Končící Ford Mustang GT350 nahradí Mustang Mach 1. Zamíří i do Evropy?
Okruhově laděný Mustang GT350 pomalu končí, jeho místo však brzy zastoupí Mustang Mach 1, který by se měl stát globálním modelem.
Automobilka Ford nedávno oznámila, že během letošního podzimu plánuje ukončit výrobu okruhově zaměřeného Fordu Mustang GT350 i jeho sourozence GT350R. Oznámení samozřejmě rozesmutnělo nejednoho milovníka tohohle fantasticky znějícího stroje, pod jehož kapotou byl uložen atmosférický 5.2 litrový motor V8 VooDoo o výkonu 392 kW (533 k). Jenže se vlastně nejedná o nic nečekaného.
Již od začátku produkce se totiž vědělo, že výroba verzí GT350 a GT350R bude omezenou záležitostí. Ford už má navíc za dvojici GTček připravenou náhradu, která by rozhodně neměla být žádným zklamáním. Půjde totiž o Ford Mustang Mach 1 s 5.0 litrovou V8 Coyote, který nabídne až 358 kW (480 k) a 569 N.m točivého momentu.
Náhrada slabšího GTčka modelem Mach 1 by přitom mohla mít pro evropské zákazníky jeden celkem důležitý přínos. „Mach 1 se stane globálním modelem, zatímco GT350 nebyl,“ uvedl v rozhovoru pro magazín Muscle Cars & Trucks marketingový manažer modelu Mustang. Globální poptávka po Mustangu je totiž obrovská, jak vzápětí dodal.
Na domácím trhu by pak současná nabídka modelů GT350/GT350R, Mach 1 a GT500 možná dělala jen neplechu a vozy by si vzájemně konkurovaly, což je to poslední, co by teď Ford mohl chtít. Podle zpráv Muscle Cars & Trucks totiž prodeje Fordu v zámoří klesly o cca 5 procent, přičemž samotný Mustang klesl o cca 17,67 procenta.
Ford pravděpodobně dobře ví, co výměnou GT350 za model Mach 1 dělá. Přesto je trochu smutné, že s GT350 zmizí z nabídky i 5.2 litrový motor VooDoo s plochou klikovou hřídelí, který má naprosto fantastický a nezaměnitelný zvuk. Automobilka přitom zatím ani nenaznačila, zda už má pro motor nové uplatnění.
S modely GT350/GT350R, určenými pouze pro severoamerický trh, ovšem z nabídky automobilky zmizí i globální model Bullit, který se pro velký zájem dostal po omezenou dobu do standardní nabídky značky (a to i v Evropě). Mustang Mach 1, pokud se tedy dostane i na evropské trhy, by tak měl být náhradou hned za dva stroje.
Ve Fordu se ale opravdu snažili, aby Mach 1 nezklamal. Kromě silného motoru s komponenty z GT350 totiž dostal i upravený podvozek a upravenou karoserii s několika funkčními prvky. Nyní tak zbývá jen zodpovědět otázku, kdy a za kolik se objeví na trhu. Na tom severoamerickém ho očekávají na jaře příštího roku.