Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Mach-E GT oficiálně: Má 465 elektrických koní a stovku za 3,5 sekundy

Stanislav Kolman
Diskuze (41)

Modrý ovál dnes oficiálně představil vrchol nabídky čistě elektrického SUV Mustang Mach-E. A se štítkem GT slibuje hodně svižné svezení.

Není to tak dávno, co Ford světu ukázal brutální verzi elektromobilu Mustang Mach-E 1400, která měla dokázat, čeho všeho je modrý ovál v otázce čistě elektrického pohonu schopný. Krátce poté se světu představuje Mustang Mach-E GT. Nemá sice 1400 koní a další tolik brutální parametry, i jeho schopnosti ale rozhodně stojí za zmínku.

Gétéčko ždímá ze dvou elektromotorů výkon 346 kW (465 k) a 830 newtonmetrů točivého momentu. To v praxi znamená zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy, přičemž auto může pokračovat na maximální rychlost 200 km/h. Ford se v tiskové zprávě neostýchá zmínit ani konkurenci a říká, že akcelerace auta je shodná s konkurenční Teslou Model Y.

Mustang Mach-E GT je standardně vybaven akumulátorem s využitelnou kapacitou 88 kWh, jenž dle metodiky WLTP vystačí na dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití. Elektromobil podporuje nabíjení o výkonu až 150 kW a protože je Ford součástí projektu IONITY, můžete se zvýhodněným tarifem čerpat energii právě u těchto stojanů.

Video se připravuje ...

Specifikem sportovní varianty GT nejsou jen dvacetipalcová kola z lehkých slitin, ale i adaptivní odpružení, červeně lakované brzdové třmeny a unikátní barvy exteriéru. Uvnitř pak najdeme obrovský 15,5“ displej multimediálního systému s Full HD rozlišením a novou generací komunikačního a zábavního systému SYNC. Součástí kabiny jsou rovněž sedadla Ford Performance a specifický sportovní volant.

„Mustang Mach-E GT ukazuje, jak doopravdy vypadá elektrický výkon. Ale není to jen o síle, když ji nemůžete řádně používat. Proto jsme si dali záležet na tom, aby si lidé mohli vychutnat elektrifikovaný zážitek při jízdě v Mustangu a zároveň rychle a snadno dobíjeli vůz napříč celou Evropou,“ pochvaloval si prezident evropského zastoupení značky Stuart Rowley kooperaci v projektu IONITY.

Vrchol řady Mustang Mach-E bude v Evropě dostupný ke konci roku 2021. Na oficiální české ceny si zatím ještě musíme počkat, ale zohledníme-li aktuální cenovou politiku značky, lze předpokládat, že se tohle výkonné elektrické SUV hravě přehoupne přes dva miliony korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (41)

Doporučujeme

28. 9. 2020 03:05
Re: mustoš
Seš opravdu tak blbej, nebo tady jen schválně provokuješ?! ;-\
28. 9. 2020 03:03
Re: Děkuji, takového "Mustanga" až si Ford nechá!
Ne, je to automobilová potěmkinova vesnice, která sprostě zneužívá toto ikonické jméno! :-( :no: :no: :no:
27. 9. 2020 21:39
Re: Friťaku
Seš moc velký pesimista. S mustangem 5.0 V8 Convertible jsem měl tu čest pár dní jezdit a lidi si mohli i v dnešní době hlavy vykroutit, na pumpě mě fotili kluci mobilama a musel jsem otevírat motor a odpovídat na spoustu všetečných otázek! A palce nahoru od míjených lidí už jsem ani nespočítal. Tak daleko zase degenerace mladých (a nejen mladých) Čech ještě naštěstí nedošla, aby nebyli nadšení z pořádného normálního Mustangu! :-) :-) :-) :yes:
27. 9. 2020 21:34
Re: Problem elektrickych aut
A jaký je požitek z jízdy a designu proti normálnímu Mustangu? V řádech promile! :-[] :-[] :-[]
27. 9. 2020 15:47
Re: Friťaku
Prečo by ti malo byť ľúto človeka, ktorému stačí appka v mobile na zvuk motora? To ako existuje nejaké pravidlo, že sa musí zvuk V8 páčiť každému. Vieš ono existuje aj také niečo ako tvoji susedia, ktorí sa určite tešia z každého ranného štartu alebo každého neskorého príchodu domov. A tiež existuje aj také niečo ako štatistika, ktorá je nekompromisná, a ukazuje, že aktuálnu generáciu ľudí zaujímajú tieto mechanické veci čoraz menej, šoférovanie ich obťažuje a pri kúpe auta je jednou z najdôležitejších vecí infotainment. A dovolím si tvrdiť, že celkovo už aktuálnu generáciu zaujímajú autá čoraz menej. Veľa ľudí už ani nevie čo to je AMG alebo M, akú majú hnanú nápravu alebo koľko majú valcov. Za Ferrari sa na ulici už ani neobzrú. Keď som bol malý chlapec a po ulici išiel superšport, všetci chalani sme sa s otvorenými ústami otáčali. Teraz každý čumí do mobilu a neotočia sa ani keby išla okolo väčšia exotika ako Zonda alebo Chiron. Proste nezáujem, autá sú predmetom obdivu už len zanedbatelnej a neustále sa zmenšujúcej skupiny populácie. Takže svoju V8 si môžeš v tomto svete už vopchať vieš kam :) Nech ťa teší aspoň to, že robí radosť tebe, to je najdôležitejšie :yes: