Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Stinger se představuje s decentním faceliftem

Ondřej Mára
Diskuze (50)

Omlazená Kia Stinger prošla velice decentním omlazením, které slibuje například kvalitnější materiály, nové barvy nebo vylepšený infotainment.

Začněme ale tradičně u exteriéru, kde se toho mnoho nezměnilo. Při pohledu na příď si můžeme všimnout poupravené masky chladiče ve známém stylu „Tiger nose“, kterou lemují upravené LED světlomety s přepracovaným světelným podpisem denního svícení. Díky lehkému ztmavení a přepracovaným tvarům by přitom světlomety měly vozu propůjčovat modernější výraz.

Se světly se ovšem manipulovalo i vzadu, kde jsou změny ještě výraznější. Zadní světelný podpis se výrazně změnil především díky jednotným brzdovým světlům, která jsou propojena světelnou lištou kopírující tvar integrovaného spoileru. Nové jsou ale i zadní blinkry, které dostaly 10 LED segmentů ve tvaru šachovnicové vlajky – používané ve světě motorsportu.

Zájemci o výkonnější Stinger GT se navíc mohou těšit na volitelné větší koncovky výfuku s výrazně stříbrným lakováním a výraznější difuzor v zadním nárazníku, což podtrhuje sportovní charakter vozu.

Do podběhů se rovněž mohou nastěhovat nová hliníková kola s průměrem 18 či 19 palců a na řadě trhů bychom se měli dočkat i rozšířené nabídky lakování. Na některých trzích bude model dostupný rovněž s tzv. Dark Package balíčkem, který přinese leskle černě lakovaný zadní difuzor, koncovky výfuku a zadní označení.

Výraznější změny se však měly odehrát v kabině, které nově dominuje 10.25 palcový dotykový displej infotainmentu. Automobilka rovněž zmiňuje použití kvalitnějších materiálů, které by měly podtrhovat dojem luxusu a sportovnosti v kabině. Úpravou navíc prošlo i ambientní osvětlení, které nově nabídne až 64 odstínů.

V závislosti na výbavě tak zákazníci dostanou například palubní desku a výplně dveří s kontrastním prošíváním, zatímco u středové konzole lze volit mezi hliníkovým či karbonovým dekorem. Zpětné zrcátko dostalo bezrámečkový design a dolní část volantu dostala chromový dekor, který navazuje na chromový rámeček kolem 7.0 palcového digitálního přístrojového štítu.

V závislosti na místě prodeje bude nová Kia Stinger pro modelový rok 2021 dostupná s několika interiérovými balíčky v mnoha barvách a chybět nebude ani čalounění kůží Nappa. Kromě toho se však v nabídce objeví i volba mezi pravou či syntetickou kůží.

O změnách pod kapotou prozatím nepadla žádná zmínka, podle dřívějších zákulisních informací by se však pod kapotou mohl objevit 2.5 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu přes 300 koní i 3.5 litrový twin-turbo vidlicový šestiválec z modelu Genesis G80, jehož výkon by se měl pohybovat okolo 375 koní.

Omlazená Kia Stinger se začne prodávat na svém domácím trhu již v průběhu třetí čtvrtletí tohoto roku, na její příchod do dalších zemí si však budeme muset ještě počkat. Na domácím trhu přitom Kia použije logo připomínající písmeno „E“, které můžeme vidět na fotkách. Ve zbytku světa se ale počítá s použitím již modernizovaného loga automobilky.

Ondřej Mára
Diskuze (50)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
14. 8. 2020 13:18
Re: Re: Re: motory
Jezdím denně do práce :-) Chargerem nebo Camarem, jak kdy. Navíc sou na to levný ND :-)
Avatar - speedfred
13. 8. 2020 18:39
Re: Re: Re: motory
Koľko toho najazdíš? Keď to bude tak 50t km/rok tak potom uvidíš spotrebu $ na servise aj u emeriky.
Avatar - wakantanka
13. 8. 2020 14:55
Re: Re: motory
veď to isté píšem vyššie :)
13. 8. 2020 14:34
Re: Re: motory
Stinger nie je sportove auto ale GT-cko, teda na dlhe, rychle a pohodlne presuny. Takze automat je tam uplne namieste.
Avatar - Barrichello
13. 8. 2020 14:00
Re: motory
A automatu se dá řadit v zatáčce a to i nejvíc krkolomné kde točís oběma rukama, ale přitom prsty brkneš do pádla.

Zkust to s fofrkládou :-)

A když vidím, kolik lidem dělá problém s amnuálem rozjet nebo jak rychle se odlepí z křižovatky, tam fakt nechápu, proč si to ty lidi kupují, když s tím neumí jezdit