Kia Sorento: Světová premiéra druhé generace na autosalonu v Soulu
Premiéra se odehrála na autosalonu v Soulu, který se koná od 2. do 12. dubna. Nové Sorento je delší, vyšší a širší než jeho stejnojmenný předchůdce, měří 4685 mm na délku, na šířku má 1885 mm a je 1710 mm vysoké. Mimochodem, Kia jej neřadí do kategorie SUV, nazývá jej CUV – Crossover Utility Vehicle. Novinka svým designem na první generaci nenavazuje, je od počátku koncipována jako zcela svébytný vůz, který působí mnohem mohutněji. Zadní D-sloupky mají tvar lichoběžníku, C-sloupky jsou pak vtipně skryty pod prosklením. Nová Kia do lehkého terénu může být až sedmimístná, základem je pochopitelně pět sedadel.
V interiéru najdeme kromě jiného například navigační systém s 6,5palcovým displejem, audio systém s podporou formátu MP3 a externím vstupem pro iPod, prosvětlí jej skleněná panoramatická střecha nad prvními dvěma řadami sedadel. K dispozici je také mimo jiné couvací kamera a bezklíčkové otevírání vozu, motor se samozřejmě startuje tlačítkem.
Co uvidíme pod kapotou? Paleta začíná čtyřválcovým turbodieselem řady R o objemu 2199 cm3 s výkonem 147 kW/3800 ot/min a točivým momentem 435 Nm/1800-2500 ot/min. Evropští zákazníci mohou zvolit také zážehový čtyřválec Theta II s objemem 2349 cm3, výkonem 129 kW/6000 ot/min a točivým momentem 225 Nm/3750 ot/min. Pro domácí trh je dále k dispozici zážehový vidlicový šestiválec Mu LPI o objemu 2,7 litru, který spaluje LPG a poskytuje největší výkon 121 kW, jeho točivý moment pak vrcholí hodnotou 244 Nm. Zejména pro americký trh bude určen benzinový agregát V6 objemu 3470 cm3, který má výkon 206 kW a kola se bude přenášet maximálních 335 Nm. Nové Sorento se bude dodávat s pěti a šestistupňovými přímo řazenými převodovkami, přičemž šestistupňový automat je zcela nové konstrukce. K dispozici budou jak verze s pohonem jedné, tak i obou náprav.
Na přední nápravě najdeme vzpěry McPherson, zadní je víceprvková. Jízdě v lehkém terénu napomáhají elektroničtí pomocníci, jako například HAC (Hill-Start Assist Control - asistent při rozjezdu do kopce), při prudších sjezdech pak zasáhne DBC (Downhill Brake Control). Samozřejmostí je samozřejmě také ABS, kontrola stability ESC, Sorento má také systém kontroly tlaku v pneumatikách TPMS.
Kia doufá, že novinka naváže na velmi úspěšnou první generaci, které se za sedm let prodalo po celém světě 900.000 kusů. Její plán hovoří o 140.000 vozech ročně. V Evropě se nového Sorenta s největší pravděpodobností dočkáme až příští rok.