Koncept Renault Emblème je vodíkový hybrid pro rodiny. Své emise redukuje už od výroby
Stylová studie je mnohem zelenější než dnešní srovnatelné modely Renaultu, a to nemluvíme o vybraném laku karoserie.
Udržitelná budoucnost je rovněž pro francouzský Renault důležité téma v současném vývoji celé automobilky. Svou vizi ideálního přístupu k produkci a existenci svých vozů nyní předvádí v rámci konceptu Emblème. Rodinný „shooting brake“, jak značka svůj počin označuje, byl navržen s cílem maximalizovat dekarbonizaci během celého životního cyklu vozu. Konkrétně Renault zmiňuje produkci emisí CO2 takzvaně „od kolébky až po hrob“ až o 90 % nižší ve srovnání s dnešními modely, například spalovacím SUV Captur.

Koncept Emblème měří na délku 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,9 metru. Design karoserie s nízkou úrovní střechy (1,52 m) diktovala aerodynamika a kromě zahlazených klik dveří, stěračů schovaných pod úrovní kapoty nebo kamer místo konvenčních zrcátek používá model i aktivní difuzor nebo kompletně zakrytovaná kola. Hodnota koeficientu odporu vzduchu činí slušných 0,25.
Pohonné ústrojí modelu kombinuje dva přístupy – pro jízdu po městě je určena čistě elektrická konfigurace elektromotoru (160 kW) a baterie (40 kWh), zatímco pro delší trasy využívá Emblème vodíkového palivového článku (30 kW) s nádrží na 2,8 kg vodíku. V kombinaci těchto pohonů má koncept dojezd až 1000 km.
S ohledem na udržitelnost neobsahuje použitý elektromotor pohánějící zadní kola žádné vzácné kovy. Menší NMC (nikl-mangan-kobalt) baterie je popisována jako lehčí, levnější a ekologičtější, načež i používaný vodík si Renault představuje vytvořený pomocí zdrojů obnovitelné energie. Součástí celkového eko-designu byl také cíl nízké hmotnosti vozu, která čítá 1750 kg – ve srovnání například s čistě elektrickým SUV Scénic je tedy Emblème o zhruba 100 kg lehčí.
Renault dodává, že konceptem zkoumá celé množství různých ekologických přístupů: recyklované materiály s nízkou uhlíkovou stopou, přírodní materiály, výrobní procesy založené výhradně na obnovitelných zdrojích energie, opětovné používání dílů v rámci oběhového hospodářství atd. K samotným procesům výroby však zatím konkrétnější není.
Koncept bude automobilka vystavovat na autosalonu v Paříží (14.–20. října). Podrobnějšího představení vozu skrze vývojovou elektro divizi Ampere se máme dočkat ke konci října.