Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia váhá nad druhou generací sedanu Stinger. Zachrání ho elektrifikace?

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 9. 2019
39
40
Zobrazit náhledy (39)
kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida kia testy strednitrida

Sportovně laděný sedan Kia Stinger sklidil po svém představení řadu úspěchů a ovací, ovšem prodejně si nevede zdaleka tak dobře, jak by si automobilka představovala. Nabízí se proto otázka, zda se dočkáme i druhé generace.

Kia Stinger měla být hvězdou segmentu výkonných sedanů, nakonec se ale zdá, že doplácí na pokles popularity tohoto segmentu. To ostatně naznačil i Gregory Guillaume, šéfdesignér evropského designového centra Kia v Německu, během rozhovoru pro australský magazín Car Sales během frankfurtského autosalonu. „V tuto chvíli si nejsem jist, že si vede tak dobře, jak jsme očekávali.“  

Očekávání automobilky přitom nikdy nebyla nikterak vysoká. „Nikdy jsme neočekávali masové prodeje. Mělo to být výjimečné auto. Chtěli jsme, aby bylo úspěšné alespoň v Americe, na trhu, kde jsme si mysleli, že by mohlo uspět. Měli jsme na tomto trhu vysoká očekávání a je velmi náročné se v tomto segmentu prosadit,“ uvedl Guillaume.

Sám však zastává názor, že automobilka by měla být s modelem Stinger trpělivá. Veřejnost zkrátka není zvyklá na výkonné sedany značky Kia a automobilka by měla počkat ještě s jednou generací, než se rozhodně segment zcela opustit. Guillaume dokonce zavzpomínal na své začátky u Audi a připomněl cestu modelu A8. „Trvalo to tři generace, než se A8 dostala v očích zákazníků na úroveň (BMW) řady 7 a (Mercedesu) S-Class.“

V závěru pak Guillaume dokonce naznačil, že Kia by se mohla pokusit přitáhnout nové zákazníky například přechodem na elektrický pohon. „Jak jistě víte, hodně se toho děje kolem elektrifikace, takže by se Stinger mohl stát něčím jiným. Nevím. Ještě jsme se k tomu nedostali. Stále ještě máme trochu času.“

Je tak celkem dobře možné, že příští generaci sedanu Stinger by mohl zachránit buď částečně, nebo plně elektrický pohon. Zatím se však jedná o pouze velmi předběžnou spekulaci.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Zlé čísla?
| 19. 9. 2019
Ja som nenapisal, ze to niekto tvrdi. Ale presne tu logiku kupy , co si napisal, ja vobec neuznavam. Preto aj ten inzerat ;-)
Re: Re: Re: Zlé čísla?
| 19. 9. 2019
V Sobotu ma pozval Mercedes do show roomu chcu mi vymenit povoz za 3 mes mi konci lizing tak dufam vyrukuju z nej zlavami , minule to bolo super zobral som im predvadzacku , vymenim potom 3 l dizel za 3 l benzin hmm este 400 d je slusny motor. Neviem ale Kia to urcite nebude ostanem pri hviezde :-!
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Zlé čísla?
| 19. 9. 2019
Jasné, výbava v prémii je osobitná kategória, ale proste nemusíš si priplácať blbosti a môžeš sa držať pri zemi. Ja som si M340i nakonfiguroval na 63600 eur, pričom tipujem, že takých 20% by sa dalo dať bez problémov dole a budeš na necelých 51t; Stinger GT je za 56500, niekto vyššie spomínal zľavu 7000, takže si tesne pod 50t. Ergo cenová remíza.
A aj keď by sme neboli detailisti a opomenuli, že 3er je o chlp výkonnejšia (372 vs 366k), o dva chlpy rýchlejšia (5,0 vs 4,4s), ľahšia a agilnejšia, proste nebavili by sme sa o objektívnych veciach, stále tu proste bude najsilnejší argument: kúpiš mainstream za cenu prémie?
Avatar - iudex
Re: Re: Zlé čísla?
| 19. 9. 2019
Tu nikto netvrdí, že Stinger je zlé auto, alebo Ty tu niečo také čítaš? Témou sú zlé predaje Stingeru (osobitne v EU).
V zásade je zhoda na tom, že Stinger je dobré auto, ktoré v mnohom môže konkurovať prémii. Zadný pohon /resp. AWD/, šestvalec s parádnym výkonom, technika, výbava, dizajn, všetko fajn. Ale potom je tu tá cena, ktorú proste trh neakceptuje, pretože dať za mainstreamovú značku také prachy je ochotný len málokto. Ak by to Kia uznala a v reále dávala na to zľavy, tak to mohlo fungovať, lenže keď si Kia stála na svojich cenách a u BMW či Audi Ti dajú 20-30% dolu a teda reálne tú 3er/4er/A5 kúpiš za menej (ak to nepreženieš s výbavou), tak to si každý dvakrát rozmyslí.
Alebo inak, polopatisticky: ak máš dva technicky podobné produkty, oba za podobné ceny, ale jeden je prémiovej značky a druhý plebejec, ako sa rozhodneš? Trh dáva jasnú odpoveď.
Sikovnej cu rak
| 19. 9. 2019
Dobre som precital ten inzerat na tu 7 cku sikovnej cu rak z toho jeste dokaze udelat pekny auto wtf :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku