Kia ukázala nový tříválec Kappa 1,0 Turbo (81 kW, 137 Nm)
Japonské automobilky zřejmě právě teď přichází o svou dominanci na poli zážehových motorů z Asie. Kia Motors v Ženevě představila nový tříválcový motor řady kappa, který v roce 2012 doplní přeplňovaný čtyřválec 1,2 Turbo.
Nový motor o objemu 998 cm3 bude prvním tříválcem Kia osazeným přeplňováním. Na svůj objem disponuje zajímavým výkonem 81 kW, i když je zřejmé, že maximální hodnota výkonu není v této kategorii rozhodujícím faktorem. Tím je točivý moment a pásmo, ve kterém je jeho maximum k dispozici. V případě Kie jde o maximum 137 Nm, které dnes běžně zvládají atmosférické čtyřválce 1,4 l, jenže tato hodnota má být dostupná mezi 1500 a 4500 min-1, zatímco u atmosférických čtrnáctistovek to bývá až kolem 4000 min-1.
Kia předpokládá, že nový motor v sériových modelech nabídne od června 2012.
Kia je pyšná na technickou vyspělost nového motoru. Uhlíková vrstva s tvrdostí diamantu je použita na zdvihátkách ventilů motoru Kappa kvůli snížení třecích ztrát a zlepšení efektivity. K tomuto vylepšení se pak přidávají další změny, včetně ventilových pružin s progresivnější charakteristikou, optimalizovaného programu variabilního časování ventilů, pístních kroužků s nízkým součinitelem tření nebo přesazení osy klikového hřídele snižující horizontální síly působící na písty.
Nižší hmotnosti a kompaktnější konstrukce bylo rovněž dosaženo použitím hliníkového bloku motoru s litinovými vložkami (15 kg), integrováním víka ventilů a vzduchového filtru (500 g) a spojením držáku motoru s krytem rozvodového řetězu (1 kg).
Spolu se snížením nákladů prostřednictvím zvýšené efektivity přináší nový motor Kia majitelům úsporu i v nízkých nákladech na údržbu během celého životního cyklu. Stejně jako ostatní motory řady Kappa je i v případě této pohonné jednotky kvůli nízkým nákladům na údržbu použit rozvodový řetěz s garantovanou životností 10 let nebo 160 000 km.