Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada modernizuje výrobu. Výrazné zkrácení montážní linky zlepší kvalitu

David Bureš David Bureš 28. 3. 2020 • 03:11
23
3
Zobrazit náhledy (23)
Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan Lada Vesta Cross sedan

Domovská továrna ruské automobilky AvtoVAZ v Toljatti byla výrazně upravena. Výsledkem má být efektivnější a kvalitnější výroba.

Zatímco většina automobilových továren napříč Evropou v rámci prevence před dalším šířením koronaviru pozastavila svůj provoz, ruská automobilka AvtoVAZ funguje dál a tvrdí, že zastavení produkce ani v následujících dnech neplánuje. A navíc hlásí, že pokračuje v modernizaci svých výrobních prostorů, aby mohla nabízet lepší produkty než dosud.

K rozsáhlým úpravám továrny v domovské Toljatti došlo už během loňského roku, a to v rámci snahy posílit kontrolu kvality a zároveň optimalizovat výrobu pro snížení výrobních nákladů. Zefektivnění prací přitom vychází z metod aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, jíž je značka Lada dnes součástí. AvtoVAZ tudíž dnes nejenže vyrábí auta podle posledních standardů aliance, ale také vyrábí komponenty pro užití nejen v ruských továrnách, ale také těch zahraničních.

Klíčovou součástí těchto  úprav byla modernizace montážní linky pro Ladu Granta, která se v rámci optimalizace produkce zkrátila o neskutečných 560 metrů. Snížení počtu montovaných vozidel na lince má za cíl zvýšit výrobní kvalitu.

Mimo to byl snížen počet dopravníků a zároveň bylo použito osm robotických vozíků pro automatické dodávání komponentů na jednotlivé části linky. Koncepce montáže vychází z toho, že pro každé auto je vytvořena sada komponentů v souladu s jeho konfigurací. Robotické vozíky synchronizované s rychlostí linky následně tyto sady dodají na odpovídající montážní stanoviště, kde je pracovníci na konkrétní auto namontují. Nové řešení přitom zlepšilo dodržování dodávacího rytmu o 23 procent.

V závodě bylo též instalováno osm dalších robotů, které jsou zodpovědné za svařování kritických bodů rámu a karoserie pro fixaci geometrie vyráběného automobilu. Na svařovací lince pro modely Xray a Largus tak nyní pracuje 13 robotů, přičemž letos mají být do provozu uvedeny další dva. Také tato robotizace přispěla ke zvýšení účinnosti produkce.

„Jako součást mezinárodní společnosti přijímáme nejlepší globální postupy a úspěšně je implementujeme do výroby, logistiky a hodnocení kvality automobilů,“ říká k modernizaci závodu výkonný viceprezident pro řízení výroby a dodavatelského řetězce Michajl Rjabov s tím, že z těchto kroků těží jak výrobce, tak zákazníci.

Související články

Témata
Avatar - Jerry.Gunman
28. 3. 2020 23:25
Re: Rusko jako Česko, jako Německo, jako Francie, jako Japon
NIaudo, ukaž mi prosím zemi, která NIKDY a v ničem nepřijala standardy někoho jiného. A kdyba ti to nečinilo příliš obtíží, nechť se ta daná země nachází pokud možno na planetě Zemi :D
28. 3. 2020 20:15
Rusko jako Česko
Taky přijímají standardy někoho jiného.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku