Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kopa šrotu za 1,1 milionu Kč. Tolik stojí zbytky Mercedesu 190 SL

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Zbytky pravostranného Mercedesu 190 SL mají vysokou cenu potvrzenou odklepnutou aukcí. Hromada rezavého železa má potenciál vydělat ještě víc. 

Dobrým příkladem prvoplánově odsouzené kopy šrotu je nedávná aukce H&H Classics. Britský prodejce odklepal dražbu žalostných zbytků postrádající základní díly bývalého luxusního roadsteru s hardtopem. Mercedes-Benz takových vyrobil v letech 1955–1963 přes 25.800 kusů, ale pouze dvě procenta celé edice 190 SL vyjela s volantem na opačné straně.

Pro modelový rok 1961 sjelo z výrobní linky 3.792 kusů 190 SL, z nichž 562 bylo v pravostranné konfiguraci. Do limitované série patří draze vydražená hromada železa. Odhozené pozůstatky ze stodoly jsou minimálně 33 let mimo provoz, ani tehdy nebyly v bůhvíjakém stavu, protože se jednalo o nákup za účelem restaurování majitele už jednoho exempláře 190 SL, druhý měl být rodinným projektem.

Poškozený mercedes byl zaparkovaný pod střechu garáže situované do provizorní restaurátorské dílny. Otec se svým svěřencem oddalovali zahájení kompletní opravy, po odhodlání začít zjistili ještě větší nedostatky zanedbávaného jednorožce. Autu chyběl motor, převodovka, zadní náprava a další součásti údajně rozkradené a rozprodané před troufalým servisem.

Majitel opožděně zareagoval přesunutím rozebraného torza pod plachtu do suché kůlny. Po více než 30 letech rozkladu přišel čas prodeje, aby se vraku ujal svědomitější restaurátor schopný vrátit roadsteru bývalou slávu. Rezavá kostra překvapivě udržela hodnotu, možná z důvodu přítomnosti originálních dílů.

Původní odhad ceny vozu byl stanoven mezi 25 a 35 tisíc liber (732.000 a 1.000.000 Kč), přičemž kladívko ohlásilo definitivní kupní částku nad předpokládanou hranicí. Někdo byl ochotný dát 38.250 liber neboli 1,1 milionu korun. Vstupní investice dává smysl až po kompletaci oholeného mercedesu, který by mohl mít u sběratelů výslednou hodnotu i šestkrát vyšší – záleží na kvalitě opravy nejlépe z přiložených součástek. Rekord H&H Classics za 190 SL dosahuje sumy přesahující 200 tisíc GBP (6.000.000 Kč).

Stylový veterán využíval pohon čtyřválcovým benzínovým motorem OHC o objemu 1,9 litru s dvěma dvojitými karburátory Solex, energie putovala na kola přes čtyřstupňovou plně synchronizovanou manuální převodovkou. Vzniklo také několik šestiválcových prototypů nasazených do závodů rallye i kolem bájného Nürburgringu.

Video se připravuje ...

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme