Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klasický Mercedes W111 dostal moderní techniku AMG. Může být váš, laciná legrace to ale není

Jan Zajíc Jan Zajíc 10. 7. 2020 • 03:07
18
1
Zobrazit náhledy (18)
Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5 Mercedes-Benz W111 M-Coupe 5.5

Jestli máte rádi styl starých aut, ale zároveň dáváte přednost poněkud současnějším pocitům z jízdy, tenhle Mercedes by se vám mohl líbit.

Jde totiž o zajímavého křížence klasického Mercedesu W111 v dvoudvéřovém provedení a relativně aktuální techniky. Pod elegantní karoserií se totiž ukrývá pohonné ústrojí od AMG z přelomu tisíciletí.

Za projektem stojí německá společnost Mechatronik Engineering, která stejných kupé W111 už od roku 2016 postavila víc. Pojďme se ale nejprve podívat na základ - tím je tedy kupé generace W111, jež se vyráběla v letech 1959 až 1971. 

Tento konkrétní exemplář z roku 1970 dostal pohledný modrý lak a hnědý interiér, v němž se bohatě uplatňuje dřevo a kůže. Z fotografií je patrné, že vůz prošel renovací. Firma jej původně postavila jako předváděcí auto určené na nejrůznější marketingové akce a výstavy.

Zatímco vzhled se tedy neměnil, pod klasickou karoserií se udála řada změn. Do motorového prostoru se nastěhoval 5,5litrový osmiválec od AMG s výkonem 265 kW. Jde o jednotku, která se v rychlých Mercedesech poprvé objevila v roce 1997. A vyrábět se přestala o deset let později.

V Mechatronik Engineering se pro tento osmiválec rozhodli proto, že je prý spolehlivý a přitom relativně lehký - váží jen 30 kilogramů, tedy méně, než původní motory pro W111. Osmiválec je spojen s 5stupňovou automatickou převodovkou.

Úpravce se také zaměřil na podvozek a pro svou verzi kupé vyvinul vlastní nastavitelné zavěšení. Přidal samosvorný diferenciál, systém ABS, regulaci prokluzu kol a výkonnější brzdy. Přední vycházejí z Mercedesu W126, zadní jsou z W111 - ovšem upravené. A asi vás nepřekvapí, že se uvnitř nacházejí moderní tříbodové bezpečnostní pásy.

Modrý exemplář, který od konverze najezdil jen 2.300 km, je aktuálně na prodej. Levný opravdu není, vlastnit ho můžete za 470 tisíc eur, tedy asi 12,5 milionu korun.

Jen pro zajímavost, stejná společnost nabízí originální kupé W111 v podobě modelu 250 SE z roku 1965 za 69 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 1,8 milionu korun.

Související články

Témata
10. 7. 2020 20:06
Fajnove vozitko
S takym jazdit do prace by som si vedel predstavit:). Pan autor opravte si prosim tu hmotnost motoru.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku