Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Port 40 pojme dva dvacetistopé kontejnery nebo jeden čtyřicetistopý
Nová koncepce svařovaných příčných nosníků přinesla úsporu hmotnosti
Pohotovostní hmotnost podvozku v základním vybavení činí pouhých 3,99 tuny
4 Fotogalerie

Kögel Port 40 Light: Pod čtyři tuny

Společnost Kögel představila nový podvozek pro čtyřicetistopé kontejnery. Díky odlehčené konstrukci převeze větší hmotnost.

Typem Port 40 odhalila společnost Kögel nově vyvinutý kontejnerový podvozek, který je významně optimalizován z hlediska užitného zatížení i vlastní hmotnosti. Mezi přednosti tohoto kontejnerového podvozku patří kromě tuhé konstrukce i nízká vlastní hmotnost v základním provedení 3990 kilogramů. Technická celková hmotnost dosahuje 41 000 kilogramů a zatížení točnice tahače 14 000 kg. Podvozek je vhodný pro přepravu dvou kontejnerů o velikosti 20 stop nebo jednoho kontejneru v provedení Highcube o velikosti 40 stop.

Nový kontejnerový podvozek Kögel Port 40 Light patří s 3,99 tunami vlastní hmotnosti v základním provedení momentálně k nejlehčím na trhu. Technicky možné užitné zatížení přes 37 000 kilogramů tedy zaručuje maximální hospodárnost při intermodálním provozu. Pohotovostní hmotnost lze na přání ještě snížit odlehčenými prvky vyrobenými z hliníku jako například ráfky kol, podpěrnými nohami a tlakovou vzduchovou nádobou pro brzdovou soustavu.

Mimořádně nízká vlastní hmotnost v základním vybavení je výsledkem maximální konstrukční optimalizace podvozku. Při vývoji tohoto podvozku se konstruktéři společnosti Kögel nespoléhali pouze na prověřenou lehkou konstrukci osvědčenou již u modelu Port 20 Tankplex, ale vsadili na novou koncepci svařované konstrukce příčných nosníků a získali tak další úsporu hmotnosti. Díky jednoduché a uživatelsky nenáročné obsluze i snadné údržbě je podvozek Port 40 Light stejně jako všechny modely této řady mimořádně hospodárný.

Kontejnerový podvozek Port 40 Light má pro jednodušší nakládku a vykládku kontejnerů na rampě přesazenou zadní partii včetně ochrany proti podjetí o 70 milimetrů dovnitř. Toto uspořádání umožňuje ještě bližší nájezd k rampě a současně zmenšení volného prostoru mezi kontejnerem a rampou, přemostěný nájezdovým plechem. V následujících měsících bude tato optimalizovaná zadní partie postupně zavedena i u všech ostatních sériově vyráběných modelů řady Port.

Stejně jako u všech vozidel Kögel je i u podvozku Port 40 Light celý jeho rám trvale chráněn proti korozi prostřednictvím technologie Nano-ceramic a povrchové úpravy KTL s konečnou vrstvou laku odolného proti UV záření.

Nový podvozek Port 40 Light se již vyrábí a dodává. Pro pravidelnou údržbu včetně dodávek náhradních a opotřebených dílů a pro zákonem předepsané technické a bezpečnostní prohlídky lze v případě potřeby individuálně přiobjednávat programy komplexního servisního zajištění. Společnost Kögel je uskutečňuje skrze balíčky BasicService a Pro Service.