Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krize? Kdepak. Bentley zažívá nejziskovější rok ve své 102leté historii

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 31. 10. 2021 • 11:13
23
7
Zobrazit náhledy (23)
Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar Bentley Mulliner Bacalar

Jen za první tři čtvrtletí letošního roku pokořila automobilka Bentley provozní zisk ze svého nejúspěšnějšího roku 2014.

Od počátku letošního roku vykázala společnost Bentley provozní zisk ve výši 275 milionů eur (přes 7 miliard korun). To je v porovnání s rokem 2014 – nejúspěšnějšími dvanácti měsíci v historii značky – více o 105 milionů eur.

Jen za letošní rok prodala luxusní automobilka 10.934 vozů, tedy o 46 % více než v loňském roce zasaženém pandemií, ale také o 53 % více oproti roku 2019. Pro značku je nejdůležitější čínský trh, kde se prodeje povedlo zdvojnásobit, výrazné nárůsty hlásí také v Americe či Asii.

Automobilka zatím neprozradila, které modely jsou letos nejprodávanější. V posledních dvou letech uvedla na trh zcela nový Flying Spur, modernizované SUV Bentayga a řadu nových derivátů modelu Continental. Vzácná limitovaná edice Mulliner Bacalar o deseti kusech je rovněž rozebrána.

video

„Finanční výsledky z prvních devíti měsíců tohoto roku jsou potvrzením, že jsme na správné cestě k udržitelnému obchodnímu modelu, který je klíčovým prvkem naší strategie,“ uvedl Adrian Hallmark, generální ředitel Bentley.

Hallmark dále uvedl, že finanční úspěchy přicházejí po tříletém investování do produktů a zlepšení produktivity. Pomohla rovněž restrukturalizace některých operací a paradoxně i pandemie koronaviru, která po překonání nejkrizovější fáze přinesla na některých trzích příznivější podmínky.

Byť má vedení automobilky z dosažených úspěchů radost, vize pro příští roky se nemění. „Naším cílem je stát se finančně odolnou a konzistentní značkou, která prodává luxusní vozy po celém světe. Chceme tento úspěch přenést do příštího roku a pokračovat v cestě k plné elektrifikaci celé naší modelové řady,“ dodává Hallmark.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
1. 11. 2021 00:55
Re: Vzestup prodeje luxusních značek je hrobem autoprůmyslu
EU tak dokonale snižuje emise, že výroba elektřiny v uhelných elektrárnách je za říjen v 60% zemí EU nejvyšší od roku 1990 :-) :-) :-) :-)

A spotřeba uhlí domácností (kotle, kamna) a topné nafty vč klasické nafty je nejvyšší za posledních cca 15 let, protože lidi odmítaj platit zálohy 20 000 kč :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
1. 11. 2021 00:52
Re: Bentley nemá problémy
Jenže někteří zastavují výrobu nebo maj problémy s prodejemi na určitých trzích, to se Bentley, RR či Lamba a Ferrari faaakt netýká.

A sklady maj plný chipů ai materiálů....
31. 10. 2021 22:47
Re: Bentley nemá problémy
Stejne su na tom skoro vsetky automobilky, si pozri cisla. Je to pre nich dobre obdobie, kazdy predava drahsie, lepsie vybavene auta, holobyty sa ani nevyrabaju. Kamos siel kupit na firmu 4 najlacnejsie golfy, tak ho vysmiali, ze si moze pockat rok. Golfy vo fulke mu vedeli dat do troch mesiacov.
Avatar - lordlord
31. 10. 2021 17:24
kup
ještě nedavno se psalo, že na každém autě prodělává...
Avatar - rohYpnol
31. 10. 2021 16:34
Vzestup prodeje luxusních značek je hrobem autoprůmyslu
Jak napsali i kolegové výš, tohle není signálem úspěchu, ale důkazem rozvratu a krize.

Mimochodem proč bohatí kupují jak splašení? Protože vědí, že jim EU zničí možnost užívat si skvělých velkoobjemových a charismstických motorů.

Tento výkvět a chlouba autoprůmyslu je prostě především v EU nežádoucí. EU nařizuje bezrizikový život, kde nás stát musí ve jménu ekologie chránit před vším tak vehementně a urputně, že nás nechrání před absolutně ničím.

EU není schopna nás ochránit před covidem, protože nařídit očkování je nepřípustné, zatímco narizovat EV mobilitu, černé skříňky do aut přípustné je stejně jako omezování rychlosti na 30 kmh ve městech. Nemáme právo se zabít v automobilu, ale máme právo zabíjet lidi nákazou covidu..

EU chrání trh a spotřebitele tak dokonale, že skoro milion domácností přijde o dodavatele energií. EU tak dokonale chrání trh, že vytvoří šílenou tsunami v cenách energií vlastní nečinnosti a neschopností. Naprosto šílený svět.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud