Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera R: Rychlejší než blesk

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 7. 3. 2011 • 19:36
30
5
Zobrazit náhledy (30)
Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera Koenigsegg Agera
Švédský Koenigsegg si pro letošní ženevský autosalon připravil evoluci své loňské novinky. Ta kromě výkonu upoutá pozornost i zajímavým doplňkem.

Koenigsegg Agera R stejně jako základní provedení Agera vychází z konstrukce série CC, kterou švédská společnost od roku 1998 stále zdokonaluje, kdy představila její první prototyp.

Základem Agery R je karbonový monokok, při jehož stavbě se uplatnil také hliník a laminát. Hmotnost tohoto monokoku včetně integrovaných palivových nádrží je 70 kg. Konstrukce šasi vyniká takovou tuhostí, že si tvůrci vozu mohou dovolit vybavit jej odnímatelnou střechou.

Před zadní poháněnou nápravou Agery R je uložen hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Při použití biopaliva E85 tento motor disponuje výkonem 820 kW (1115 kW) při 6900 min-1 a točivým momentem 1200 Nm při 4100 min-1. V rozmezí od 2700 do 6170 min-1 je k dispozici 1000 Nm. Pokud bude v nádrži benzin s oktanovým číslem 95, tak osmiválec nabízí výkon 691 kW (940 k) a točivý moment 1100 Nm.

S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka a stejně jako u výchozí Agery i v tomto modelu má řidič k dispozici regulaci trakce nastavitelnou v několika úrovních a elektronický diferenciál s omezenou svorností.

K zajímavým detailům Koenigseggu Agera R patří kola Vortex Generating Rim (VGR). Paprsky těchto kol jsou navrženy podobně jako u turbíny a mají zvyšovat aerodynamický přítlak. Speciálně pro tento model vyvinula společnost Michelin pneumatiky, které mají bezpečně zvládnout až 418 km/h.

Dvoumístná karoserie s rozměry 4293 mm x 1996 mm x 1120 mm je z uhlíkových vláken a kevlaru. Pohotovostní hmotnost Agery R se všemi provozními kapalinami a 40 litry paliva v 80 litrové nádrži je 1435 kg. Bezpečné a rychlé zpomalení zajišťují keramické kotouče o rozměrech 397×40 mm, vzadu pak 380×34 mm. Brzdové třmeny jsou vpředu 6pístkové a vzadu 4pístkové.

Vzhledem k výkonům motoru a nízké hmotnosti není divu, že Agera R sprintuje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, na dvojnásobek za 7,5 s a disciplínu 0-200-0 km/h zvládne za 12,7 s. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu Koenigsegg uvádí 14,7 litru na 100 km.

Bílý supersport s červenými doplňky ovšem kromě svého vzhledu, špičkové techniky a výkonu přitáhne pozornost také jedním specifickým doplňkem, který udělá radost především lyžařům. Koenigsegg ve spolupráci s Thule vyvinul speciální box na lyže z uhlíkových vláken. Ten se nepřipevňuje k odnímatelné střeše, ale při jízdě na hory ji jednoduše nahrazuje.

Témata
10. 3. 2011 10:22
Nosic?
chlapci, ja to videl na zivo v Zeneve a verte mi, ze to neni nesmysl, je to naaadherne auto, kral vsech supersportu!!!!!!
Avatar - Ronault.
8. 3. 2011 00:34
Re: vypleštěnec :-)
ne
Avatar - Rojin
7. 3. 2011 20:22
vypleštěnec :-)
Je tohle vůbec možný??? >:D 1100Nm a 690kW? Jak dokáže přenést takovou sílu? Myslíte, že bych to uřídil?? >:D >:-[] >:-[]
Avatar - misoo
7. 3. 2011 15:36
Re: Fakt p*č*v*n*
a proc bych nemohl... su milionaaas ? su !! >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku