Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Roemo Guilia
Dodge Lil' Red Express
Ferrari F40
Chevrolet Corvette C1
10 Fotogalerie

Která auta mají nejhezčí výfuky? Co říkáte na tahle?

Výfukový systém je hlavně funkční zařízení, které odvádí ze spalovacího motoru zplodiny, vznikající při spalování paliva. Jenže jeho vyústění může být také pěkný designový prvek.

A tak jsme dali dohromady 10 sériových vozů (tedy bez tuningu, konceptů a závoďáků), u kterých se nám výfuky líbí asi nejvíc. Je samozřejmě možné, že jsme na nějaké auto zapomněli, i proto přivítáme, když nám napíšete vaše favority. 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

U rychlé Alfy Romeo se nám líbí, jak jsou čtyři koncovky nápaditě, ale přitom jednoduše, zapracované do difuzoru. Tohle řešení tak připomíná spíš závodní vůz než sportovní sedan.

Dodge Lil' Red Express

Tento pick-up je jedním z nejpozoruhodnějších automobilů americké historie, který by si zasloužil samostatný článek. Představen byl v roce 1978 a i když byste to možná na pohled neřekli, ve své době šlo o nejrychlejší americké auto. Jako pick-up totiž nepodléhal emisním nařízením, která vznikla v důsledku ropné krize, takže mohl nabídnout opravdu výkonný motor. Pod kapotou tak byl osmiválec o objemu 5,9 litru a výkonu 225 koní. Výfuky pak připomínaly řešení známé u tahačů.

Ferrari F40

Jeden z nejlepších a nejznámějších supersportů všech dob poháněl 2,9litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, to je známá věc. Netradiční však je, že F40 měla tři koncovky výfuku. Ta prostřední byla samostatným vývodem obtokového ventilu turba.

Ford GT (od roku 2017)

Druhá generace amerického supersportu na předchůdce navazuje dvěma velkými oválnými koncovkami výfuku, které ústí uprostřed zádi. U nejmodernějšího provedení tohle řešení ještě zdůrazňuje umístění výš od země, aerodynamické provedení zádi a obrovské křídlo.

Chevrolet Corvette (C1)

U první Corvette koncovky výfuku trochu nenápadně trčely přímo z karoserie, což je zajímavý designový prvek.

Mercedes-AMG GT R

Německé kupé má na první pohled jen jednu velkou (byť "rozpůlenou") koncovku uprostřed difuzoru. Jenže bližší zkoumání prozradí ještě dva menší hranaté vývody po stranách. Ty jsou funkční, jen když auto jede v režimu Race.

Mercedes-Benz SLR McLaren

Tento Mercedes má výfuk vyvedený hned za motorovým prostorem do stran. Je to hlavně proto, že SLR chtělo vzdát hold závodnímu vozu 300 SLR Stirlinga Mosse, který to měl podobně. A navíc u takového řešení už nezbývá moc prostoru na tlumič, což má pozitivní vliv na zvuk.

Pagani Zonda

Zonda je umělecké dílo, u něhož je snad každý detail úžasný. Platí to i o čtveřici koncovek výfuku, které jsou sdruženy do kruhového "rámečku" uprostřed zádi.

Porsche 918 Spyder

U Porsche 918 Spyder najdeme vyústění výfuku hned za motorem - a směrem vzhůru. Jde o řešení, které snižuje hmotnost, šetří místo a redukuje zpětný tlak.

TVR Sagaris

Britský sporťák dostal hned několik zvláštních prvků (třeba podivný spoiler), vyvedení výfukového systému musíme zařadit mezi ně. Jde totiž zjednodušeně řečeno o dvě trubky trčící z nárazníku do stran.