Kia Soul: Technické údaje
Silnějším z nich je turbodiesel, který umí kombinovaný cyklus projet pouze s 5,2 l nafty na 100 km. Jak benzinový, tak vznětový agregát dosahují vzhledem ke své velikosti výborných špičkových výkonů, ale také zajímavých průběhů momentových křivek. Motory jsou odvozeny od pohonných jednotek použitých v řadě Kia Cee’d.
Celohliníkový benzinový motor 1,6 CVVT z konstrukční řady Gamma je osazen variabilním časováním ventilů a dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 6300 ot./min. Maximum točivého momentu 156 Nm leží v 4200 ot./min. Druhou možností je turbodiesel 1,6 CRDi o výkonu 94 kW. Tento motor je vybaven vstřikováním common-rail druhé generace s pracovním tlakem 1600 bar a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla, standardně má filtr pevných částic. Nejvyšší točivý moment 260 Nm je dosahován v rozmezí 1900 až 2750 ot./min.
Standardem pro obě motorizace je pětistupňová manuální převodovka. Alternativou pro turbodiesel je čtyřstupňová automatická převodovka. Poháněna jsou vždy jen přední kola.
Kia Soul - Technická data | |||
Motor | 1,6 CVVT | 1,6 CRDi | |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1582 | |
Konstrukce | řadový zážehový čtyřválcový motor | řadový vznětový čtyřválcový motor | |
Plnění | atmosférické | přeplňování turbodmychadlem VGT | |
Ventilový rozvod | 16V, DOHC, variabilní časování ventilů | 16V, DOHC | |
Příprava směsi | elektronické vstřikování paliva | přímé vstřikování (common-rail) | |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 91/6300 | 94/4000 | |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 156/4200 | 260/1900-2750 | |
Emisní norma | Euro 4 | Euro 4 | |
Převodovka | 5M | 5M | 4A |
1.rychl. stupeň | 3,636 | 2,919 | 3,615 |
2.rychl. stupeň | 1,962 | 1,551 | 1,962 |
3.rychl. stupeň | 1,189 | 1,000 | 1,286 |
4.rychl. stupeň | 0,844 | 0,713 | 0,971 |
5.rychl. stupeň | 0,660 | - | 0,839 |
Zpátečka | 3,583 | 2,480 | 3,545 |
Stálý převod | 3,941 | 3,849 | 4,267 |
Podvozek | |||
Přední náprava | Nezávislé zavěšení kol uchycené v pomocném rámu, tlumičové vzpěry McPherson, spodní ramena, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor | ||
Zadní náprava | Vlečená ramena uchycená v pomocném rámu spojená torzně poddajnou příčkou s příčným zkrutným stabilizátorem, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče | ||
Řízení | |||
Typ | Hřebenové s elektrickým posilovačem | ||
Převod řízení | 14,1:1, 2,69 otáček volantu mezi dorazy | ||
Stopový průměr otáčení | 10,5 m | ||
Brzdy | |||
Typ | Hydraulické dvouokruhové s podtlakovým posilovačem, protiblokovací systém, elektronický rozdělovač brzdného účinku, brzdový asistent | ||
Vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením, 280 x 26 mm | ||
Vzadu | Kotoučové, 280 x 10 mm | ||
Jízdní výkony | |||
Max. rychlost [km/h] | 177 | 182 | 176 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11 | 11,3 | 11,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 5,2 | 5,9 |
Rozměry a hmotnosti | |||
Délka [mm] | 4105 | ||
Šířka [mm] | 1785 | ||
Výška [mm] | 1610 (1661 se střešními podélníky) | ||
Rozvor [mm] | 2550 | ||
Rozchod kol vpředu [mm] | 1570 | ||
Rozchod kol vzadu [mm] | 1575 | ||
Světlá výška [mm] | 164 | ||
Objem zavazadlového prostoru [l] | 222/700 | ||
Objem palivové nádrže [l] | 48 | ||
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1170 | 1270 | 1285 |
Celková hmotnost [kg] | 1680 | 1780 | 1800 |
Dovolené zatížení střechy [kg] | 75 |