Koenigsegg vyvinul unikátní katalyzátor výfukových plynů. Výkon motoru prý zvýší o 300 koní!
I když je Koenigsegg relativně malou společností, ve skromných podmínkách dokáže vyvíjet až neuvěřitelně propracované a unikátní technologie. Osmiválcové jednotky jsou sice založeny na starší motorové paletě Fordu, avšak v rukou Švédů dochází k jejich značnému přepracování.
Před časem si výrobce výkonných aut nechal patentovat katalyzátor výfukových plynů, o kterém se podrobněji rozepsal na oficiálním blogu značky. Zástupci Koenigseggu tvrdí, že tato technologie, jež je zhotovena pro model Agera RS s 1160 koni, zvládne zvýšit výkon motoru o 300 koní.
A jak unikátní katalyzátor výfukových plynů vlastně funguje? Společnost do útrob auta v podstatě připravila dvě menší provedení, které nazývá pre-cat a main-cat. Ty umožňují volnější proudění výfukových plynů a tím i lepší práci turba. Při startu proudí výfukové plyny přes pre-cat, takže turbo zbytečně neochlazují.
Když je provozní teplota optimální, na řadu přichází hlavní katalyzátor. Není tedy pravdou, že by toto řešení Koenigseggu zvyšovalo výkon auta, jen umožňuje turbodmychadlu rychlejší zahřátí a efektivnější fungování. Tvůrci navíc slibují, že jejich řešení nemá výrazně negativní vliv na emise.