Kontrakt na látkovou střechu Fiatu 500 Cabrio získala Magna
Fiat už v květnu letošního roku potvrdil, že retrostyl miniautomobilu Fiat 500 bude mít své pokračování v otevřené verzi. Během kongresu Automotive News Europe to řekl Roberto Giolito, šéfdesignér značky Fiat. Do této funkce byl Giolito jmenován teprve v minulém roce, mj. díky úspěchu aktuální pětistovky, kterou spoluvytvářel. Jeho dílem je mj. také originální šestimístné MPV Fiat Multipla.
Aktuální zprávou je uzavření dohody s firmou Magna Car Top Systems, která bude spolu s Fiatem otevřenou pětistovku vyrábět. Střešní sety bude Magna CTS do polotovarů Fiatu 500 montovat ve výrobním parku Millenium Logistic Parc v polských Tychách, rodišti všech současných pětistovek.
Magna Car Top Systems je globálním systémovým dodavatelem střešních systémů všech kategorií od střešních oken a panoramatických střech přes látkové střechy roadsterů až po skládací pevné střechy kabrioletů. V rámci dodávky obvykle nabízí kompletní vývojářský servis od návrhu designu, stavby prototypu až po dovedení projektu do sériové výroby. Magna Car Top Systems je dceřinou firmou Magna International Inc. která již s Fiatem velmi úzce spolupracuje. Největším kontraktem byl zřejmě vývoj aktuálního Fiatu Bravo.
Nový kabriolet Fiat 500 má mít jednoduchý design a stejně jako hatchback má zůstat dostupným autem pro široké vrstvy. Střecha bude látková, což ale prý neznamená, že by se Fiat chtěl vzdát veškerého pohodlí posádky. Podle Giolita pokročil vývoj materiálů pro látkové střechy v posledních letech o velký krok kupředu a řada nevýhod (nízká tuhost, netěsnost) už byla odstraněna.