Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Renault Emblème je vodíkový hybrid pro rodiny. Své emise redukuje už od výroby

Renault Emblème
Renault Emblème
Renault Emblème
Renault Emblème
14 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (9)

Stylová studie je mnohem zelenější než dnešní srovnatelné modely Renaultu, a to nemluvíme o vybraném laku karoserie.

Udržitelná budoucnost je rovněž pro francouzský Renault důležité téma v současném vývoji celé automobilky. Svou vizi ideálního přístupu k produkci a existenci svých vozů nyní předvádí v rámci konceptu Emblème. Rodinný „shooting brake“, jak značka svůj počin označuje, byl navržen s cílem maximalizovat dekarbonizaci během celého životního cyklu vozu. Konkrétně Renault zmiňuje produkci emisí CO2 takzvaně „od kolébky až po hrob“ až o 90 % nižší ve srovnání s dnešními modely, například spalovacím SUV Captur.

Video placeholder
Martin Vaculík a Renault Scenic E-Tech EV87 • Zdroj: auto.cz

Koncept Emblème měří na délku 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,9 metru. Design karoserie s nízkou úrovní střechy (1,52 m) diktovala aerodynamika a kromě zahlazených klik dveří, stěračů schovaných pod úrovní kapoty nebo kamer místo konvenčních zrcátek používá model i aktivní difuzor nebo kompletně zakrytovaná kola. Hodnota koeficientu odporu vzduchu činí slušných 0,25.

Pohonné ústrojí modelu kombinuje dva přístupy – pro jízdu po městě je určena čistě elektrická konfigurace elektromotoru (160 kW) a baterie (40 kWh), zatímco pro delší trasy využívá Emblème vodíkového palivového článku (30 kW) s nádrží na 2,8 kg vodíku. V kombinaci těchto pohonů má koncept dojezd až 1000 km.  

S ohledem na udržitelnost neobsahuje použitý elektromotor pohánějící zadní kola žádné vzácné kovy. Menší NMC (nikl-mangan-kobalt) baterie je popisována jako lehčí, levnější a ekologičtější, načež i používaný vodík si Renault představuje vytvořený pomocí zdrojů obnovitelné energie. Součástí celkového eko-designu byl také cíl nízké hmotnosti vozu, která čítá 1750 kg – ve srovnání například s čistě elektrickým SUV Scénic je tedy Emblème o zhruba 100 kg lehčí.

Renault dodává, že konceptem zkoumá celé množství různých ekologických přístupů: recyklované materiály s nízkou uhlíkovou stopou, přírodní materiály, výrobní procesy založené výhradně na obnovitelných zdrojích energie, opětovné používání dílů v rámci oběhového hospodářství atd. K samotným procesům výroby však zatím konkrétnější není.

Koncept bude automobilka vystavovat na autosalonu v Paříží (14.–20. října). Podrobnějšího představení vozu skrze vývojovou elektro divizi Ampere se máme dočkat ke konci října.

Vstoupit do diskuze (9)