Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia – Magentis, Multi-S, Picanto CRDi ve Frankfurtu 2005

Libor Zezulka
Kia dokončila ve Frankfurtu obnovu modelové řady představením nového Magentise. Ambice korejského výrobce v segmentu velkoprostorových vozů naznačila studie Multi-S, malé Picanto se předvedlo s dieselovým motorem.

Magentis

Po modelech Picanto, Cerato a Rio se návštěvníkům frankfurtské autoshow ukázal nový korejský zástupce v segmentu střední třídy (D-segmentu) – další generace vozu Kia Magentis. Kia nechce s novým magentisem bodovat pouze v Evropě, ale také na domácím trhu a samozřejmě v Americe, kde v posledních letech začíná šlapat na paty i dříve neohroženým americkým či zavedeným evropským automobilkám.

Nový Magentis vznikal ve spolupráci amerických, evropských a asijských designérů, čehož výsledkem jsou umírněné tvary exteriéru i interiéru. Ve srovnání s předchůdcem nový magentis povyrostl do všech stran, délka se zvětšila o 15 mm na 4735 mm, šířka narostla o 15 mm na 1805 mm, na výšku měří magentis o 70 mm více (výška je 1480 mm) a konečně rozvor se protáhnul o 20 mm na 2720 mm.

Kia zároveň o 25 mm zmenšila přední převis. V Evropě bude nový magentis k dostání s jedním vznětovým a dvěma zážehovými motory, jež splňují emisní normu Euro IV a budou spojeny s pěti a šestistupňovou manuální převodovkou a čtyř a pětistupňovou převodovkou automatickou. Úlohu základního motoru převzal nový zážehový čtyřválec s výkonem 106 kW a točivým momentem 190 Nm.

Kia slibuje u této jednotky s proměnným časováním ventilů klidný chod a příznivou spotřebu. Vrcholnou verzi pohání upravený zážehový šestiválec 2.7 litru s výkonem 138 kW a točivým momentem 247 Nm. V evropských končinách Kia počítá se značným zájmem o vznětový dvoulitr CRDi s druhou generací přímého vstřikování paliva common-rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek.

Agregát vyvine maximální výkon 103 kW a točivý moment 305 Nm dostupný mezi 1800 – 2500 otáčkami. Zatímco se zážehovým dvoulitrem dostane zákazník pětistupňovou manuální převodovku, s turbodieselem získá převodovku šestistupňovou. Kia plánuje na konci roku 2006 vyrábět 99 000 modelů Magentis ročně, pouze 9 000 vozů skončí podle předpokladů automobilky v Evropě, většina vozů poputuje do Americky, zbytek do Asie.

Multi-S

Jelikož Kia úspěšně přivedla na svět nové modely tradiční koncepce, může se naplno věnovat přípravě velkoprostorových vozů. Malou ochutnávkou toho, jak mohou budoucí korejská „empévéčka“ vypadat, byla na frankfurtské autoshow studie Multi-S. Písmeno S značí sportovnost a chytrost. Nutno říci, že po stránce vnějšího designu vypadá koncept velmi zdařile a budu-li sériové modely následovat jeho příklad, čeká nás možná příjemné překvapení. Studie měří 4,5 metru na délku, 1, 65 metru na výšku a má rozvor 2,7 metru. V motorovém prostoru se ukrývá dvoulitrový turbodiesel, na podvozku pracuje nová generace stabilizačního systému ESP, Multi-S kontroluje tlak v pneumatikách, posádku rozptyluje zábavní systém s USB portem.

Picanto s naftou

Nejmenší z rodu Kia se ve Frankfurtu přidal do naftového klubu a představil se s novým vznětovým motorem 1.1 CRDi. Nová jednotka DOHC 12V poskytuje výkon 55 kW při 4000 otáčkách a točivý moment 153 Nm při 1900 otáčkách. Picanto s tímto motorem zrychlí na 100 km/h za 16 sekund, dosáhne maximální rychlosti 162 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,2 litru nafty. Agregát splňuje emisní normu Euro IV.


Libor Zezulka