Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul: Technické údaje

Vitek
Diskuze (0)
Oba čtyřválce mají zdvihový objem 1,6 l, nadprůměrné výkony i zajímavou spotřebu paliva.

Silnějším z nich je turbodiesel, který umí kombinovaný cyklus projet pouze s 5,2 l nafty na 100 km. Jak benzinový, tak vznětový agregát dosahují vzhledem ke své velikosti výborných špičkových výkonů, ale také zajímavých průběhů momentových křivek. Motory jsou odvozeny od pohonných jednotek použitých v řadě Kia Cee’d.

Celohliníkový benzinový motor 1,6 CVVT z konstrukční řady Gamma je osazen variabilním časováním ventilů a dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 6300 ot./min. Maximum točivého momentu 156 Nm leží v 4200 ot./min. Druhou možností je turbodiesel 1,6 CRDi o výkonu 94 kW. Tento motor je vybaven vstřikováním common-rail druhé generace s pracovním tlakem 1600 bar a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla, standardně má filtr pevných částic. Nejvyšší točivý moment 260 Nm je dosahován v rozmezí 1900 až 2750 ot./min.

Standardem pro obě motorizace je pětistupňová manuální převodovka. Alternativou pro turbodiesel je čtyřstupňová automatická převodovka. Poháněna jsou vždy jen přední kola.

Kia Soul - Technická data
Motor1,6 CVVT1,6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]15911582
Konstrukceřadový zážehový čtyřválcový motorřadový vznětový čtyřválcový motor
Plněníatmosféricképřeplňování turbodmychadlem VGT
Ventilový rozvod16V, DOHC, variabilní časování ventilů16V, DOHC
Příprava směsielektronické vstřikování palivapřímé vstřikování (common-rail)
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]91/630094/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]156/4200260/1900-2750
Emisní normaEuro 4Euro 4
Převodovka5M5M4A
1.rychl. stupeň3,6362,9193,615
2.rychl. stupeň1,9621,5511,962
3.rychl. stupeň1,1891,0001,286
4.rychl. stupeň0,8440,7130,971
5.rychl. stupeň0,660-0,839
Zpátečka3,5832,4803,545
Stálý převod3,9413,8494,267
Podvozek
Přední nápravaNezávislé zavěšení kol uchycené v pomocném rámu, tlumičové vzpěry McPherson, spodní ramena, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor
Zadní nápravaVlečená ramena uchycená v pomocném rámu spojená torzně poddajnou příčkou s příčným zkrutným stabilizátorem, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče
Řízení
TypHřebenové s elektrickým posilovačem
Převod řízení14,1:1, 2,69 otáček volantu mezi dorazy
Stopový průměr otáčení10,5 m
Brzdy
TypHydraulické dvouokruhové s podtlakovým posilovačem, protiblokovací systém, elektronický rozdělovač brzdného účinku, brzdový asistent
VpředuKotoučové s vnitřním chlazením, 280 x 26 mm
VzaduKotoučové, 280 x 10 mm
Jízdní výkony
Max. rychlost [km/h]177182176
Zrychlení 0-100 km/h [s]1111,311,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,55,25,9
Rozměry a hmotnosti
Délka [mm]4105
Šířka [mm]1785
Výška [mm]1610 (1661 se střešními podélníky)
Rozvor [mm]2550
Rozchod kol vpředu [mm]1570
Rozchod kol vzadu [mm]1575
Světlá výška [mm]164
Objem zavazadlového prostoru [l]222/700
Objem palivové nádrže [l]48
Pohotovostní hmotnost [kg]117012701285
Celková hmotnost [kg]168017801800
Dovolené zatížení střechy [kg]75

Vitek
Diskuze (0)