehož základní cena je také 899 tisíc korun. Má také 400V elektrosoustavu, jeho baterie má 55 kWh celkové kapacity (52 kWh využitelné kapacity) a z 10 na 80 % se nabíjí 25 minut, o čtyři minuty kratší dobu, než EV3. Maximální nabíjecí výkon je zhruba stejný, rozdíl tady bude spíš v o něco menší kapacitě baterie. Základní enyaq má také slabší elektromotor se 125 kW výkonu, ale má pohon zadních kol, díky čemuž se do řízení nepřenáší nežádoucí síly z pohonu.

Skočíme-li k enyaqu Tour 85 se 77kWh využitelnou kapacitou akumulátoru, jsme na základní ceně 1,129 milionu korun. To už je o sto tisíc víc než EV3 Air s větší baterií, ale taky má enyaq o 60 kW vyšší výkon elektromotoru. Verze enyaqu Tour má navíc už v základu hlídání mrtvého úhlu, vyhřívaná přední sedadla či elektricky sklopná vnější zrcátka a to vnitřní s automatickým stmíváním, za což všechno je třeba u EV3 připlácet. A taky je o 34 cm delší v celkové délce a o 8,5 cm na rozvoru náprav, což se jistě podepíše do prostornosti interiéru i velikosti zavazadelníku.

Kia EV3 – technická data
 58,3 kWh81,4 kWh
ElektromotorSynchronní s permanentními magnety
Pohon kolPřední
Nejvyšší výkon150 kW (204 k)
Nejvyšší točivý moment283 Nm
Zrychlení 0-100 km/h7,5 s7,7 s (7,9 s – GT-Line)
Trakční baterieLi-Ion, 369 V, 158,2 Ah, 375 kgLi-Ion, 343 V, 237,3 Ah, 470 kg
Nejvyšší dojezd na jedno nabití429 km600 km
Nejvyšší dobíjecí výkon102 kW128 kW
Provozní/nejvyšší hmotnost1.725-1.845/2.270 kg1.810-1.930/2.355 kg
Nejvyšší hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu300/300 kg1.000/750 kg
Délka × šířka × výška4.300 × 1.850 × 1.560 mm
Délka × šířka × výška – GT-Line 4.310 × 1.850 × 1.570 mm
Rozvor náprav2.680 mm
Min. světlá výška140 mm (147 mm – GT-Line)
Standardní/maximální objem zavazadelníku (VDA)460/1.251 l
Přední zavazadelník25 l
Pneumatiky215/60 R17 (215/50 R19 – GT-Line)