Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID. Buzz přijíždí na nových fotkách. Prozrazuje informace o výrobě i dojezdu

Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ
40 Fotogalerie
Diskuze (4)

Elektrická dodávka VW se stále schovává pod vrstvou maskování, ještě letos se jí ale dočkáme na našich cestách.

Automobilka Volkswagen co nevidět rozšíří nabídku elektromobilů ID. o nového člena. Po elektrickém hatchbacku ID.3 a crossoveru ID.4 obohatí paletu elektrobusík vycházející z konceptu ID.Buzz. Hrstka novinářů už dostala příležitost svézt se prvními prototypy, které sice zůstávají zahaleny vrstvou maskovací fólie, o tvarech a designu samotného auta však ledacos prozrazují. Přesvědčit se ostatně můžete v přiložené fotogalerii.

V souvislosti s jízdami značka uveřejnila také několik důležitých čísel. Dozvěděli jsme se například, že základní verze je 4712 mm dlouhá, 1985 mm široká a 1937 mm vysoká (užitkové provedení je ještě o milimetr vyšší). Rozvor náprav má hodnotu 2988 milimetrů a zavazadlový objem osobní varianty nabídne 1121 litrů, zatímco užitkové provedení disponuje nákladovým prostorem 3,9 m3.

Video placeholder
Volkswagen TD. Buzz - upoutávka • Zdroj: Volkswagen

Nepřekvapí ani technika v útrobách, která kopíruje nabídku menších elektromobilů VW. Elektrická dodávka nejprve dorazí v provedení s jedním elektromotorem vzadu o výkonu 150 kW a 310 newtonmetry točivého momentu. Akumulátor v podlaze má celkovou kapacitu 82 kWh, respektive využitelných 77 kWh. Na certifikovaný dojezd metodikou WLTP si budeme muset ještě počkat, předběžně se ale hovoří o 400 kilometrech na jedno nabití. Maximální rychlost dodávky je elektronicky omezena na 145 km/h. Silnější varianty včetně verze s pohonem všech kol dorazí později.

Světová premiéra vozu je naplánována na 9. března letošního roku a ukázat by se měly obě varianty, tedy osobní i užitková. Start produkce obou provedení je naplánován na první polovinu letošního roku, prodeje na vybraných evropských trzích odstartují na podzim. Novináři zkoušející prototypy si pochvalují především prostornost vozu a jízdní vlastnosti ne nepodobné osobním MPV, stejně jako je tomu u nového Multivanu T7. Osobně se přesvědčíme co nevidět.

Vstoupit do diskuze (4)