Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncernový večírek VW: Dobře už bylo! Auta nikoho nezajímají

Martin Machala Martin Machala 5. 3. 2018
60
55
Zobrazit náhledy (60)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Jako každý rok jsme si nejdůležitější novinky koncernu VW prohlédli v předvečer samotného ženevského autosalonu. Bylo to depresivní.

V době „podieselgateové“ jsou koncernové večírky neporovnatelně méně pompézní, časy sportovních hal, tisíce návštěvníků a Pet Shop Boys jako večírkové kapely jsou dávno pryč. Teď sedíme v hale kousek od výstaviště, lidí je pár desítek, prostory skromné. A na oponě, která nejspíš skrývá koncernové novinky, se vyjímají hesla jako „electric“, „autonomous“, „social movement“ nebo „connected“… Přesně tohle chcete ve spojení s automobilovými novinkami slyšet! Ale třeba se objeví i nějaké auto, u vstupu na nás zatím vesele blikal jenom autonomní koncept sedric, tentokrát převlečený za žlutý školní autobus. Veselé! Nebudu předjímat, třeba nás Matthias Müller, nejvyšší šéf koncernu VW, překvapí. A nebude to všechno jenom autonomní, elektrické a digitální.

Start tiskovky nebyl šťastný. Šéf komunikace Volkswagenu – pan Hans-Gerd Bode, rovnou začal s tím, že automobilový průmysl prochází v posledních letech obrovskými změnami a aktuální vývoj novinky jenom urychlí. Jasně, možnost německého zákazu vznětových aut ve městech. A pak už nastoupil Matthias Müller.

Vzal to nejdřív trochu zeširoka, že nás čeká přelidnění velkých měst a pak… Jsem se trochu ztratil. Že prý to bude chtít nový přístup k mobilitě a že koncern investuje obrovské prostředky do elektromobility… Nic nového. A hlavně konkrétního. Pak se pan Müller znovu vrátil do měst a na příkladech několika megalopolí ukázal, s čím vším se v budoucnu budeme muset potýkat – osobní mobilita už není efektivní a bez car sharingu to prostě nepůjde. A pak je tu nově ustanovený speciální urban team, který velice rozumí potřebám velkých měst a připravuje inovativní řešení. Jsem tady správně na tiskovce o autech? A samozřejmě nesmíme zapomenout na populární start-upy (zmíněné sdílení aut…), které nám všem vytrhnou trn z paty.

Na auta se přece jenom dostalo, přirozeně na ta elektrická a hybridní. Do příštího roku koncern představí jedenáct nových ekomodelů, konkrétně zmíněno bylo Audi e-tron, jehož premiéra je už na spadnutí. Jako největší novinku však Matthias Müller prezentoval projekt Moia, tedy jakýsi volkswágeňácký start-up o moderní mobilitě. Najednou mi připadá, že to bylo strašně dávno, kdy se na koncernovém večírku střídali šéfové jednotlivých značek, aby představovali svá nová auta. Teď v Ženevě stojí vymazlený šéf projektu Moia - Ole Harms, a hovoří o tom, že jezdit v autě sám je něco jako prznit děti. Sdílet budete a hotovo!

Strašně rád bych skončil nějak pozitivně, ale když spadla opona, tak za největší hvězdu byl koncept I.D. Vizzion. Pak se ukázala ještě Škoda Vision X, o kousek dál stálo hybridní Bentley, Porsche zastupoval speciál z vytrvalostních závodů a novou značku Cupra závoďák. Elektrický. Dobře už bylo, kluci a holky! Zítra a pozítří se ale budeme snažit v Ženevě najít i nějaká ta normální auta. Slibuju!

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Chtěl
_MT_
| 6. 3. 2018
Nikdo tě nenutí si každý rok kupovat telefon. Výrobci nemůžou za to, že se někteří neumí ovládat a musí mít to nejnovější. Podobně s "chytrým" kde čím. Základní myšlenky jsou někdy zajímavé. Jo, bývá to na úrovni hraček. Ale spousta lidí si ráda hraje. Největším problémem těch "chytrých" nesmyslů bývá mizerná implementace. Tak chvátají, aby to dostali k zákazníkům, že vyprodukují zmetek. Nemluvě o fascinaci se sběrem informací. Sbírat nejlépe kdejakou blbost, nehledě na zákony, ono se to na serverech nezkazí a kdo ví, jestli někdy nepřijdeme na to, jak to zpeněžit.
Chtěl
_MT_
| 6. 3. 2018
Pochybuji, že máme nějaký vyšší cíl. V tomhle jsme pořád zvířata. Jsme dost chytří na to, abychom celkem úspěšně unikali přirozeným regulačním mechanismům. Ale ještě ne tak chytří, abychom se zvládali regulovat sami.
Automobilová sebevražda
fOE
| 6. 3. 2018
Soros mu tam nechybi, ten ted zaskakuje na Slovensku. >:D
Avatar - Blue Sun
Chtěl
Blue Sun
| 6. 3. 2018
Spíš k udržení zisku, nebo ještě lépe k udržení takového zisku, který zaručuje stále stejné postavení a životní úroveň. Jelikož s inflací klesá hodnota peněz, a zároveň klesá životnost výrobků, je i potřeba více peněz na to, abys vůbec udržel stávající stav životní úrovně. Natož se posunout někam více.
Chytrá pračka... to už existuje? Teda kromě té, co mám doma, ta je samozřejmě tak chytrá, jak chytrý jsem já, tedy naprosto geniální...
Avatar - Blue Sun
Chtěl
Blue Sun
| 6. 3. 2018
Tím ale jen potvrzuješ, co říkám od počátku. Systém musí nastavit město, tedy koncepčně. To je strašně těžké.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku