Kompaktní kabriolety Opel Astra Cabriolet a Renault 19 Cabriolet: Bez oblouku boss
Nejvhodnější období pro hledání kabrioletu představuje třeskutá zima. Jestliže si chcete celou letošní sezonu užít pod volným nebem, pro konkrétní model se rozhodněte teď a jednejte v nejbližších měsících. Přinášíme dva atraktivní tipy.
Západoněmecké kabriolety nižší střední třídy nám v osmdesátých letech připadaly nadpozemské, přesto v případě Opelu Kadett, Volkswagenu Golf ani Fordu Escort nešlo z hlediska vzhledu o nic mimořádně atraktivního. Spoustě příznivců jízdy s větrem ve vlasech vadil bezpečnostní oblouk vztyčený za předními sedadly, díky čemuž si od mnohých vysloužily nelichotivou přezdívku „košík na jahody“. Stejné řešení využíval ve své době i maličký, ale výkonný módní francouzský Peugeot 205 CTi.
Jak si vyrobit léto
Z této chyby se však v roce 1991 poučil krajan Renault 19, jehož výrobce stavbu otevřené verze svěřil stejně jako Volkswagen německé karosárně Karmann v Osnabrücku. Podmínkou Renaultu však bylo vytvořit na rozdíl od golfu kabriolet bez kontroverzního oblouku. Na trh tak dorazil elegantní model určený pro korzování po točitých silničkách Azurového pobřeží bez konstrukce nad hlavami cestujících.
Ve stejné době německá automobilka Opel pověřila citlivým odstraněním střešního implantátu legendární italskou karosárnu Bertone. Jenže i její zatím poslední kabriolet, vzniklý úpravou klasicky hranatého Fiatu Ritmo, vsadil na střešní oblouk. Zatímco nástupci otevřeného golfu i escortu zůstali i pro devadesátá léta věrni tomuto bezpečnostnímu prvku, Opel a Renault tehdy zahájily novou éru kompaktních kabrioletů.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.