Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sportage 2,0 GDI: Turbobenzin pro Kanadu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 1. 2011 • 20:25
82
14
Zobrazit náhledy (82)
Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage
Kia v letošním roce na kanadský trh uvede Sportage s přeplňovaným motorem 2,0 GDI, který doplní již nabízený atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l.

Zákazníci značky Kia v Kanadě, kteří v současnosti projeví zájem o model Sportage mají narozdíl od Evropanů velmi zjednodušenu otázku výběru pohonné jednotky. Kompaktní SUV je totiž v Kanadě k dispozici pouze se zážehovým atmosférický čtyřválcem. Ten z objemu 2,4 l poskytuje maximální výkon 130 kW (176 k) při 6000 min-1 a točivý moment 228 Nm při 4000 min-1.

Atmosférický čtyřválec je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol v případě základní výbavy LX. Od následující výbavy EX je standardem šestistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol je pro EX k dispozici za příplatek a provedení EX Luxury jím disponuje standardně.

V průběhu letošního roku se Kanaďané dočkají Sportage v provedení SX, jemuž bude pod kapotou pracovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 2,0 GDI. Ten je použit například i v modelu Optima a sesterském Hyundai Sonata.

Kia prozatím nezveřejnila výkony tohoto motoru v modelu Sportage, ale neoficiální zdroje uvádějí, že by měly být stejné jako v sedanu Optima. Ten disponuje výkonem 202 kW (274 k) v 6000 min-1 a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 364 Nm v pásmu 1750-4500 min-1.

Motor 2,0 GDI je vybaven kompaktním turbodmychadlem typu twin-scroll, které je rozděleno na dvě části (komory). Dvojice válců plní každou z nich zvlášť. Svody na straně turbíny jsou tedy odděleny a spojují se až těsně před ní. Tento způsob přeplňování má několik výhod. Lopatky turbodmychadla se roztáčejí rychleji, motor je tedy účinnější v nízkých otáčkách, palivo se lépe spaluje a válce i výfukové plyny mají nižší teplotu. Systém přeplňovaní pak spaliny může využívat ve větší míře, jejich kinetická energie tak nepřijde vniveč.

Tzv. turboefekt, tedy zpožděná reakce turbodmychadla na sešlápnutí plynového pedálu, je potlačena na nejnižší možnou míru. Snižování spotřeby a emisí pomáhá také přímé vstřikování GDI (Gasoline Direct Injection). Benzin je dopravován do válců pomocí vysokotlakého čerpadla poháněného vačkovým hřídelem, kompresní poměr je na hodnotě 9,5:1.

Motor je spřažen se šestistupňovou samočinnou převodovkou A6LF2 s možností sekvenčního řazení prostřednictvím funkce Shiftronic. Řidič přesune volič do druhé dráhy, poté může řadit dopředu nahoru, nebo dozadu dolů. Zvolený režim prozrazuje LCD indikátor na přístrojové desce. Více stupňů umožnilo zkrátit jednotlivé poměry mezi nimi. Nová rychlostní skříň má také velmi kompaktní rozměry a je lehčí než její pětistupňová předchůdkyně.

Spolu s motorem 2,0 GDI bude nabídka výbav modelu Sportage rozšířena o provedení SX. To bude standardně vybaveno startovacím tlačítkem, infotainmentovým systémem UVO, prémiovým audio systémem, koženým čalounění, odvětrávaným sedadlem řidiče, panoramatickým střešním oknem a 18palcovými litými koly. Prodej se má rozběhnout na jaře letošního roku.

Témata
2. 2. 2011 20:47
je to o velkosti ...
>:D ... ludia v prvom rade ide vzdy o velkost ... nech je to konto v banke, a vsetko ostatne co vas napadne ... a v danom pripade aj motor ... pre "setrilkov" su naftaky, a pre tych, co si to chcu uzit, su benzinaky ... ja som naftaka nikdy nevlastnil, a ani nechcem vlastnit, neviem preco, ale mam k nim odpor ... a ako majitela benzinoveho Sportage ma serie, ze take "velke" benzinove motory idu len do Ameriky (USA, CAN a spol.) ... aj ja chcem taky ... 8-s
25. 1. 2011 09:41
Re: Kanadské turbonebo
Ale dicky, vsetci vieme, ze Amerika netvori ani 20% populacie a pritom spotrebovava 80% zdrojov, lebo ze vraj ma na to pravo. Som zvedavy, do kedy nam tato planeta vydrzi takymto tempom.
Avatar - dicky
24. 1. 2011 23:15
Re: Kanadské turbonebo
>:D co stekas jak vztekly pes >:-[] ja nejsem cech jsem americky obcan co zde investuje a podnika a od mala jsem jezdi jeste za komunismu a pomatuji jak jste jezdily v tech plechacich s objemem 1.2 litru..
mily vztekloune natankuj si naftu do sveho tdi a bud rad za spotrebu co mas protoze ostatni vyspeli svet je o svetelne roky dal a ma na to mit lacine palivo protoze neni hloupy a vy ze je to krev veskere ekonomiky..
ale uz za komunismu jste chteli stale do zapadni new soc. evropy jak se pamatuji tak to mate i se vsim vsudy >:-[]
otazka jak vam to socialno dlouho vydrzi >:D
jak koukam na ceny paliv tak asi budete mit brzo vsichni 1.0 biturbo nafta
krasny zivot hodne stesti >:D
Avatar - ryman
24. 1. 2011 21:50
Re: twin scroll
co tahle zkusit google?
[odkaz]
Avatar - saldy
24. 1. 2011 18:58
Re: Kanadské turbonebo
info o tomhle motoru ve sportáži mě nadzvedlo ze židle, korejci to v Evropě evidentně nechtěj přepálit ale ve fl se snad už objeví! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku