Krize? Kdepak. Bentley zažívá nejziskovější rok ve své 102leté historii
Jen za první tři čtvrtletí letošního roku pokořila automobilka Bentley provozní zisk ze svého nejúspěšnějšího roku 2014.
Od počátku letošního roku vykázala společnost Bentley provozní zisk ve výši 275 milionů eur (přes 7 miliard korun). To je v porovnání s rokem 2014 – nejúspěšnějšími dvanácti měsíci v historii značky – více o 105 milionů eur.
Jen za letošní rok prodala luxusní automobilka 10.934 vozů, tedy o 46 % více než v loňském roce zasaženém pandemií, ale také o 53 % více oproti roku 2019. Pro značku je nejdůležitější čínský trh, kde se prodeje povedlo zdvojnásobit, výrazné nárůsty hlásí také v Americe či Asii.
Automobilka zatím neprozradila, které modely jsou letos nejprodávanější. V posledních dvou letech uvedla na trh zcela nový Flying Spur, modernizované SUV Bentayga a řadu nových derivátů modelu Continental. Vzácná limitovaná edice Mulliner Bacalar o deseti kusech je rovněž rozebrána.
„Finanční výsledky z prvních devíti měsíců tohoto roku jsou potvrzením, že jsme na správné cestě k udržitelnému obchodnímu modelu, který je klíčovým prvkem naší strategie,“ uvedl Adrian Hallmark, generální ředitel Bentley.
Hallmark dále uvedl, že finanční úspěchy přicházejí po tříletém investování do produktů a zlepšení produktivity. Pomohla rovněž restrukturalizace některých operací a paradoxně i pandemie koronaviru, která po překonání nejkrizovější fáze přinesla na některých trzích příznivější podmínky.
Byť má vedení automobilky z dosažených úspěchů radost, vize pro příští roky se nemění. „Naším cílem je stát se finančně odolnou a konzistentní značkou, která prodává luxusní vozy po celém světe. Chceme tento úspěch přenést do příštího roku a pokračovat v cestě k plné elektrifikaci celé naší modelové řady,“ dodává Hallmark.