Koncept BMW X7 oficiálně. Nejluxusnější mnichovské SUV míří do Frankfurtu
Stánek automobilky BMW na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem bude doslova nabitý novinkami. Vedle nových generací modelů X3, 5 GT, které nově nese název 6 GT, a M5, se představí také koncept luxusního SUV schopného, s jehož sériovou podobou se setkáme už v příštím roce. Studie nese název X7 iPerformance a první snímky utekly na internet už včera, nyní však máme k dispozici oficiální materiál.
X7 iPerformance je předzvěstí SUV postaveného mezi stávající X7 a připravovaným „terénním“ modelem automobilky Rolls-Royce a v portfoliu BMW půjde snad ještě o jeden z nejluxusnějších modelů vůbec. Sériové provedení bude postaveno na shodné platformě jako současná řada 7, nabídne až sedm míst k sezení, a přestože vůz před příchodem do prodeje nějaké ty vzhledové změny prodělá, rozhodně budeme mít co dělat s jedním z nejvýraznějších současných produktů modrobílé vrtule.
Oficiální informace hovoří v podstatě o tom, co bylo zřejmé již ze včerejších snímků – výrazným a minimalistickým interiérem počínaje, rozmachem digitalizace a samostatnými sedadly konče. Koncept je navržen pro šest cestujících, z nichž ti v řadě uprostřed mají k dispozici rozměrné obrazovky infotainmentu, všichni bez rozdílu se však mohou kochat unikátním výhledem přes panoramatickou střechu. Sedadla jsou ukotvena na minimalistických podstavcích, které zvětšují prostor pro nohy, v sériovém provedení ale bude mnohé jinak. Očekává se kupříkladu i „four seater“ se čtyřmi samostatnými sedadly a masážní funkcí vzadu.
Označení iPerformance značí plug-in hybridní techniku, BMW však zatím pohon blíže nespecifikovalo. Vzhledem k tomu, že koncept X7 sdílí základ s BMW řady 7, nabízí se spojení dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce (190 kW) a elektromotoru (83 kW) o kombinovaném výkonu okolo 240 kW, u sériového vozu však pochopitelně nepůjde o jedinou možnost.
Vezmeme-li jako vzor nabídku motorů řady 7, můžeme se v produkčním BMW X7 těšit na benzinové i vznětové šestiválce (40i, 30d, 40d a 50d), přeplňovaný benzinový osmiválec 50i a snad možná i vrcholný šestilitrový dvanáctiválec 60i.