Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sorento: Světová premiéra druhé generace na autosalonu v Soulu

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
Jihokorejská Kia představila na domácí půdě druhou generaci modelu Sorento.

Premiéra se odehrála na autosalonu v Soulu, který se koná od 2. do 12. dubna. Nové Sorento je delší, vyšší a širší než jeho stejnojmenný předchůdce, měří 4685 mm na délku, na šířku má 1885 mm a je 1710 mm vysoké. Mimochodem, Kia jej neřadí do kategorie SUV, nazývá jej CUV – Crossover Utility Vehicle. Novinka svým designem na první generaci nenavazuje, je od počátku koncipována jako zcela svébytný vůz, který působí mnohem mohutněji. Zadní D-sloupky mají tvar lichoběžníku, C-sloupky jsou pak vtipně skryty pod prosklením. Nová Kia do lehkého terénu může být až sedmimístná, základem je pochopitelně pět sedadel.

V interiéru najdeme kromě jiného například navigační systém s 6,5palcovým displejem, audio systém s podporou formátu MP3 a externím vstupem pro iPod, prosvětlí jej skleněná panoramatická střecha nad prvními dvěma řadami sedadel. K dispozici je také mimo jiné couvací kamera a bezklíčkové otevírání vozu, motor se samozřejmě startuje tlačítkem.

Co uvidíme pod kapotou? Paleta začíná čtyřválcovým turbodieselem řady R o objemu 2199 cm3 s výkonem 147 kW/3800 ot/min a točivým momentem 435 Nm/1800-2500 ot/min. Evropští zákazníci mohou zvolit také zážehový čtyřválec Theta II s objemem 2349 cm3, výkonem 129 kW/6000 ot/min a točivým momentem 225 Nm/3750 ot/min. Pro domácí trh je dále k dispozici zážehový vidlicový šestiválec Mu LPI o objemu 2,7 litru, který spaluje LPG a poskytuje největší výkon 121 kW, jeho točivý moment pak vrcholí hodnotou 244 Nm. Zejména pro americký trh bude určen benzinový agregát V6 objemu 3470 cm3, který má výkon 206 kW a kola se bude přenášet maximálních 335 Nm. Nové Sorento se bude dodávat s pěti a šestistupňovými přímo řazenými převodovkami, přičemž šestistupňový automat je zcela nové konstrukce. K dispozici budou jak verze s pohonem jedné, tak i obou náprav.

Na přední nápravě najdeme vzpěry McPherson, zadní je víceprvková. Jízdě v lehkém terénu napomáhají elektroničtí pomocníci, jako například HAC (Hill-Start Assist Control - asistent při rozjezdu do kopce), při prudších sjezdech pak zasáhne DBC (Downhill Brake Control). Samozřejmostí je samozřejmě také ABS, kontrola stability ESC, Sorento má také systém kontroly tlaku v pneumatikách TPMS.

Kia doufá, že novinka naváže na velmi úspěšnou první generaci, které se za sedm let prodalo po celém světě 900.000 kusů. Její plán hovoří o 140.000 vozech ročně. V Evropě se nového Sorenta s největší pravděpodobností dočkáme až příští rok.

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
6. 4. 2009 21:15
totalna kopia noveho Hyundai IX55
hlavne ta kasna a vnutri budiky, uz aj toto ma znaky koncernu fuuuj
5. 4. 2009 22:20
Re: Hehe
Kokso, skoro nespávam kvôli tomu... >:D >:D >:D
Avatar - kolmar
5. 4. 2009 00:20
Re: nebude to take hrozne....
uff tak tie predaje su naozaj tragedia... neviem v ktorom mesiaci sice prisli na trh ale aj tak...

A k off roadom, tak nastastie vzdy tu budu skalni vyrobcovia co to budu ponukat. Napr LR alebo Toyota, vzdy budu koncipovane na pouzivanie aj mimo cesty... ja osobne som bol zvedavi na sorento a ???!!! no a teraz najviac cakam na jesen a novy Land Cruiser... myslim, ze toyota neopusti ramovu konstrukciu a tuhu zadnu napravu no ale uvidime... "tradicia zaväzuje" :-!
Avatar - T613
4. 4. 2009 21:36
Re: Hehe
že by chlapa trápilo co si o něm myslíte vy dva? :yes:
4. 4. 2009 18:45
Re: Hehe
Vrana k vrane sadá - nepoznáš...? >:-[]