Nový Raptor nejspíš nabídne i motor z Mustangu Shelby GT500
Příští generace Raptoru by mohla dostat rovnou dvě motorizace. Kromě základního šestiválcového hybridu se stále častěji mluví o přeplňovaném osmiválci z extrémního Shelby Mustang GT500.
Zhruba v polovině tohoto roku představila automobilka Ford novou generaci legendárního Fordu F-150. Čekání na novou generaci jeho ostré verze s označením Raptor však dočasně zastínila automobilka RAM, která představila svůj extrémní pick-up 1500 TRX. A pod kapotu mu nadělila to nejlepší, což muže koncern FCA nabídnout.
Řeč je samozřejmě o kompresorem přeplňovaném osmiválce 6.2 HEMI, který nabízí maximální výkon 523 kW (712 k) a točivý moment až 880 N.m. Tím RAM dalece překonal současnou generaci Fordu F-150 Raptor, pod jehož kapotou se ukrývá pouze přeplňovaný vidlicový šestiválec EcoBoost. Odpověď by však měla přijít s jeho novou generací.
Samotný Ford sice o novém Raptoru mlčí, podle informací amerických kolegů z TFL by však nová generace mohla nabídnout rovnou dvě motorizace. Základem bude výkonný šestiválcový hybrid PowerBoost HO, zatímco vrcholná verze by měla nabídnout kompresorem přeplňovaný osmiválec.
Pod označením PowerBoost se má ukrývat nový hybridní šestiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, zatímco zkratka HO značí „High Output“ – tedy vysoký výkon. Již původní spekulace hovořily o výkonu přes 450 koní, podle TFL se však možná dočkáme až téměř 500 koní.
Role elektromotoru u podobně výkonného monstra s dvojicí turbodmychadel je zatím záhadou, nicméně ani v zahraničí to nikoho příliš nepálí. Pozornost se totiž v upírá především na silnější motorizaci, kterou by měl být 5.2 litrový kompresorem přeplňovaný osmiválec z modelu Shelby Mustang GT500.
Zatím sice není jisté, zda se automobilka rozhodně tento motor v Raptoru použít, podobná spekulace se však objevuje již poněkolikáté a navíc by to byla téměř dokonalá odpověď na konkurenční RAM 1500 TRX.
Pro připomenutí dodáváme, že 5.2 litrový osmiválec pod kapotou Shelby Mustang GT500 nabízí maximální výkon 760 koňských sil a točivý moment až 847 N.m, což z modelu udělalo nejvýkonnější silniční Ford v historii automobilky. Akceleraci z 0 na 160 a opětovné zastavení vůz zvládá dokonce rychleji než Bugatti Veyron.
Drobnou vado na kráse Raptoru s osmiválcem by však mohla být skutečnost, že se nejspíš bude jednat pouze o limitovanou edici. Jsme si ale jistí, že zámořští milovníci rychlých pick-upů budou rádi alespoň za pár kousků. My na starém kontinentu si pak nejspíš budeme muset vystačit pouze s RAMem TRX, neb s oficiálním dovozem Fordu F-150 to moc pozitivně nevypadá.