Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Tata Altroz je taková Fabia podle Indů. Jak působí naživo?

David Bureš David Bureš 7. 3. 2019
14
6
Zobrazit náhledy (14)
Tata Altroz Tata Altroz Tata Altroz Tata Altroz Tata Altroz  EV Tata Altroz  EV Tata Altroz  EV Tata Altroz  EV Tata Altroz  EV
Také v Indii reagují na aktuální trendy, a tak se nový malý hatchback představuje v Ženevě v konvenční i elektrické verzi.

Britské značky Jaguar a Land Rover sice na letošním ročníku ženevského autosalonu chybí, jejich mateřská automobilka, indická Tata, ale na výstavišti Palexpo svůj stánek má. Chlubí se především novým malým hatchbackem Altroz, který jsme si v Ženevě detailněji prohlédli. Jak taková indická Fabia působí naživo?

První dojmy jsou pozitivní, protože pětidveřový hatchback dlouhý 3.988 mm, široký 1.754 mm a vysoký 1.505 mm vypadá k světu. Design s protaženými, rozdělenými světlomety a výrazně tvarovanou zádí je originální a nápaditý a v rámci konkurence by rozhodně nezapadl. Výhodou je i zvýšený podvozek, který si jistě skvěle poradí s nástrahami indických necest.

Sama automobilka hovoří o designérském jazyku Impact 2.0, které využívá ostřejší tvary než dosavadní vozy značky. Inspirace konceptem Tata 45X, prezentovaným v Ženevě loni, je však hodně volná.

Tata Altroz – srovnání rozměrů indického modelů s evropskými malými hatchbacky
ModelTata AltrozRenault ClioCitroën C3Ford FiestaSeat IbizaŠkoda FabiaVW Polo
Délka (mm)3988404839964040405939974053
Šířka (mm)1754179817491735175017321751
Výška (mm)1505144014741476144414671461
Rozvor (mm)2501258325402493256424702551

To vnitřek už trochu zklame. Automobilka sice Altroz prezentuje jako prémiový městský automobil, uvnitř je ale přece jen lacinějšího ražení. Evropě jsme zkrátka zvyklí na vyšší kvalitu, v tomto směru Tata odpovídá domácímu trhu. Sice tu je semišové čalounění stropu nebo částečně digitální přístrojový štít (obrazovku doplňuje analogový tachometr), některá tlačítka ale nelícují příliš přesně a také jejich odezva není příliš poctivá, jako jsme zvyklí u aut evropských značek. Použité plasty jsou pak samozřejmě tvrdé jako kámen. Samotný design je ale zajímavý, navíc podle dnešních trendů, s volně stojící obrazovkou multimediálního systému na vrchu palubní desky.

Z uživatelského hlediska příliš nepotěší tlusté A sloupky omezující výhled ven, naopak prostor vzadu odpovídá dané kategorii. Tedy před koleny tu moc místa není, se svými 184 centimetry se při posazení za sebe už koleny dotýkám sedadla před sebou, nad hlavou ale zbývá dostatečná rezerva. Špatný se nezdá ani hluboký zavazadelník s dostatečným prostorem pod podlahou pro rezervu, jeho objem ale Tata neuvádí.

Také Indové reagují na aktuální trendy, a tak se Altroz v Ženevě představuje v konvenční verzi se spalovacím motorem, tak v elektrickém provedení. Jeho stavbu umožňuje nová platforma ALFA (agilní lehká flexibilní architektura), která je do budoucna připravena na zástavbu nejen elektrického, ale také hybridního pohonu. Altroz je prvním vozem, který ji využívá.

V prvním případě pod kapotou pracuje zážehový tříválec o objemu 1198 cm3, který je naladěn na 75 kW a 140 N.m. Spárovaný je s pětistupňovým manuálem. Výkon elektrovarianty Altroz EV Tata neuvádí, vůz má však ujet 250 až 300 kilometrů, přičemž jeho baterie se na 80 % své kapacity mají umět dobít za 60 minut.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

tata altroz
VŘSDR
| 7. 3. 2019
V posedlosti Škody nevíš s kým jiným to srovnávat!
Avatar - traveldrive
už ne*erte do všeho pi*omou škodovku...
traveldrive
| 7. 3. 2019
Odvážny a moderný dizajn ako má táto Tata, nebude mať Fabia ani 50 rokov. O podobnom interiéri môžu škodováci žiaľ len snívať.
Avatar - H/K_svwet
už ne*erte do všeho pi*omou škodovku...
H/K_svwet
| 7. 3. 2019
ukol znel jasne... ved to pozname... a zrovna pri skodovke chyba v tabulke.. aky to paradox

PS: bocny profil je inak celkom super [odkaz] ... parada nahodou ... tata ma dnes uz moderne a zaujimave vozy... napriklad aj nove SUV harrier [odkaz] :yes:

zabudnime uz na tatu nano... prave tato indicka znacka ( ale aj indicka mahindra ) spolu s niektorymi cinskymi znackami ( geely a pod ) robia dnes najvacsie pokroky a dnes je by som povedal tata uz minimalne aspon pred europskou daciou ked uz nie rovno na urovni nejakeho fiatu :yes:
Avatar - H/K_svwet
tata altroz
H/K_svwet
| 7. 3. 2019
je v prvom rade tata altroz ziadna indicka fabia

inak razvor fabie je 2470mmm a nie 2455mm ked sme uz pritom ... opravte si to... ;-)
.
nippon
| 7. 3. 2019
Z 1,2 - ky vymackali 100 k a 140 Nm?! Rešpekt

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku