Lada odhaluje interiér produkční verze XRAY
Koncept XRAY s jedním párem dveří a výklopnou zadní stěnou byl představen na autosalonu v Moskvě před třemi lety. Zaujal futuristickým designem, který naznačil budoucí směrování značky s plachetnicí ve znaku. Loni pak následovala sérii bližší pětidveřová verze XRAY 2. Vnější tvary produkčního modelu ještě odhaleny nebyly, Lada zatím uvolnila jen fotky interiéru, navíc v nízkém rozlišení.
Neukazuje však žádné holátko, ale zřejmě nejšpičkovější výbavu. Ovládání klimatizace připomíná rumunské dacie, vždyť aliance Renault-Nissan vlastní v AvtoVAZu většinový podíl. Model s manuální převodovkou má kožený volant a rádio s CD, USB a AUX konektory. V nabídce bude ale i verze se samočinným ústrojím.
Motory zastupují atmosférické zážehové čtyřválce 1,6 l/84 kW a 1,8 l/90 kW. V základu se počítá s pohonem předních kol, dražší verze dostanou čtyřkolku, kterou používá Dacia Duster. Také platforma vychází z lidových vozů francouzsko-japonského seskupení, konkrétně ji darovalo Sandero Stepway. To má rozvor 2590 mm a větší světlost.
XRAY je vlastně sám o sobě takovým zvýšeným hatchbackem a nikoli přímo malým křížencem. Efektní prolisy kolem blatníků ze studií určitě zůstanou. Prodávat se začne v Rusku nejdříve na začátku příštího roku, produkci však spustí už příští měsíc. Zda je označení novinky definitivní, netušíme, spíše ne.
Základní cena v přepočtu necelých 185 tisíc korun sice vypadá lákavě, ale zůstane vyhrazena pouze pro domácí klienty. Pokud se XRAY s motory připravenými na Euro 6 dostane i na západ starého kontinentu, bude jistě dražší...