Koncept Volkswagen T-Roc míří do nových segmentů
Volkswagen T-Roc je třídveřové SUV s odnímatelnými střešními panely, které lze schovat do zavazadelníku. Volkswagen jeho designem přibližuje další evoluci vzhledu své rodiny SUV. Přední část je rozdělena horizontálně, což odkazuje na současné modely VW a také zvýrazňuje šířku auta, která je 1,83 metru, což je více než u modelu Tiguan. T-Roc je ale o téměř 25 cm kratší a 20 cm nižší než tento model.
Všechna světla jsou diodová a koncept je vybaven několika kamerami namířenými jak dozadu, tak i dopředu. Na palubě jsou systémy usnadňující jízdu v terénu, například asistent sjezdu z prudkých kopců nebo asistent rozjezdu do kopce. Je také možno zvolit jeden ze třech jízdních režimů, a to pro asfalt, pro off-road a pro jízdu po sněhu. Kromě asfaltového módu je síla rozdělená v poměru 50:50 na přední a zadní kola.
Koncept T-Roc má vznětový motor 2.0 TDI známý z Golfu GTD o výkonu 184 koní a 380 N.m se sedmistupňovou převodovkou DSG, zrychlení na stovku za 6,9 vteřiny, maximální rychlost 210 km/h, a kombinovanou spotřebu 4,9 litru na 100 km, což odpovídá emisím 129 g/km CO2.
Jako téměř vše, co Volkswagen vyrábí nebo plánuje vyrábět, i T-Roc stojí na platformě MQB, to znamená mimo jiné vzpěry McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. Kola na konceptu jsou devatenáctipalcová a jsou obuta do pneumatik s rozměrem 245/45.
Jak ale bude produkční verze vypadat a jaké dostane jméno se letos s ohledem na vzdálené datum uvedení do prodeje pravděpodobně nedozvíme.