Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia ukázala nový tříválec Kappa 1,0 Turbo (81 kW, 137 Nm)

Ondřej Láník Ondřej Láník 5. 3. 2011 • 20:53
38
8
Zobrazit náhledy (38)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Korejský tygr se silnou orientací na Evropu udělal další krok k zavedení nových turbomotorů do výroby.

Japonské automobilky zřejmě právě teď přichází o svou dominanci na poli zážehových motorů z Asie. Kia Motors v Ženevě představila nový tříválcový motor řady kappa, který v roce 2012 doplní přeplňovaný čtyřválec 1,2 Turbo.

Nový motor o objemu 998 cm3 bude prvním tříválcem Kia osazeným přeplňováním. Na svůj objem disponuje zajímavým výkonem 81 kW, i když je zřejmé, že maximální hodnota výkonu není v této kategorii rozhodujícím faktorem. Tím je točivý moment a pásmo, ve kterém je jeho maximum k dispozici. V případě Kie jde o maximum 137 Nm, které dnes běžně zvládají atmosférické čtyřválce 1,4 l, jenže tato hodnota má být dostupná mezi 1500 a 4500 min-1, zatímco u atmosférických čtrnáctistovek to bývá až kolem 4000 min-1.

Kia předpokládá, že nový motor v sériových modelech nabídne od června 2012.

Kia je pyšná na technickou vyspělost nového motoru. Uhlíková vrstva s tvrdostí diamantu je použita na zdvihátkách ventilů motoru Kappa kvůli snížení třecích ztrát a zlepšení efektivity. K tomuto vylepšení se pak přidávají další změny, včetně ventilových pružin s progresivnější charakteristikou, optimalizovaného programu variabilního časování ventilů, pístních kroužků s nízkým součinitelem tření nebo přesazení osy klikového hřídele snižující horizontální síly působící na písty.

Nižší hmotnosti a kompaktnější konstrukce bylo rovněž dosaženo použitím hliníkového bloku motoru s litinovými vložkami (15 kg), integrováním víka ventilů a vzduchového filtru (500 g) a spojením držáku motoru s krytem rozvodového řetězu (1 kg).

Spolu se snížením nákladů prostřednictvím zvýšené efektivity přináší nový motor Kia majitelům úsporu i v nízkých nákladech na údržbu během celého životního cyklu. Stejně jako ostatní motory řady Kappa je i v případě této pohonné jednotky kvůli nízkým nákladům na údržbu použit rozvodový řetěz s garantovanou životností 10 let nebo 160 000 km.

Témata
6. 3. 2011 11:48
3-dv. Kia Picanto
[odkaz]
6. 3. 2011 10:16
bravo
"Spolu se snížením nákladů prostřednictvím zvýšené efektivity přináší nový motor Kia majitelům úsporu i v nízkých nákladech na údržbu během celého životního cyklu." - To je důležitej fakt, kterej mě u motoru zajímá mnohem víc než výkon.
Avatar - pelikoš
6. 3. 2011 07:02
nissan micra DIG-S
ale něco podobného nabídne nissan již letos ;-) .jupííí... :yes:
[odkaz]
6. 3. 2011 06:48
Strejda BLB uz byl pry v OBI pro nove tazne lano...
Uprimnou soustrast rodine a ctenar auto.cz hura do hospody, s nostalgii a slzou v oku budeme vzpominat na kvalitni a prinosne prispevky.

Dekujeme >:-[]
5. 3. 2011 17:26
Re: lepší než TSI 1,2 od VW???
1,2tsi je něco jako 1,6 a 1,8 atm. Tohle je něco jako 1,4. Ty KW to už je dneska asi přežitek. Docela jsem zvědaví, jak půjde na odbyt převodovka MQ100 která je jestli se nepletu do 120Nm. Což asi i 0,9tsi co asi bude, přesáhne. Také je možnost, že se bude prozativně dokavaď bude montovat do 1,2HTP. Nevěřím, že ten motor 1,0 pokryje celou výrobu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku