Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Kia Sorento je konečně už i v Evropě. A diesel neumřel!

Ondřej Šámal
Diskuze (46)

Korejská automobilka představila detaily ohledně zmodernizovaného SUV Sorento. To si na rozdíl od sesterského Hyundai Santa Fe nové generace zachová vznětový motor o objemu 2,2 litru.

Jestliže nová generace hranatého Hyundaie Santa Fe se v Evropě bude prodávat pouze s hybridním a plug-in hybridním pohonem (v obou případech se zážehovou šestnáctistovkou), sesterská Kia Sorento si i po faceliftu udrží velmi oblíbený vznětový čtyřválec 2.2 CRDi se 142 kilowatty. Oba modely mají přitom totožnou platformu N3, takže v případě hyundaie se zřejmě jedná o „politické“ rozhodnutí, které tlačí elektrifikované pohony v nabídce.

Nafta přitom v případě Kie Sorento v letošním roce v Česku drží v registracích dvoutřetinový podíl. Na hybrid kombinující zmíněnou šestnáctistovkou s elektromotorem s akumulátorem s kapacitou 1,49 kWh se systémovým výkonem 169 kilowattů připadá takřka celý zbytek (80 exemplářů z celkových 246). Plug-in hybridní provedení se 195 kilowatty a 13,8kWh totiž v Česku letos zaujalo pouze čtyři zájemce.

Technické parametry se ani po omlazení nezmění, zato s designem si návrháři pohráli docela dost. O novém vzhledu, inspirovaném velkým elektrickým SUV EV9, jsme psali již koncem července, kdy se sorento po faceliftu poprvé ukázalo. Novinkou jsou diodové hlavní světlomety ve tvaru písmena T, upravená je také maska chladiče. Koncová světla prošla pouze drobnější retuší, zato interiér se proměnil docela výrazně.

Video se připravuje ...

Novinkou je přepracovaná palubní deska se zahnutou dvojicí spojených displejů s úhlopříčkami 12,3“ s nejnovějším vydáním multimediálního systému. Místo vertikálních výdechů ventilace pod centrálním monitorem se mezi oběma okraji táhnou horizontální otvory, pod kterými narazíme na známou dotykovou lištu pro ovládání ventilace a dalších funkcí (a jejíž obsah lze stisknutím přepínat mezi dvěma režimy ovládání).

Ve výbavě nechybí ani čtečka otisků prstů, která majiteli umožňuje propojit uživatelský profil a spouštět motor, a též asistent pro jízdu na dálnici verze 2.0 s asistentem pro změnu jízdního pruhu a 360° monitorovacím systémem (SVM) včetně funkce 3D zobrazování. Dále byl zmodernizován systém autonomního nouzového brzdění, který nyní zahrnuje i funkce pro odbočování na křižovatkách a projíždění křižovatek, asistenci řízení pro úhybné manévry a funkce k zamezení střetu s protijedoucími i souběžně jedoucími vozidly při přejíždění z pruhu do pruhu.

Ondřej Šámal
Diskuze (46)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2023 01:26
Re: Sorento
Jo, s větrem v zádech... Sorento je velká piksla a jakmile se jede víc, než 120 (i s naftou) jde spotřeba nahoru... Tady už lidi v SUV s dieselem se najezdili docela dost...
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2023 01:17
Re: Sorento
To je ale blábol. Cokoliv, co má Li-Ion akumulátor je rizikové. Kdo má v hlavě mozek, by si nic jiného, než diesel nikdy nekoupil. Elektrovehikly prostě hoří... můžeš dál blábolit, ale nezměníš na tom nic...
Jen pro zajímavost: nevím, zda dostatečně zvládáš angličtinu, ale z jednoho takového malého elektrovehiklu jsem zdemontoval akumulátor, protože tam byl 4 roky - což mimochodem potvrzuje známý fakt, že akumulátor v elektrovehiklu má zhruba stejnou životnost, jako akumulátor v notebooku, který má po 3 letech poloviční kapacitu (holt chemicky je to totéž)...

Ale teď k té angličtině - na tom akumulátoru ze sekačky je napsáno, cituji: "to reduce the risk of fire or burns do not dissasemble, crush, puncture or short external contacts....."
Tedy - abyste snížili nebezpečí vzniku ohně, nebo vzplanutí, nedemontujte ... atd. Výrobce si je tedy dobře vědom, že akumulátor toho elektrovehiklu může sám od sebe začít hořet...atd A ty napíšeš, že elektrovehikulní auto není žádný risk???
Víš, mně v benzínovém autě z širší rodiny uhořeli 3 lidé... Čistě z pudu sebezáchovy bych si proto nikdy (!) elektrovehikulní křáp nepořídil. A včil mudruj...
2. 12. 2023 17:37
Re: Sorento
9,5 litru je na Sorento při jízdě podle předpisů tak o litr víc, než bych čekal, nafta by to uměla kolem 7,5 - 7,8. Mně brala při zkušebním týdnu 8,5, ale to byl zkušební týden, hodně mimo limity.
2. 12. 2023 17:35
Re: Sorento
Tak dneska to může být bingo.
2. 12. 2023 17:34
Re: Sorento
Záleží co porovnáváš. Např. X5 je ve všem větší než klasická 5-er, kufr, místo vpředu i vzadu, pohodlí je rozhodně vyšší v SUV, kromě pohodlí při ostré sportovní jízdě tedy. Dynamicky je samozřejmě kompromisem. Analogicky to platí pro X3, X1, Tiguan s Golfem, Kodiaq s Superbem…kam se podíváš.