Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Proceed rozšiřuje nabídku. Korejský shooting brake nově pořídíte i s tříválcem

David Bureš
Diskuze (23)

V reakci na rostoucí poptávku po modelu Proceed na českém trhu značka rozšiřuje nabídku motorů pro tento model.

Kia na trh letos uvedla model Proceed v novém balení. Už to není třídveřový hatchback jako dosud, nýbrž švihácký shooting brake. I kvůli sportovnímu stylu Proceed do prodeje vstupoval pouze s vrcholnými motory, zážehovými čtyřválci 1.4 T-GDI (103 kW) a 1.6 T-GDI (150 kW). Nyní nabídku rozšiřují i slabší varianty.

K dispozici jsou tak nyní čtyři pohonné jednotky, ke dvěma benzinovým přibývá další zážehový agregát a jeden turbodiesel. Tím je nový čtyřválec řady Smartstream, 1.6 CRDi naladěný na 100 kW. Točivý moment činí 280 N.m ve spojení s šestistupňovým manuálem, respektive 320 N.m v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Jednotka Smartstream byla navržena tak, aby splňovala přísnější limity emisní normy Euro 6d TEMP; využívá proto systém selektivní katalytické redukce (SCR) k výraznému snížení škodlivých emisí. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic a oxidů dusíku než dříve používané vznětové motory Kia.

Druhým novým motorem v nabídce je benzinový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW), který se tak stává novým základem. Turbodmychadlem přeplňovaný agregát s přímým vstřikováním  je dodáván výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Video se připravuje ...

Ceny nově nabízeného litru začínají na částce 504.980 korun. Základní výbava GT Line čítá 17palcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní parkovací kameru včetně senzorů nebo tempomat.

Turbodiesel 1.6 CRDi (100 kW) pak pořídíte i v nově nabízené variantě GT Plus, a to za 649.980 korun. Dvouspojkový sedmikvalt je dodáván za 45.000 korun. GT Plus navíc přidává full-LED světlomety, mlhovky, elektricky ovládané víko kufru, bezklíčový vstup, navigaci a vyhřívání předních a zadních sedadel, volantu i čelního skla. Vrcholem zůstává provedení GT, vyhrazené pro motor 1.6 T-GDI (150 kW).

Od únorového uvedení ProCeedu na český trh bylo do dnešního dne dodáno zákazníkům 84 vozů. Z toho až 69 % činí objednávky v nejvyšší výbavě s označením GT a nejvýkonnější motorizací 1,6 litru T-GDI o výkonu 150 kW. Model ProCeed tvoří na českém trhu téměř 10 % z celkových prodejů modelové řady Ceed.

Kia ProCeed – ceny a technická data nabízených variant
Motor 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 T-GDI 1.6 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3] 998 1353 1353 1591 1591 1598 1598
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/6000 103/6000 103/6000 150/5500 150/5500 100/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min]  172/1500-4000 242/1500-3200 242/1500-3200 265/1500-4500 265/1500-4500 280/1500-3000 320/2000-2250
Převodovka 6M 6M 7DS 6M 7DS 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] ? 210 205 230 225 ? ?
Zrychlení 0-100 km/h [s] ? 9,1 9,4 7,6 7,5 ? ?
Komb. spotřeba [l/100 km] ? 5,7 5,5 6,8 6,2 ? ?
Cena GT Line [Kč] 504.980 534.980 579.980 - - 584.980 629.980
Cena GT Line Plus [Kč] - 599.980 644.980 - - 649.980 694.980
Cena GT [Kč] - - - 679.980 724.980 - -
David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

19. 5. 2019 23:08
Re: To bymne zajímalo ...
Chod sa povozit, som zvedavy na tvoj nazor, podla mna aj pri tej 1,6ke nie je jasne, kam sa tych 200 konikov podelo. Brzdy fajn, vadi mi lahky az hrackarsky chod pedalov, hlavne spojka, radiaca paka mi nesadla do ruky, asi vec zvyku, interier sa da prekusnut na prednych sedadlach, smerom dozadu sa to zhorsuje, ceresnickou je halogenove osvetlenie interieru. Mne nevyhovuje ani riesenie kufru so suflatkami pod podlahou. Podla mna sa tym zhorsuje zbytocne variabilita. Takze ja nekupujem. Mam golf 7 hl a nemam pocit, ze by bol napriklad interier o generaciu lepsi, modernejsi, hodnotnejsi. Ani jazdne, takze nemam pocit, ze by som siel do lepsieho.
18. 5. 2019 19:24
Re: To bymne zajímalo ...
Mam tento motor v i30, do cca 10tisic km nic moc, potom sa prebral (aktualne 15500km) nad 3000 ot. taha ako splaseny kludne do 5500. Myslim, ze na svoj objem a vykon uplne v pohode motor, mozem porovnavat s 1.8 tsi od koncernu (druhe auto v rodine)
17. 5. 2019 20:36
Re: somarina
To bude auto este stale v zaruke, takze nevidim dovod. Avsak ano prave na mitsu vidiet ked dojdu napady a technika zufalo zaostava. Inu, ze je niekde nieco 10 rokov moze znamenat aj to, ze nie su prachy na vyvoj. Nic nie je ciernobiele.
Avatar - Jenik3
17. 5. 2019 19:39
Re: somarina
Ted bys nevymenil, ale za 4-6 let budes rikat "proc ja si nevzala toho pistu hufnágla". Japonci maji stavajici atmo motory v nabidce pres deset let. To něco signalizuje. Kia ma 3R asi rok nebo dva.
Pokud chceš mít auto na čtyři roky a pak adieu, není co řešit.
Např.takový mitsh.lancer: auto za svým horizontem, ale do motoru lejes jenom benzin a olej. Žádný turba, cívky, retezy.
Avatar - iudex
17. 5. 2019 18:07
Re: To bymne zajímalo ...
:yes: