Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kompaktní kabriolety Opel Astra Cabriolet a Renault 19 Cabriolet: Bez oblouku boss

Lukáš Prejzek
Diskuze (4)

Nejvhodnější období pro hledání kabrioletu představuje třeskutá zima. Jestliže si chcete celou letošní sezonu užít pod volným nebem, pro konkrétní model se rozhodněte teď a jednejte v nejbližších měsících. Přinášíme dva atraktivní tipy.

Západoněmecké kabriolety nižší střední třídy nám v osmdesátých letech připadaly nadpozemské, přesto v případě Opelu Kadett, Volkswagenu Golf ani Fordu Escort nešlo z hlediska vzhledu o nic mimořádně atraktivního. Spoustě příznivců jízdy s větrem ve vlasech vadil bezpečnostní oblouk vztyčený za předními sedadly, díky čemuž si od mnohých vysloužily nelichotivou přezdívku „košík na jahody“. Stejné řešení využíval ve své době i maličký, ale výkonný módní francouzský Peugeot 205 CTi.

Jak si vyrobit léto

Z této chyby se však v roce 1991 poučil krajan Renault 19, jehož výrobce stavbu otevřené verze svěřil stejně jako Volkswagen německé karosárně Karmann v Osnabrücku. Podmínkou Renaultu však bylo vytvořit na rozdíl od golfu kabriolet bez kontroverzního oblouku. Na trh tak dorazil elegantní model určený pro korzování po točitých silničkách Azurového pobřeží bez konstrukce nad hlavami cestujících.

Ve stejné době německá automobilka Opel pověřila citlivým odstraněním střešního implantátu legendární italskou karosárnu Bertone. Jenže i její zatím poslední kabriolet, vzniklý úpravou klasicky hranatého Fiatu Ritmo, vsadil na střešní oblouk. Zatímco nástupci otevřeného golfu i escortu zůstali i pro devadesátá léta věrni tomuto bezpečnostnímu prvku, Opel a Renault tehdy zahájily novou éru kompaktních kabrioletů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Lukáš Prejzek
Diskuze (4)

Doporučujeme

4. 10. 2023 06:43
Ale jo...
.... byť to nejsou nějací krasavci, jistou nostalgii cítím.... Za nějaké vyšší desítky tisíc si dovedu představit že si to někdo koupí pro radost :-) samozřejmě chtít za to statisíce je nesmysl....

Jinak pobavilo že u Astry je v mínusech "skleněné zadní okno" a u Renaulta "plastové okno".... Tak nevím, co je teda to správné řešení ;-)
3. 10. 2023 22:38
Re: Kabriolety mám rád,
Za mě byla ta P306 Cabrio naprosto nejhezčí (žlutá) a s 2.0 97kW to i pěkně pelášílo ;-)
3. 10. 2023 19:20
Samokontrola
Bylo by možné, aby si páni novináři po sobě dělali kontrolu? V článku věnuje celý odstaveček motorům R19. Na výběr byly pouze dva - 1721ccm (65 kW) a 1764ccm (99kw) a následně je v tabulce uveden motor 1794ccm s výkonem zmiňované "sedmnáctistovky"
Nějak mě už přestává bavit číst Vaše články, protože technické údaje v článku (pravděpodobně opsané z cizích webů) nekorespondují s vloženou tabulkou. Ona tabulka bývá dost často z jiné verze téhož auta, kterou jste "údajně testovali" minulý měsíc. A ještě větším odpadem je zvyšující se počet článků "Našli jsme na prodej......"
Avatar - Stejsn
3. 10. 2023 15:30
Kabriolety mám rád,
článek pěkný, ale... ALE! Přestože od jeho napsání uplynuly dva roky, stále v něm zůstalo třeba tohle: "Proti nejkratší z aster se tak kabriolet na délku protáhl o 1900 mm" - astru delší o dva metry bych asi ani vidět nechtěl. Jinak ale tu generaci Astra F a G, Renault 19 a Mégane, považuju za éru skutečně hezkých kabrií. Ještě tam patří třeba P306. Sám mám v článku zmiňované otevřené Ritmo a co si budeme povídat - je sice roztomilé, ale elegance moc nepobralo ;-)